۳۱ شهریور ۱۳۹۳

فوت‌وفن‌های کار با ال‌جی G3؛ قدرتمندترین گوشی هوشمند ال‌جی (بخش دوم)

 

در مطالب پیشین، گفتیم که ال‌جی G3 یک گوشی هوشمند قدرتمند با امکانات بسیار است و 5 ترفند کار با آن را آموزش دادیم. در این مطلب سریالی، می‌خواهیم 5 فوت‌وفن دیگر کار با قدرتمندترین گوشی ال‌جی را به شما آموزش دهیم.

1-      فعال کردن کنترل حالت universal touch

کنترل حالت universal touch یک کلید شناور را روی صفحه‌نمایش قرار می‌دهد. آن را فشار دهید تا یک حباب مشکی که پر از میانبرهای بزرگ است را مشاهده کنید. این کلید می‌تواند از هر جایی در دسترس باشد. جالب‌تر از همه این است که شما می‌توانید داخل این حباب طراحی کنید و قابلیت‌های گوشی را فراخوانید! مثلاً با طراحی حرف C برنامه تماس‌ها باز می‌شود و حرف M پیام‌ها، حرف W برای وب، حرف S برای تنظیمات و L برای قفل صفحه است.

2-      خاتمه تماس‌ها با کلید خاموش/روشن

اگر ترجیح می‌دهید با فشار دادن کلید خاموش/روشن به جای آیکون قطع تماس، به تماس خود خاتمه دهید، به قسمت تنظیمات بروید و از آنجا منوی General، سپسAccessibility  را انتخاب کنید و بر روی گزینه کلید پاور برای قطع کردن صدا یا ‘Power key ends call’ ضربه بزنید. با قرار گرفتن کلید پاور در پشت G3، به راحتی می‌توان انگشت خود را روی آن گذاشت و تماس را خاتمه داد.

3-      استفاده راحت با یک دست

همه شما می‌دانید که G3 یک گوشی بزرگ است. ال‌جی چند ترفند هوشمندانه ایجاد کرده است تا استفاده یک‌دستی راحت‌تر شود. به قسمت تنظیمات عمومی (General) بروید و در آنجا گزینه One-handed operation را انتخاب کنید و نگاهی به قابلیت‌های در دسترس بیندازید. گزینه ‘Dial keypad’ را فعال کنید و شماره‌گیر را به چپ یا راست نمایشگر حرکت دهید تا راحت‌تر بتوانید با انگشت شست شماره بگیرید. گزینه ‘LG keyboard’ را فعال کنید و همان کار را با صفحه‌کلید انجام دهید. شما باید باز کردن صفحه‌کلید در حالت افقی را امتحان کنید و آن را با حالت نیشگون گرفتن با شست به دو قسمت تقسیم کنید. در آخر اینکه، بر روی گزینه ‘Lock screen’ ضربه بزنید تا صفحه کلید پین کد را به چپ یا راست بکشانید.

4-       استفاده از کلیدهای کنترل صدا به عنوان میانبر

ال‌جی G3 به شما امکان می‌دهد تا به سرعت قابلیت Qnote و برنامه کاربردی دوربین را در هنگام خاموش بودن گوشی با استفاده از کلیدهای صدا در پشت گوشی فعال کنید. به قسمت تنظیمات، عمومی و کلیدهای میانبر (Shortcut key) بروید و آن را فعال یا غیرفعال کنید. بار دیگر که می‌خواهید  لحظه زیبایی را برای همیشه ثبت کنید، فقط کافیست کلید کم کردن صدا را نگه دارید.

5-      قفل کردن تصاویر یا ویدئوهای خاص در گالری

می‌خواهید اطلاعات خصوصی خود را از چشم نامحرمان دور نگه دارید؟ ال‌جی G3 یک مکانیسم قفل داخلی برای محتوای چندرسانه‌ای داخل برنامه گالری دارد. برای فعال کردن آن، به بخش تنظیمات عمومی و امنیت (Security) بروید و بر روی گزینه قفل محتوا یا ‘Content lock’ ضربه بزنید. در این منو، گزینه‌ای را می‌بینید که می‌توانید گالری را با کلمه رمز یا الگو قفل کنید. وقتی قفل را ایجاد کردید، می‌توانید فایل‌های شخصی را  با رفتن به گالری و ضربه بر روی گزینه ‘Lock’ قفل کنید.

۱۵ نظر

محمد ۲ مهر ۱۳۹۳ پاسخ

سلام
اگه میشه شماره و آدرس تمامی نمایندگی های ال جی در شیراز رو بهم بدید
و اینکه راهی هست قیمت روز گوشی های ال جی رو بشه سوال کرد شماره یا سایتی آخه خیلیا میگن رسیده به نزدیکای ۱۵۰۰
آخه ماشالا نمایندگیها خیلی بی انصاف هستند من پارسال می خواستم جی پرو لایت بگیرم تو سایت ۱۸۷۰ بود رفتم یه نمایندگی میگفت ۱ میلیون تفاوت قیمت ۱۳۰ هزار تومان بود مگه شما رسیدگی نمیکنید؟؟
بعد رفتم یه نمایندگی دیگه از پشت تلفن میگه ۹۲۰ رفتم اونجا میگم چرا ۹۲۰ تو سایت ۸۷۰ هست میگه هزینه پست هست و اینا که من کلا قانع نشدم بعد پدرش اومده میگه ۹۰۰ رفتم خریدم پسرش تو فاکتور میزنه ۹۲۰ میگم پدرتون همین الان گفت ۹۰۰ میگه باشه میزنم ۹۰۰ یعتی اینقدر نظارت کمه که هر نمایندگی هرچی دوست داشته باشه میفروشه ؟؟؟
بعد اینقدر بداخلاق هستن سوال که میپرسی می خوان بزنن آدمو.
خواهش میکنم اگه رسیدگی می کنید و باهاشون برخورد میکنید آدرس بدم بهتون چون واسه شرکت ال جی بد میشه این کارها

دانیال ۴ مهر ۱۳۹۳ پاسخ

با سلام و عرض خسته نباشید
میخواستم بدونم ال جی جی ۳ مدله Lteوارد ایران میشود یا نه ؟؟؟
با تشکر

ال جی ۵ مهر ۱۳۹۳ پاسخ

سلام

خیر دوست گرامی

محمد ۶ مهر ۱۳۹۳ پاسخ

مرسی که کلا جواب منو ندادید
خوبه انتقاد نکردم پس واقعا رسیدگی نمی کنید به نمایندگیها دست شما درد نکنه
حیف ال جی بااین نمایندگیها ………………..

مهرداد ۹ مهر ۱۳۹۳ پاسخ

با سلام و خسته نباشید این قابلیت universal touch چه جوری و ازکجا فعال میشه؟

maryam ۱۱ خرداد ۱۳۹۵ پاسخ

در قسمت general به گزینه accessibility برید و touch assistant رو فعال کنید

sadegh ۹ مهر ۱۳۹۳ پاسخ

سلام
چطور میشه نسخه refurbished این گوشی را تشخیص داد؟

محمد ۲۰ مهر ۱۳۹۳ پاسخ

سلام منg3 دارم ولی هرکاری میکنم نمیتونم عکس را روی contactهام بزار ذخیره نمیشه میگه قابلیت ذخیره سازی رو نداره برام روششو توضیح بدین

ال جی ۲۰ مهر ۱۳۹۳ پاسخ

سلام

مخاطبان شما باید روی سیم کارت نباشند تا اینکار عملی شود

رزا ۲۸ آذر ۱۳۹۳ پاسخ

مال منم نمیشه.مخاطبام هم رو تلفن هستن نه سیم کارت!!!!

محمد ۲۲ مهر ۱۳۹۳ پاسخ

باز هم نشد مخاطبها روی گوشی هست

محمد ۲۳ مهر ۱۳۹۳ پاسخ

سلام لطفا جواب بدهید

enzoo ۲۰ آبان ۱۳۹۳ پاسخ

سلام
منم مشکل عکس کانتکت ها را دارم
لطفا راهنمایی کنید
یعنی میگه عکس ادیت شده ذخیره نشد!!!!

zahra ۲۱ آبان ۱۳۹۳ پاسخ

منم مشکل ذخیره عکس برا contact هارو دارم شماره هام هم توی گوشی ذخیره شده اند

على ۲۰ مهر ۱۳۹۴ پاسخ

منهم G4 دارم . کانتکت ها روى گوشى سیو شده ولى عکس روش سیو نمیشه ! جواب بده عزیز جان لطفا

نظر دهید