۱۲ شهریور ۱۳۹۳

یک گفت‌وگوی طبیعی با خانه هوشمند ال‌جی در IFA 2014

سرویس مبتکرانه HomeChat به عنوان یک منشی خانگی شخصی عمل می‌کند و زندگی روزانه را ساده‌تر و هوشمندتر می‌کند.

 

ال‌جی الکترونیکس (ال‌جی) از خانه هوشمند ال‌جی در IFA 2014 پرده‌بردای می‌کند. خانه هوشمند ال‌جی (LG Smart Home) نگرش این شرکت برای خانه متصل به فردا است. داخل خانه هوشمند در غرفه ال‌جی، بازدیدکنندگان یاد می‌گیرند که چطور جدیدترین لوازم خانگی پیشرفته ال‌جی و سرویس انقلابی HomeChat ال‌جی می‌توانند راحتی، کنترل و اتصال بی‌مانندی را برای کاربران فراهم کنند و همچنین پیشنهاداتی از طریق یک گوشی هوشمند ارائه دهند.

خانه هوشمند ال‌جی بر پایه ایده متحد کردن چندین دستگاه از لوازم خانگی به یک سیستم واحد و منسجم ساخته شده است تا راحتی و سادگی را بیشتر کند. از طریق HomeChat ال‌جی، کاربران می‌توانند از کنترل یکپارچه اکوسیستم خانه هوشمندشان لذت ببرند و همین طور از حالت‌های هوشمند صرفه‌جویی در انرژی و زمان مانند ترک کردن خانه (Leaving Home)، بازگشت به خانه (Coming Home) یا تعطیلات (Vacation) استفاده کنند. برای نمونه، اگر کاربر گزینه Leaving Home (ترک کردن خانه) را در پیام‌رسان گوشی هوشمندش تایپ کند، یخچال هوشمند به صورت خودکار به حالت ذخیره هوشمند نیرو تغییر حالت می‌دهد. علاوه بر این، حالت Home Guard (مراقبت از خانه) نیز در جاروبرقی روباتیک HOM-BOT فعال می‌شود. این قابلیت سودمند به جارو امکان می‌دهد که اگر شخصی وارد خانه شد از محیط اطراف فوراً تصویر بگیرد و آنها را به طور مستقیم برای کاربر گوشی هوشمند ارسال کند.

خانه هوشمند ال‌جی سازگار با سیستم‌های کنونی خانه هوشمند با پلت‌فرم باز و همچنین لوازم خانگی و دستگاه‌های سازندگان مختلف از طریق پروتوکل‌های باز مانند AllJoyn است. AllJoyn نرم‌افزار منبع بازی است که توسط AllSeen Alliance پشتیبانی می‌شود. AllJoyn کاربران را از آخرین وضعیت عملکرد لوازم خانگی هوشمند ال‌جی مطلع نگه می‌دارد و به طور مثال، به محض اینکه ماشین لباسشویی کار خود را تمام کرد، کاربر، به صورت خودکار، در تلویزیون Smart+  ال‌جی مجهز به webOS اعلان را دریافت می‌کند. خانه هوشمند ال‌جی با محصولاتی از Nest که اواخر امسال در امریکای شمالی عرضه می‌شود یکپارچه خواهد شد.

سئونگ-جین جو، رئیس و مدیرعامل شرکت لوازم خانگی ال‌جی الکترونیکس، گفت: «به نمایش گذاشتن خانه هوشمند در IFA 2014 بسیار ما را هیجان‌زده کرده است. خانه هوشمند ال‌جی یکپارچگی کامل با دیگر خانه‌های هوشمندی که پلت‌فرم‌های منبع باز دارند را اطمینان می‌دهد و چندین امتیاز هوشمندانه شامل راحتی، زمان و ذخیره انرژِ و تنظیمات تک‌لمسی برای سناریوهای متنوع را امکان‌پذیر می‌کند. خانه هوشمند ال‌جی درست مثل استخدام یک منشی شخصی خانگی است که به شما توصیه‌های هوشمند می‌دهد، فرمان‌های شما را اجرا و زندگی را ساده‌تر و راحت‌تر می‌کند.»

خانه هوشمند ال‌جی، با کمک به ایجاد محیطی داخلی که چیزی فراتر از مکانی برای زندگی کردن باشد، 3 مضمون جداگانه اما مرتبط به هم را در بر می‌گیرد: اولین آنها، Supreme Trust است که نظارت بر منزل، مدیریت انرژی و عیب‌یابی هوشمند را پوشش می‌دهد. دومین مضمون، Thrilling Burst است که اشاره به سیستم صوتی های-فای هوشمند چنداتاقه دارد و سومین مضمون Eminent Conversation پیشنهاداتی سفارشی و حالت‌های تک‌لمسی مفیدی شامل تعطیلات (Vacation)، ترک کردن خانه (Leaving Home)، خرید از فروشگاه (Grocery Shopping) و بازگشت به خانه (Coming Home) را ارائه می‌دهد.

یخچال هوشمند ال‌جی: مدیریت هوشمند غذا

یخچال هوشمند چندین قابلیت مبتکرانه در جهت پیشبرد راحتی مانند نمای هوشمند (Smart View)، ذخیره انرژی هوشمند (Smart Power Saving) و مدیریت هوشمند (Smart Manager) دارد. یخچال هوشمند از اولین دوربین داخلی توکار یخچال در صنعت برخوردار است که به کاربران امکان می‌دهد تا محتویات یخچال را با استفاده از گوشی هوشمند یا تبلت ببینند. هر بار که درب یخچال باز می‌شود، دوربین تصاویری از طبقه‌های داخلی ثبت می‌کند. کاربران می‌توانند تصاویر را از طریق HomeChat مشاهده کنند تا به سرعت دریابند که وقتی در فروشگاه مواد غذایی هستند چه چیزهایی باید بخرند. بدین ترتیب، زمان ذخیره می‌شود و از خریدهای غیرضروری جلوگیری می‌شود.

ذخیره هوشمند نیرو و مانیتور انرژی به وضوح بازتابی از تمایل ال‌جی برای پربازده کردن یخچال هوشمند تا جای ممکن است. ذخیره هوشمند نیرو به طرز قابل ملاحظه‌ای مصرف انرژی را، در زمان‌هایی مانند استراحت یا تعطیلات که از دستگاه استفاده نمی‌شود، کاهش می‌دهد. در ضمن، مانیتور انرژی به کاربران کمک می‌کند تا میزان مصرف انرژی یخچال هوشمند خود و تعداد دفعات باز شدن درب آن را پیگیری کنند.

مدیریت هوشمند یخچال را به یک سیستم مدیریت کامل غذا با قابلیت جست‌وجوی دستور پخت تبدیل می‌کند که در راستای آن، برای کاربر تنوعی از غذاهای خوشمزه را بر اساس خوراکی‌هایی که در یخچال هستند ارائه می‌دهد. قابلیت جدید دیگر به نام آلبوم عکس (Photo Album) به کاربران امکان ارسال عکس‌هایی که با گوشی هوشمندشان گرفته‌اند به نمایشگر یخچال را می‌دهد تا تصاویر مورد علاقه آنها با اعضای خانواده در آشپزخانه به اشتراک گذاشته شود.

ماشین لباسشویی هوشمند ال‌جی: راحتی خیال و سادگی با یک لمس

ماشین لباسشویی هوشمند ال‌جی به چندین فناوری هوشمند مجهز است که کار شست‌وشو را راحت می‌کند. ماشین هدایت‌شده می‌تواند پیشنهاداتی ارائه دهد و به صورت خودکار تنظیمات بهینه را برای هر نوع سناریوی شست‌و‌شو اجرا کند. مثلاً، برای لکه‌های آب پرتقال، کافیست در HomeChat گزینه از بین بردن لکه‌های آبمیوه (remove juice stains) را تایپ کنید تا ماشین لباسشویی با یک لمس برنامه شست‌وشوی مورد نظر را تجویز کند.

قابلیت مانیتور انرژی به کاربران امکان مقایسه میزان مصرف انرژی ماشین لباسشویی در هر ماه را می‌دهد و میزان انرژی مصرفی در هر شست‌وشو را روی نمایشگر منعکس می‌کند. این اطلاعات دقیق می‌تواند برای کسانی بسیار مفید باشد که می‌خواهند میزان قبض برق خود را همیشه کاهش دهند. از طریق قابلیت دانلود برنامه شست‌وشو (Download Cycle)، کاربران می‌توانند مجموعه گسترده‌ای از برنامه‌های شست‌و‌شو را به راحتی دانلود کنند. خانواده‌هایی که کودک خردسال دارند می‌تواند برنامه لباس بچه (Baby Wear) را انتخاب کنند و ورزشکاران و بدنسازان هم می‌توانند برنامه لباس‌های ورزشی (Gym Clothes) را دانلود و نصب کنند.

قابلیت عیب‌یابی هوشمند، با استفاده از وای-فای و برچسب NFC و عیب‌یابی صوتی، کاربر را از مشکلات فنی باخبر می‌کند. ماشین لباسشویی هوشمند ال‌جی زمان تمیز کردن مخزن را به کاربر اطلاع می‌دهد. علاوه بر این، مشتریان می‌توانند از راه دور و تقریباً از هر جایی ماشین لباسشویی هوشمند ال‌جی را نظارت و کنترل کنند. آنها می‌توانند این اطمینان را حاصل کنند که فقط با تایپ کردن “شروع برنامه شست‌وشو” (start washing cycle ) بعد از بیرون آمدن از محل کار، تا وقتی از به منزل می‌رسند، شست‌شو به اتمام رسیده است. همچنین، می‌توانند با تایپ کردن “چه کار میکنی؟” (what are you doing?) وضعیت شست‌وشو در ماشین لباسشویی را به طور آنی چک کنند.

جاروی روباتیک هوشمند HOM-BOT SQUARE ال‌جی: خیلی بیشتر از یک جاروی مکنده

قابلیت جدید محافظت از خانه (Home Guard) به جاروبرقی روباتیک HOM-BOT SQUARE امکان می‌دهد تا در زمانی که صاحبخانه در منزل نیست مراقب خانه باشند. اگر دستگاه هر حرکتی را حس کند، دوربین‌های تعبیه‌شده در آن به صورت خودکار از اتاق‌ عکس می‌گیرد و به گوشی هوشمند کاربر ارسال می‌کند. قابلیت بی‌نظیر دیگر نمای خانه (Home View) است که به کاربران امکان کنترل این جاروی هوشمند از طریق گوشی‌های هوشمند خود در هر جایی را می‌دهد. تاریخچه تمیز کردن (Cleaning History) امکان می‌دهد تا به راحتی عملکرد HOM-BOT SQUARE بررسی شود.

فر نوری هوشمند ال‌جی: آشپزی بدون نگرانی

به دلیل وجود سرویس HomeChat و Recipe Search (جست‌وجوی دستور پخت)، خانه‌دارها می‌توانند از فر هوشمند ال‌جی خود بخواهند که برای غذاهای خاص دستور پخت پیشنهاد بدهد. وقتی کاربر از میان منوهای پیشنهادشده یکی را انتخاب کرد، فر دما و زمان پخت را برای آن غذای خاص تنظیم می‌کند. علاوه بر این، کاربر می‌تواند وضعیت پخت را با قابلیت Oven Monitoring (نظارت بر عملکرد فر) بررسی کند. کاربران نه تنها می‌توانند از دستور پخت‌های جدید از طریق گوشی هوشمندشان باخبر شوند بلکه می‌توانند منوی خاص خود را برای صرفه‌جویی طراحی کنند.

بازدیدکنندگان از IFA می‌توانند جدیدترین فناوری خانه هوشمند را، از 5 تا 10 سپتامبر، در سالن 11.2 مس برلین ببینند.

۰ نظر

دیدگاهی ارسال نشده است!

نظر دهید