۲۴ شهریور ۱۳۹۳

UHD؛ نمایشگری ایده‌آل برای تجربه سه‌بعدی شگفت‌انگیز

چه نمایشگری نهایت تجربه سه‌بعدی را ارائه می‌دهد و اینقدر واقعی است که شما آن را زنده و طبیعی می‌بینید؟ ما بر این باوریم که نمایشگر UHD پاسخ این سؤال است. این نمایشگر رنگ‌های واقعی فناوری سه‌بعدی را به ارمغان می‌آرود. بیایید با هم ببینیم که چه چیزی باعث ایجاد این ترکیب ایده‌آل برای خلق تجربه سه‌بعدی واقعی، زنده و شگفت‌انگیز می‌شود.

فناوری سه‌بعدی و رنگ‌های واقعی UHD

حتماً تا کنون فیلم سه‌بعدی در سینما یا منزل تماشا کرده‌اید و ممکن است به این نتیجه رسیده باشید که زاویه دید بر حسب جایی که می‌نشینید متفاوت است. شرکت فناوری تلویزیونی SMPTE زاویه دید 33 تا 66 درجه را بهترین تجربه سه‌بعدی می‌داند و به نظر استودیو فیلم‌سازی 20th Century Fox زاویه دید 45 درجه ایده‌آل است.

با فرض بر این که تلویزیون از فاصله 1.7 متری دیده می‌شود، تلویزیون 42 اینچ FHD معمولی زاویه دید محدود 32 درجه را توصیه می‌کند. با این حال، با اختراع مدل‌های بزرگتر با وضوح بیشتر، زاویه دید افزایش پیدا کرد و شما می‌توانید از محتوای سه‌بعدی نظیر سینما در خانه خود لذت ببرید. مثلاً، یک پنل 65 اینچ UHD زاویه دید 45 درجه را پیشنهاد می‌دهد؛ دقیقاً همان زوایه دیدی که 20th Century Fox توصیه می‌کند.

نمایشگر UHD که LG Display تولید کرده است با فناوری +M مصرف انرژی کمتری دارد

برای رسیدن به وضوح بیشتر، در کل، نمایشگر UHD انرژی بیشتری نسبت به دیگر انواع نمایشگر مصرف می‌کند. پیچیدگی بیشتر مدار با UHD افزایش و به همین ترتیب انتقال نور کاهش پیدا می‌کند. شرکت LG Display با موفقیت این عیب را برطرف کرده است؛ آن هم با کمک فناوری پیشرفته ذخیره انرژی به نام M+.

فناوری M+ در برخی مدل‌های LG Display از ساختار پیکسل WRGB استفاده می‌کند؛ یعنی پیکسل فرعی سفید به ساختار RGB کنونی افزوده می‌شود تا روشنی افزایش و  مصرف انرژی  کاهش  پیدا کند و در عین حال، وضوح در همان سطح باقی بماند. فناوری IPS شرکت LG Display ساختار پیکسل را ساده می‌کند تا انتقال نور بهتر شود و مصرف انرژی در مقایسه با فناوری‌های رقیب کم شود.

۲ نظر

حسین ۲۵ شهریور ۱۳۹۳ پاسخ

بنام خدا
با سلام :
با توجه به متن خر می خواستم بدانم فن آوری WRGB ا پیکسل های رنگی متشکل از چهار پیکسل سفید ، قرمز ، سبز و آبی که در تلوزیونهای OLED ال جی با ترکیب فن آوری نور ال ای دی و تحریک الکتریکی فسفر تولید شده در هیچیک از تلوزیونهای ال ای دی با وضوح فوق العاده بالا UHD ال جی نیز مورد استفاده قرار گرفته است یا خیر ؟
موفق باشید

saied ۲۵ شهریور ۱۳۹۳ پاسخ

سلام بنده تلویزیون ۳d 42 LM62000 دارم که تا حالا ۳ بار به راحتی آپدیتش کردم ولی آخرین آپدیتی که سایت گذاشته نسخه Software_File(Version_04.35.02).7z هست که بصورت ۴ فایل هستش هر کاری میکنم تلویزیون اپدیت نمیشه .
آیا به خاطراینه که ۴ تا فایل شده مشکل داره باید چکار کنم ؟؟؟؟؟؟؟
ممنون

نظر دهید