۰۷ مهر ۱۳۹۳

از الف تا ی: تولید اولین نمایشگر QHD دنیا (قسمت دوم)

دیروز مصاحبه‌ای انحصاری داشتیم با مهندس ارشد تحقیقات و رئیس تیم اجرایی YG TDR در LG Display، که رهبری تیم تولید محصولات QHD را بر عهده داشت و وضوح 2560×1440 یعنی 4 برابر HD معمولی با 1280×720 را ایجاد کرده است. امروز ادامه این مصاحبه را بخوانید.

آیا در فرایند ساخت QHD با مشکلی مواجه شدید؟

از همان تلاش‌های اولیه برای ساخت چندین مانع وجود داشت که البته در هر زمینه و برای هر محصول جدیدی چنین چیزهایی رخ می‌دهد. در ابتدا، هنوز به یقین نمی‌دانستیم که چطور باید حوزه حاشیه طراحی و مدیریت فرایند را تعریف کنیم. از آنجا که QHD در همان مراحل اولیه به مدیریت نیاز دارد، ما توجه خاصی به مدیریت فرایند داشتیم همچنین، تلاش زیادی در ساختار تیم انجام دادیم؛ آن هم از زمانی که اهمیتش در چنین موقعیتی تشخیص داده شد. یعنی زمانی که چندین بخش متفاوت با همکاری هم تصمیم داشتند به یک هدف برسند. ما مشکل زیادی در ساخت و مدیریت فرایند نداشتیم زیرا ساختار تیم از همان اول در طول فرایند چیده شده بود.

با FHD، واحد مدیریت فرایند یک میکرو واحد بود اما در مورد QHD این طور نبود. QHD به مدیریتی زیر یک میکرو نیاز داشت. زیرا اندازه پیکسل فرعی QHD 15 میکرو است و عنصر TFT کوچک‌تر از آن است و مدیریت در یک میکرو احتمال دارد که با شکست روبه‌رو شود.

چه تلاشی برای ایجاد پیوند قوی بین اعضای تیم صورت گرفت؟

ما جلساتی روزانه و هفتگی داشتیم تا روند پیشرفت را با یکدیگر به اشتراک گذاریم. علاوه بر این، سعی کردیم که ماهی یک بار همایش ساختار تیمی داشته باشیم زیرا کار تیمی از نظر ما خیلی مهم بود. این تیم در اکتبر سال گذشته ایجاد شد و ساختار تیم درست در همان موقع شکل گرفت. سال گذشته، این فناوری ایجاد شد و امسال در مرحله ساخت محصول اعمال شد.

آیا انتظار دارید که فناوری وضوح بیش از این پیشرفت کند؟

قطعاً. زیرا درجه وضوح و اندازه اطلاعاتی که فرد در یک اندازه خاص از نمایشگر به دنبال آن می‌گردد در میان افراد مختلف متفاوت است. یک مثال می‌زنم. فرض کنید که گوشی‌های هوشمند، به دلیل قیمت خیلی بالا، تنها برای قشر کارگری که 40 سال سن دارد و از سطح خاصی از قدرت اقتصادی برخوردار است مقرون‌به‌صرفه در نظر گرفته می‌شود. 300 یا 400 پیکسل در اینچ هم کفایت می‌کند و آنها از گوشی خود راضی هستند و مشکلی با آن ندارند. اما مشتریان اصلی گوشی‌های هوشمند بین 20 تا 30 سال سن دارند. این گروه جوان دوست دارند اطلاعات و محتوای بیشتری در صفحه‌نمایش گوشی خود ببینند و تصاویر واضح‌تر در وضوح بالاتر باشند. با همین نگرش، فناوری نمایشگر همچنان به تولید خود ادامه می‌دهد زیرا وضوح بالاتر 500، 600 و 700 پیکسل در اینچ می‌تواند میزان اطلاعات بیشتری را نمایش دهد.

انتظار دارید تقاضای بازار برای QHD چقدر باشد؟

تولید یک فناوری جدید در نمایشگر از تقاضای مشتری ناشی می‌شود اما از جنبه کسب‌وکار نیز اهمیت دارد. وقتی HD برای اولین بار تولید شد، FHD خیلی مورد تقاضا نبود. با این حال، سازندگان نمایشگر آن را ساختند و به مشتریان معرفی کردند. به همین ترتیب، تقاضا هم ایجاد شد. تقاضای مشتریان برای QHD و فراتر از آن در آینده ایجاد می‌شود زیرا فناوری UHD در راه است.

وضوح پنل QHD LCD شرکت LG Display 2560×1440 است که 4 برابر بیشتر از HD مرسوم با 1280×720 پیکسل است. پیکسل در اینچ آن بر اساس یک پنل 5.5 اینچ 538 پیکسل در اینچ می‌شود. طبق مؤسسه تحقیقات بازار  Display Search، پیش‌بینی می‌شود که فروش گوشی‌های هوشمند با وضوح QHD یا بالاتر از 40 میلیون به 360 میلیون برسد.

با اخبار LG Display همراه باشید تا فناوری‌های جدیدی که تولید می‌کند را بیشتر بشناسید.

۰ نظر

دیدگاهی ارسال نشده است!

نظر دهید