۰۶ مهر ۱۳۹۳

تاریخچه نوآوری در نمایشگر تلویزیون از فناوری CRT به OLED (قسمت دوم)

در مطلب پیش، در مورد تاریخچه فناوری نمایشگر گفتیم؛ از سیر تحولی که طی 50 سال از CRT به LCD و از LCD به LED پشت سر گذاشتیم. در این مطلب به OLED می‌رسیم. بخوانید تا با این فناوری بیشتر آشنا شوید.

OLED؛ نهایت نمایشگر

تلویزیون OLED از همه نظر بهتر است. این تلویزیون از زاویه دید عالی برخوردار است زیرا OLEDها با ایجاد نور به طور مستقیم از خود پنل پرخوردارند و هیچ اعوجاجی در روشنایی رنگ ایجاد نمی‌کنند. علاوه بر این، OLEDها زمان پاسخگویی باورنکردنی دارند. یک صفحه‌نمایش OLED در کمتر از یک‌دهم میکروثانیه ریفرش یا تازه‌سازی می‌کند و به همین علت، تصاویر واضح و بدون مات‌شدگی ایجاد می‌کند. همچنین، تلویزیون OLED، در اثر مشاهده طولانی‌مدت، کمتر باعث خستگی چشم می‌شود.

افزون بر این، OLEDها توانایی خاموش یا روشن کردن هر پیکسل خاص را دارند. از همین رو، می‌توانند سیاهی و سفیدی واقعی ایجاد کنند و تصاویری باکیفیت بالا بازتولید کنند که از نظر جزییات بسیار غنی هستند.

شرکت تحقیقاتی بازار، Display Search، پیش‌بینی می‌کند که حجم بازار تلویزیون‌های OLED از 100 هزار دستگاه به یک میلیون دستگاه در سال آینده برسد و تا سال 2016 نیز به 2 میلیون و در سال 2014 نیز به 4 میلیون دستگاه افزایش پیدا کند.

علاوه  بر این، شرکت LG Display فناوری OLED منعطف و فرانما را ایجاد کرده است که این شرکت را بر آن می‌دارد تا زیرساخت‌ها را برای ایجاد فناوری نمایشگر OLED منعطف، فرانما و بزرگ فراهم کند. شرکت LG Display یکی از پیشگامان در بازار تلویزیون OLED است و برای به چنگ آوردن فناوری OLED آینده به سوی جلو در حال حرکت است.

این مقاله و مقاله پیشین، بررسی کلی بر تاریخچه ابتکار در نمایشگر تلویزیون از CRT به OLED بود. شرکت LG Display پیش‌بینی می‌کند که با محصولات آینده خود که به بازار عرضه می‌کند در بازار نمایشگر OLED فرمانروایی بازار را در دستانش می‌گیرد. LG Display با افزایش خطوط تولید جدید به افزایش تولید برای برآورده کردن نیاز بازار مجدانه در حال تلاش است. منتظر محصولات آتی نمایشگر OLED با فناوری‌های پیشرفته و متمایز از سوی LG Display باشید.

۱ نظر

حسین ۸ مهر ۱۳۹۳ پاسخ

بنام خدا
با سلام :
بدنبال استقبال جهانی از تلوزیون OLED ال جی مدل LG OLED 55EA98000 از جمله ایران در کاتالوگ جدید شرکت گلدیران برای تلوزیونهای مدل ۲۰۱۴ نمونه مشابه ای یعنی LG OLED 55EA97000
نیز به چشم می خورد ( که البته هنوز در بازار ایران عرضه نشده ) این مدل که از نظر ظاهری مشابه مدل LG OLED 55EA98000 می باشد در بدنه کمی ضخیم تر و فاقد بلندگوهای پیزو الکتریک در بخش پایه کریستالی آن می باشد بنظر می رسد این تغییرات در راستای ارزانتر تمام شدن قیمت نهایی محصول بدون کاستن از کیفیت آن صورت گرفته باشد این در حالی است که قیمت نهایی LG OLED 55EA98000 ( به کسر تخفیفات جشنواره که به بهانه های مختلف تقریبا در تمامی سال اعمال می گردد ) در طول یکسال گذشته با کاهش ۴۰% همراه بوده و با مقایسه قیمت جهانی این دو محصول احتمالا مدل جدید با قیمتی حدود ده میلیون تومان و یا کمتر در بازار ایران عرضه می شود یعنی کمتراز نصف قیمت سال قبل و با ادامه روند فعلی و بی رقیب بودن این محصول در بازار ایران احتمالا در سال ۹۴ با جهش فروش در ایران روبرو خواهد شد و صد البته امکان ورود مدلهای متنوع تر هم فراهم می گردد البته در کنار زیبائی اولیه پایه کریستالی این مدلها کثیف شدن زودهنگام و مشکل تمیز کردن بخش پشتی و مات شد آن را نیز باید در نظر داشت قطعا پایه استیل مات حلالی با دو نقطه اتصال در طرفین علاوه بر زیبائی بیشتر دارای استحکام ظاهری بمراتب بیشتر و سهولت نظافت دستگاه بویژه برای شهر های دارای آلودگی هوای بالا خواهد بود .
موفق باشید .

نظر دهید