۰۹ مهر ۱۳۹۳

نمایشگرهای شفاف، نمایشگرهای فرانما: مصاحبه با سازندگان نمایشگر 18 اینچ OLED فرانما (قسمت دوم)

در مطالب پیشین، بخشی از مصاحبه‌ای را با شما به اشتراک گذاشتیم که با سازندگان نمایشگر 18 اینچ OLED فرانما، آقای بو-یول لی و و بین کیم، دو مهندس ارشد تحقیقات انجام شده بود. اکنون ادامه مصاحبه را بخوانید:

فناوری large surface top-emission (انتشار از بالا روی سطح بزرگ) به چه معنی است؟

مهندس ارشد تحقیقات، بو-یول لی: دستگاه‌های تلویزیونی که در بازار می‌بینید از فناوری bottom-emission (انتشار از پایین) در فرایند ساخت استفاده می‌کنند. هیچ محصولی در بازار نیست که از فناوری top-emission (انتشار از بالا) استفاده کند. استفاده از فناوری top-emission در ساخت نمایشگرهای زیر 10 اینچ مزایای بسیاری دارد. با این حال، بسیار سخت است که از فناوری top-emission در ساخت سطوح بزرگ استفاده کنیم. ما نمایشگر 18 اینچی کوچکی را معرفی کردیم اما توانستیم از فناوری ساخت top-emission در صفحه‌نمایشی که 50 اینچ بود نیز استفاده کنیم. تیم ما توانست این فناوری را کسب کند و در ایجاد نمایشگرهای فرانمای بزرگ به کار ببرد. اگر ما در زیرساخت تولید سرمایه‌گذاری کنیم، ما باید بتوانیم فناوری top-emission را در سطوح بزرگ نیز اعمال کنیم.

آیا کار کردن با اعضای بیرونی تیم سخت بود؟

مهندس ارشد تحقیقات، بو-یول لی: بررسی اولیه فناوری فرانما در سال 2011 آغاز شد. ما از یک تیم کوچک شروع کردیم. در اصل، ما تأییدیه‌های فنی اولیه را پایه‌گذاری کردیم. دو سال بعد این پروژه به پروژه‌ای تبدیل شد که در آن سرمایه‌گذاری ملی شده بود. ما فعالانه ساخت این فناوری را با افزودن اعضای بیشتر به تیم آغاز کردیم. برای به حداقل رساندن مشکلات و مؤثر بودن آن، کارگاه‌های ماهانه‌ای داشتیم تا زمینه‌های ناآشنا در این پروژه را بشناسیم. در طی این جلسات، ما توانستیم از مشکلات احتمالی زودتر از موعد جلوگیری کنیم و زمان ساخت را کوتاه‌تر کنیم.

مهندس ارشد تحقیقات، بین کیم: علاوه بر این، ما رقابت‌های ایده‌پردازی در LG Display داشتیم تا راهکارهایی برای مشکلات فنی که در پروژه با آن روبه‌رو می‌شدیم پیدا کنیم. ما توانستیم ایده‌های بسیاری برای حل این مشکلات و البته تسریع فرایند تولید کسب کنیم.

مزایای OLED فرانما نسبت به LCD فرانما چیست؟

مهندس ارشد تحقیقات، بو-یول لی: اول از همه، OLEDها می‌توانند فرانمایی بیشتری نسبت به LCD داشته باشند. هم اکنون، فرانمایی LCD در اواسط 10 درصد است.

چیز دیگری هست که دوست دارید در پایان ذکر کنید؟

مهندس ارشد تحقیقات، بین کیم: من امیدوارم  تلویزیون‌ها با نمایشگر فرانما نیز درست مثل تلویزیون‌های OLED و UHD به عنوان شاخه جدیدی در محصولات عرضه شوند. من فکر می‌کنم ما در حال نوشتن تاریخچه جدیدی در صنعت تلویزیون هستیم. فقط امیدوارم در آینده نزدیک اتفاق بیفتد.

مهندس ارشد تحقیقات، بو-یول لی: من به شدت بر این باورم که فناوری نمایشگر فرانما کاربردهای بسیاری در زندگی واقعی دارد. مثلاً، من می‌توانم پیش‌بینی کنم که نمایشگرهای فرانما روی پارتیشن‌های اداره نصب شوند. همچنین، امیدوارم کمک بسیاری برای ساخت فناوری‌های نمایشگر آینده باشم.

این یک مصاحبه انحصاری با سازندگان اولین نمایشگر 18 اینچ  OLED منعطف و نمایشگر OLED فرانما بود. علاوه بر این، فرصتی بود تا تلاش LG Display را در کسب رتبه برتر جهانی در بخش نمایشگر ببینیم. شرکت LG Display همچنان سخت تلاش می‌کند تا فناوری‌های نمایشگر را که روزی رویایش را داشتیم با زندگی واقعی پیوند دهد.

۰ نظر

دیدگاهی ارسال نشده است!

نظر دهید