۰۳ مهر ۱۳۹۳

اطمینان به فناوری برتر LG Display نسبت به رقبا

دیروز در مورد ماجرای تولد تلویزیون 105 اینچ UHD منحنی ال‌جی گفتیم و اکنون ادامه داستان را بشنوید…

موقعیت کنونی که در آن فناوری نمایشگر 105 اینچ منحنی مدام با رقبا مقایسه می‌شود گاهی اوقات داغ می‌شود اما آقای کیم دو عاملی را نام برد که فناوری LG Display از آن استفاده می‌کند.

«از آنجا که ما با یک تلویزیون منحنی سر و کار داریم، انحنا یک عامل بسیار مهم است و ما مدام در مورد میزان انحنای ایده‌آل می‌پرسیدیم. برای ما این امکان وجود داشت که زاویه انحنا را کوچک‌تر کنیم اما در اینجا کمتر به معنای بیشتر نیست زیرا وقتی زاویه کوچک‌تر شود اعوجاج تصویر رخ‌ می‌دهد. عامل ضروری پیدا کردن زاویه بهینه‌ای است که فاکتورهای مختلفی را در نظر می‌گیرد. مثل فاصله دید بهینه و وضعیتی که در آن بیش از یک نفر تلویزیون تماشا می‌کنند. این حقیقت که ما راهکاری بی‌عیب و نقص را یافته‌ایم اطمینان بسیاری در من ایجاد می‌کند که برتر بودن فناوری LG Display را باور کنم.»

سپس، ما در مورد IPS در مقایسه با VA پرسیدیم و اینکه آیا در نمایشگرهای منحنی نامطلوب هستند یا نه. این طور گفته می‌شود که پنل‌هایی که از روش VA استفاده می‌کنند می‌توانند مستقیماً در ساخت تلویزیون‌های منحنی به کار روند اما پنل‌های IPS برخی از مزایای خود، مانند زوایه دید وسیع و کنتراست واضح را از دست می‌دهند. پاسخ آقای کیم به این سؤال ما این بود: “دقیقاً این طور نیست.” با طراحی بهینه انحنا، او و تیمش توانستند مزایای کنونی پنل‌های IPS شامل زوایه دید وسیع و انتقال نور بالا را به دست آورند. به این معنی که فواید IPS نسبت به VA هنوز هم در تلویزیون‌های منحنی وجود دارد.

آینده روشن بازار نمایشگر منحنی

به موضوع بعدی و گرایشات آینده بازار نمایشگر منحنی می‌پردازیم. آقای کیم این طور پیش‌بینی می‌کند که آینده بازار نمایشگرهای منحنی آفتابی و روشن به نظر می‌رسد.

وی گفت: «همان طور که قبلاً هم گفتم، نمایشگرهای منحنی همان درجه انحنای چشم انسان را دارند. بنابراین، بیننده را بیشتر در خود غرق می‌کنند. درست مثل وقتی که تلویزیون‌های صفحه‌تخت جایگزین تلویزیون ‌های CRT شدند و اعوجاج رنگ کاهش یافت، آیا فکر نمی‌کنید تلویزیون‌های منحنی یا منعطف جایگزین تلویزیون‌های صفحه‌تخت امروزی شوند تا شما را بیشتر غرق در تصویر کنند و اعوجاج را در آینده‌ای نزدیک کاهش دهند؟»

طبق پیش‌بینی‌های او در مورد ظهور تلویزیون‌های منحنی به عنوان گرایش اصلی در صنعت تلویزیون، به راحتی می‌شد حس غرور و افتخاری که او به عنوان سازنده در LG Display داشت را متوجه شد؛ شرکتی که اولین، بزرگترین و بهترین پنل منحنی ممکن را ایجاد کرده است. در پایان، او در مورد آرزوی تیمش در آینده صحبت کرد.

«تلویزیون 105 اینچ UHD منحنی فناوری متمایز و پیشگامی ما را به دنیا ثابت خواهد کرد. ما همچنان به پیشگامی در ساخت فناوری‌های مبتکرانه ادامه خواهیم داد تا بتوانیم نیاز بازار تلویزیون برای محصولات پیشرفته را برآورده کنیم زیرا این بازار به سوی صفحه‌نمایش‌های بزرگ‌تر سوق پیدا می‌کند.»

۰ نظر

دیدگاهی ارسال نشده است!

نظر دهید