۰۵ مهر ۱۳۹۳

با لکه‌های سمج روی لباس‌ها چه کنیم؟

اگر لکه‌های سمج و سرسخت روی لباس‌ها شما را کلافه کرده‌اند و حتی پس از شست‌وشو هم پاک نمی‌شوند، در این مطلب، قصد داریم به شما آموزش دهیم که چطور آنها را قبل از شستن در ماشین‌های لباسشویی ال‌جی از بین ببرید.

کلید اصلی برای از بین بردن لکه‌های سخت این است که فوراً به داد آنها برسید و نگذارید مدت‌ها روی لباس باقی بمانند. اگر بخواهید تا بعدها صبر کنید، لکه‌ها به خورد لباس می‌روند و پاک کردن آنها سخت‌تر می‌شود. برداشتن موفقیت‌آمیز لکه‌ها با از بین بردن آنها قبل از شست‌وشو در ماشین لباسشویی ال‌جی آغاز می‌شود.

برای اینکه لکه‌های روی لباس را پاک کنید، باید از داخل لباس را بشویید تا از بزرگ‌تر شدن لکه پیشگیری کنید. فرایند پاک کردن با استفاده از یک حوله مرطوب که خوب آن را فشرده یا چلانده‌اید انجام می‌شود. برای مایعات و جامدات ضخیم‌تر، قبل از لکه‌برداری لباس، اول اضافه آنها را با دقت بردارید. بعد از لکه‌برداری و برداشتن لکه تا جای ممکن، لکه را با محصولات لکه‌بر پاک کنید.

چندین فوت‌وفن‌ خانگی نیز وجود دارند که می‌توانید از آنها استفاده کنید. مثلاً برای پاک کردن لکه‌های روغنی از نشاسته ذرت، برای پاک کردن لکه‌های چربی از نوشابه گازدار و از آب لیمو برای پاک کردن لکه‌های روی لباس‌های سفید استفاده کنید. توصیه می‌کنیم که از هر روشی استفاده می‌کنید، بگذارید 10 دقیقه ماده مورد نظر روی محل لکه‌دار بماند و بعد آن را با آب سرد بشویید. برای لکه‌های روغن و چربی، می‌توانید با کمی آب سرد مقدار کمی خمیر درست کنید و بعد آن را روی لکه بگذارید و بگذارید 15 دقیقه روی محل لکه بماند.

یادتان باشد، حتی بعد از استفاده از مواد لکه‌بردار، ممکن است لکه روی لباس شما قابل توجه باشد. اما نگران نباشید! حالا لباس شما آماده برای شسته شدن در ماشین لباسشویی ال‌جی است. بعد از شستن لباس‌ها دنبال لکه‌ها بگردید. اگر هنوز هم وجود داشتند، آنها را در خشکشویی نیندازید. زیرا گرما باعث می‌شود لکه‌ها به خورد لباس بروند و پاک کردن آنها سخت‌تر شود. در عوض، دوباره لکه‌بری کنید و لباس را بشویید.

۰ نظر

دیدگاهی ارسال نشده است!

نظر دهید