۱۴ مهر ۱۳۹۳

تحقق نمایشگری که لول می‌شود: مصاحبه با سازندگان اولین نمایشگر منعطف 18 اینچ دنیا (قسمت دوم)

در مطالب پیشین، مصاحبه‌ای اختصاصی با سازندگان نمایشگر OLED منعطف و نمایشگر OLED فرانما داشتیم. شرکت LG Display با تیم سوم LG Display، مهندس ارشد تحقیقات، وُن سئو پارک، و مین گو چو مصاحبه کرد که بخش اول این مصاحبه را خواندید. حالا بخش انتهایی این مصاحبه کوتاه را بخوانید تا پاسخ پرسش‌های فنی خود را پیدا کنید.

سخت‌ترین قسمت در ساخت نمایشگر OLED منعطف چه بود؟

مهندس ارشد تحقیقات، وُن سئو پارک: سخت‌ترین قسمت در تولید نمایشگر 18 اینچ OLED منعطف برطرف کردن کارکرد معیوب ترانزیستورها روی شیشه و روی PI بود. ترانزیستورها روی شیشه خوب کار می‌کردند اما روی PI عملکرد خوبی نداشتند. تغییرات در لایه‌ها مشکل را حل کرد و ما را بر آن داشت تا فرایند ساخت را دوباره طراحی کنیم.

مهندس ارشد تحقیقات، مین گو چو: طی فرایند ساخت، ما باید PI راروی شیشه می‌پوشاندیم و شیشه را از نمایشگر کامل‌شده جدا می‌کردیم. فرایند جداسازی آسان نبود. وقتی نمایشگر از شیشه جدا شد بد کار می‌کرد. ما فرایند ساخت را با ارزیابی فناوری‌های ساخت مختلف بهینه کردیم.

افق‌های پیش رو برای بازار OLED چطور به نظر می‌رسد؟

مهندس ارشد تحقیقات، ون سئو پارک: من می‌توانم صحنه‌هایی از فیلم Minority Report (گزارش اقلیت) را می‌بینم که در آینده به واقعیت پیوسته است. هم اکنون، نمایشگرهای فرانما و منعطف به عنوان نمایشگرهای نسل آینده در حال ساخته شدن هستند. در دورانی نه چندان دور، این محصولات در بازار نمایشگر فرمانروایی می‌کنند. علاوه بر این، در بخش موبایل، گوشی‌های موبایل منعطفی مانند ال‌جی G Flex تولید خواهند شد. در آینده، ما فناوری‌های نمایشگر منعطف را خواهیم دید که در تبلت‌های باریک و سبک‌وزن به کار می‌روند و اتومبیل‌ها و دیگر محصولات که نیاز به نصب نمایشگر روی سطوح منحنی دارند نیز از این فناوری بهره‌مند می‌شوند. نه تنها این فناوری‌ها را در محصولات مختلف می‌بینیم بلکه در ابعاد بزرگ نیز تولید می‌شوند. تلویزیون‌های لول‌شدنی و چسباندنی را خواهید دید که به بازار عرضه می‌شوند. برای کاربردهای تجاری، نمایشگرها در صنعت تبلیغات دیجیتال که نیاز به نصب صفحه روی سطوح منحنی دارند نیز از این فناوری استفاده می‌کنند. می‌توانم تضمین کنم که فناوری نمایشگر منعطف مناسب‌ترین فناوری برای کاربردهای آتی، مانند محصولات پوشیدنی، است. با نگاهی به وضعیت کنونی فناوری، می‌توان دریافت که نمایشگرهای فرانما به زودی وارد بازار خواهند شد و پس از آن، نمایشگرهای منعطف عرضه می‌شوند.

در پایان، آیا چیز دیگری می‌خواهید به این مصاحبه اضافه کنید؟

مدیر، ون سئو پارک: از علاقه‌ شما به فناوری نمایشگر منعطف بسیار سپاسگزارم. از تمام کسانی که ما را در تمام فرایند تولید ما را تشویق کردند نیز تشکر می‌کنم. من به سختی کار می‌کنم تا فناوری‌هایی را به شما هدیه دهم که مردم روزی در رویای به واقعیت پیوستن آن بوده‌اند. باز هم برای علاقه شدید شما به این موضوع ممنونم!

این یک مصاحبه انحصاری با سازندگان اولین نمایشگر 18 اینچ  OLEDمنعطف بود. لطفاً منتظر مصاحبه‌های دیگر در این مورد باشید.

۰ نظر

دیدگاهی ارسال نشده است!

نظر دهید