۱۲ مهر ۱۳۹۳

تحقق نمایشگری که لول می‌شود: مصاحبه با سازندگان اولین نمایشگر منعطف ۱۸ اینچ دنیا

نمایشگرهای فرانما و لول‌شدنی کم‌کم وارد زندگی روزمره ما می‌شوند؛ درست مثل فیلم‌ها و داستان‌های علمی-تخیلی. شرکت LG Display به تازگی اولین نمایشگر منعطف و نمایشگر OLED فرانما را معرفی کرده است. در این مطلب، مصاحبه‌ای اختصاصی با سازندگان نمایشگر OLED منعطف و نمایشگر OLED فرانما خواهیم داشت. شرکت LG Display با تیم سوم LG Display، مهندس ارشد تحقیقات، وُن سئو پارک، و مین گو چو مصاحبه کرده است. بخش اول این مصاحبه را بخوانید:

اولین نمایشگر منعطف 18 اینچ OLED در دنیا

بزرگترین مزیت این OLED منعطف 18 اینچ چیست؟

مهندس ارشد تحقیقات، وُن سئو پارک: با محصولات کنونی ما، این امکان وجود داشت که صفحه‌نمایش را تا میزان خاصی، حتی با وجود محدودیت‌های ضخامت و ماده، خم کرد. به دلیل محدودیت‌های فنی، ما 100R را هدف قرار دادیم و انتظار نداشتیم نمایشگری ایجاد کنیم که کاملاً لوله شود. ما توانستیم شعاع انحنای بیشتری نسبت به آنچه انتظارش را داشتیم ایجاد کنیم. درجه انحنا در OLED منعطف 18 اینچ یک جنبه فنی است که نسبت به محصولات قبلی آن را بیشتر متمایز می‌کند. من فکر می‌کنم ما می‌توانستیم با فناوری کنونی آن را تا 30R خم کنیم. این فناوری چیزی بیش از رسیدن به یک محصول نمونه بود. ما به سختی کار کردیم تا این فناوری را به تولید انبوه برسانیم و توانستیم آن را در نمایشگر 18 این OLED منعطف بگنجانیم. مزیتش در این است که ما می‌توانیم نمایشگرهای OLED منعطف را با فناوری کنونی خود به تولید انبوه برسانیم.

آیا این اولین نمایشگر 18 اینچ OLED منعطف در دنیا است؟

مهندس ارشد تحقیقات، مین گو چو: نمایشگرهای منحنی عرضه‌شده 70 اینچ به بالا هستند. نمایشگرهای منحنی از لایه شیشه‌ای نازک استفاده می‌کنند تا به جای لایه منعطف، لایه‌ای منحنی ایجاد کنند. نمایشگر 18 اینچ OLED منعطف اولین فناوری در دنیا است که از فیلم PI یا پلی‌مید استفاده می‌کند و نه تنها انعطاف را افزایش می‌دهد بلکه ضخامت را بیشتر می‌کند.

لوله کردن یک نمایشگر منعطف ضخیم منجر به چین و چروک در نمایشگر می‌شود. برای حل این مشکل چه کردید؟

مهندس ارشد تحقیقات، وُن سئو پارک: یکی از مهم‌ترین عوامل برای لوله کردن یک نمایشگر ضخامت پنل است. از اهداف کنونی ما در ساخت این است که ضخامت را به حداقل برسانیم زیرا می‌تواند بر اختلاف شعاع انحنا تأثیر بگذارد. هنگام تولید OLED منعطف، ما با مشکل خراش برداشتن صفحه روبه‌رو شدیم. در طی فرایند ساخت، وقتی پنل به چیزی برخورد می‌کرد یا وقتی فردی به سادگی آن را در دست می‌گرفت خط‌وخش‌ها ایجاد می‌شدند. همان طور که در قبل گفتم، من بر روی به حداقل رساندن ضخامت نمایشگر و ایجاد لایه محافظ سخت تمرکز می‌کنم. وقتی ما لایه‌های شیشه‌ای و پلاستیکی را از هم جدا می‌کردیم با مشکلات دیگری نیز روبه‌رو شدیم و همیشه سعی کردیم آنها را حل کنیم.

برای اطلاع از  سخت‌ترین مرحله تولید این نمایشگر و آینده بازار مطالب ما را دنبال کنید…

۰ نظر

دیدگاهی ارسال نشده است!

نظر دهید