۲۴ مهر ۱۳۹۳

مصاحبه با سازندگان فناوری جدید پنل لمسی LG Display

از زمان آغاز عصر گوشی‌های هوشمند، علاقه مشتریان به تلفن‌های همراه هوشمند با عملکرد بهتر افزایش پیدا کرده است. فناوری صفحه لمسی نیز مدام در حال پیشرفت است تا خواست‌ها و نیازهای مشتریان را برآورده کند. امروز، در این مطلب، با افتخار این خبر را اعلام می‌کنیم که شرکت LG Display در تولید فناوری جدید صفحه‌ لمسی موفقیت کسب کرده است که با عنوان AIT (Advanced In-cell Touch) یا فناوری لمسی پیشرفته درون‌سلولی مشهور است. ما از سازندگان این فناوری، که تلاش خود را وقف شناخت این فناوری کرده‌اند، جزییاتی را آموختیم.

فناوری جدید صفحه لمسی AIT چیست؟

مهندس ارشد تحقیقات، هونگ- چول کیم: AIT مخفف عبارت Advanced In-cell Touch به معنی فناوری لمسی پیشرفته درون‌سلولی است و به جای فناوری لمسی درون‌سلولی LCD (نمایشگر کریستال مایع) ایجاد شده است. پنل لمسی درون‌سلولی نوعی فناوری است که خود پنل لمسی در LCD ساخته می‌شود. فناوری AIT متفاوت از روش کنونی on-cell یا رویِ سلولی است. در این روش فیلم‌های الکترود فرانما روی لایه شیشه‌ای با چسب شفاف افزوده می‌شوند. AIT هم از عملکرد و هم قیمت بسیار متمایز از فناوری‌های دیگر است.

نقاط قوت AIT چیست؟

مهندس ارشد تحقیقات، هونگ- چول کیم: از نظر قیمت، این فناوری از صفحه‌نمایش باریک‌تری استفاده می‌کند و با بهبود وضوح و اندازه، قیمت کمتری نسبت به LCDهای کنونی دارد. این فناوری چندلمسی را امکان‌پذیر کرده و مزایای تک‌لمسی را نیز حفظ می‌کند. یکی از تغییرات عمده این است که به صفحه لمسی امکان لمس شدن با دستکش را نیز می‌دهد.

AIT در کجا به کار می‌رود؟

مهندس ارشد تحقیقات، هونگ- چول کیم: در این لحظه، ما بر این متمرکز هستیم که AIT را در گوشی‌های هوشمند و محصولاتی که نمایشگر کوچک تا متوسط دارند اعمال کنیم. بعد از بازبینی بیشتر، در تبلت‌های کامپیوتری و حتی در لپ‌تاپ‌ها و مانیتورهای دیگری که ابعاد بزرگتر از 10 اینچ دارند نیز به کار خواهد رفت.

تولید AIT از چه زمانی آغاز شد و امروز در چه مرحله‌ای است؟

مهندس ارشد تحقیقات، هونگ- چول کیم: تولید این فناوری، دو سال پیش، در سال 2012 آغاز شد و ما بر روی ترویج آن متمرکز بوده‌ایم. به لطف علاقه بالای مشتریان به این فناوری، تا پایان سال قبل، ما در حال ارزیابی و اعمال این فناوری بوده‌ایم. همچنین، ما در پی شروع فروش از نیمه دوم امسال هستیم.

این مصاحبه ادامه دارد…

۰ نظر

دیدگاهی ارسال نشده است!

نظر دهید