۱۸ مهر ۱۳۹۳

هر آنچه باید در مورد ساخت OLED بدانید

مصاحبه با سه محقق شرکت LG Display در مورد OLED (قسمت دوم)

در مصاحبه اخیر گفتیم که شرکت LG Display با فناوری متمایزی که در تلویزیون‌های OLED، OLED منحنی و OLED منعطف پلاستیکی برای گوشی‌های هوشمند به دنیا معرفی کرد پیشرو در بازار OLED است و در پشت این موفقیت، محققانی بودند که خود را وقف تحقیقات بی‌پایان و انتشار یافته‌هایشان کرده بودند تا رکورد خود را در ابتکاری پس از ابتکار دیگر بشکنند. بخش اول از مصاحبه‌ای با سه نفر از این محققان، به نام‌های سون-گوانگ هنگ، چانگ-ووک هان و هنگ جای شین، به اشتراک گذاشتیم. اکنون بخش پایانی مصاحبه را بخوانید.

موضوع اصلی مقالات شما محصولات اول در دنیا بودند و من این طور فرض کردم که شما باید فرایند تولید سختی را پشت سر گذاشته‌ باشید. لطفا کمی راجع به حسی که در مورد غلبه بر مشکلات و دستیابی به موفقیت داشتید توضیح دهید.

سون-گوآنگ هنگ، یکی از محققان: «مدل نمونه OLED منعطف پلاستیکی اولین بار در سال 2009 و در نمایشگاه FPD ژاپن معرفی شد و تقریباً بعد از گذشت سه سال و نیم بود که ما موفق به تولید انبوه شدیم؛ البته همه اینها بعد از فرایند تبلیغات واقعی بود که شامل بهینه‌سازی ساختار/طراحی، تولید ماده/قطعه و فرایند تولید و تجهیزات می‌شد. با اینکه رقیب ما نیز، سال گذشته، یک محصول OLED منعطف منحنی معرفی کرد، اما محصول OLED شرکت LG Display به دلیل شکل خاص منحنی از بالا تا پایین و توانایی بهبود شکل اولیه بعد از اعمال فشار خارجی بسیار متمایز بود. نه تنها من برای ثبت یک مقاله تحقیقاتی در مورد تولید و عرضه OLED منعطف از کمیته SID دعوت‌نامه دریافت کردم، بلکه این محصول به تولید انبوه رسید و از طریق تأمین‌کنندگان جهانی ارتباطات توزیع شد و در موزه تاریخ سئول به نمایش گذاشته شد. من به این اتفاقات افتخار می‌کنم زیرا مهر تأییدی بر کیفیت محصولات ما هستند.»

هنگ-جای شین،  مهندس ارشد تحقیقات: «تحقیقات برای اصلاح و بهبود این فناوری در ساخت پنل UHD سه سال طول کشید؛ البته اگر تاریخ نهایی را زمانی در نظر بگیریم که این فناوری برای اولین بار در مدل‌های 55 اینچ FHD اعمال شد. برخلاف LCD، روشنایی OLED با روش درایو کنونی تنظیم می‌شود که در نهایت باعث اهمیت این فناوری ایجاد مدار می‌شود. من هم از SID ایمیل دعوتی دریافت کردم که مقاله‌ای در مورد فناوری بهبود OLED ارائه دهم. من حس کردم این دعوت برای من مثل یک جایزه است که فرصت پیدا کردم برتری فناوری تلویزیون OLED شرکت LG Display را به مردم نشان دهم.»

چانگ-ووک هان، یکی از مهندسان: «تحقیق من در مورد تلویزیون‌های OLED بزرگ یک دروه 5 ساله به طول انجامید که تلاش مداوم تیم را می‌طلبید. من تصمیم گرفتم مقاله‌ای را در مورد فناوری تلویزیون OLED شرکت LG Display ارائه دهم تا دیگر محققان دچار چنین مشکلاتی نشوند.»

فکر می‌کنید تلویزیون OLED به کدام سو تحول پیدا کند؟

هنگ-جای شین، مهندس ارشد تحقیقات: «انتظار می‌رود فناوری‌ها برای 4K2K (2160×3840) و 8K4K (4320×7680) در رسته تلویزیون‌هایی فوق بزرگ تولید خواهند شد و من پیش‌بینی می‌کنم که UHDهای عریض برای سینما با وضوح‌هایی فراتر از UHD (4K2K) نیز تولید شوند.

چانگ-ووک هان، یکی از محققان: «برای گسترش بازار با افزایش رقابت تلویزیون‌های OLED، تحقیقات بیشتری باید انجام شود تا رقابت قیمت و عملکرد تلویزیون OLED از نظر روشنایی و بازتولید رنگ بهبود پیدا کند. فناوری‌های تلویزیون‌های OLED پلاستیکی یا منعطف حوزه‌های تحقیقاتی دیگری هستند که ارزش پرداختن به آنها وجود دارد.»

به طور کل، جنبه یا گرایش مهم برای تحول در نمایشگرها چیست؟

هنگ-جای شین، مهندس ارشد تحقیقات: «به طور عمده، تحول بیشتر در دو زمینه رخ می‌دهد: خط تولید تلویزیون‌های OLED پیشرفته، بسیار بزرگ با وضوح بالا و خط تولیدی که بتواند جایگزین تلویزیون‌های LCD شود. در خطر تولید پیشرفته، ما به تحقیقات بیشتر در فناوری‌هایی نیاز داریم که OLED را از LCD متمایز کند (مثل کاهش ضخامت، انحنای منعطف و بهبود مصرف انرژی). همچنین، به دلیل اینکه رقابت قیمت از نظر قیمت ماده کلید اصلی در موفقیت OLED در بازار تلویزیون است، تولید بیشتر در راستای فناوری‌های تلویزیون OLED با قیمت پایین رخ خواهد داد.»

چانگ-ووک هان، یکی از محققان: «در مورد نمایشگرهای کوچک، آنها به نمایشگرهای تاشو و پوشیدنی متحول می‌شوند که قابلیت حمل داشته باشند. برای تلویزیون‌ها، نمایشگرها بسیار باریک، قابل نصب روی دیوار، منعطف و فرانما خواهند شد تا طراحی‌های آنها بیشتر متمایز شوند.»

۰ نظر

دیدگاهی ارسال نشده است!

نظر دهید