۰۳ آبان ۱۳۹۳

فرایند تولید TFT-LCD (بخش سوم)

در دو بخش اول فرایند تولید TFT-LCD گفتیم که این فرایند شامل چندین مرحله برای تولید TFT، فیلتر کردن رنگ، سلول، ماژول و چیزهای دیگر است. نگاهی دقیق نیز به تولید TFT و فرایند فیلتر رنگ داشتیم. اگر می‌خواهید در مورد فرایند سلولی و ماژولار بدانید، این مطلب را از دست ندهید.

نگاهی دقیق به فرایند سلولی

مرحله بعدی، فرایند سلولی است که در آن بورد TFT با فیلتر رنگ ترکیب می‌شود و در اندازه مناسب برش می‌خورد. فرایند سلولی سه مرحله دارد.

اولین مرحله به عنوان فرایند هم‌تراز کردن یا تنظیم است که کریستال مایع را به شکل‌هایی متحد هم‌سو و هم‌ردیف می‌کند. نحوه دست‌یابی به آن آسان‌تر از چیزی است که به نظر می‌رسد.

پس از فرایند پاک‌سازی بورد TFT و فیلتر رنگ، لایه پلی‌مید روی لایه TFT چاپ می‌شود و در تنور سخت می‌شود. سپس، ما با استفاده از غلتک گردانی که با پارچه‌ای نرم در هم پیچیده شده است یک سری از شیارهای کم‌عمق ایجاد کردیم که به کریستال مایع امکان می‌داد تا به سمتی متحد متمایل شود.

مرحله بعدی فرایند ترکیب است که در طی آن بورد TFT و فیلتر رنگ در خلأ به هم مهروموم می‌شوند. اول از همه، میزان خاصی از کریستال مایع بر روی بورد TFT پخش می‌شود و یک ماده چسبناک روی فیلتر رنگ ریخته می‌شود تا آن را به بورد TFT بچسباند. سپس، لایه شیشه‌ای در خلأ مهروموم می‌شود. در این مرحله، کریستال مایع به طور یکنواخت بین دو لایه شیشه‌ای پخش می‌شود.

مرحله سوم، شامل ایجاد پنل با بریدن لایه شیشه‌ای در ابعاد مورد نظر است. در ابتدا، هر دو سوی لایه شیشه‌ای باید به طور هم زمان در اندازه مناسب برش بخورد. سپس، سنباده برای صاف کردن لبه‌ها به کار می‌رود. بعد از آن، پنل تمیز می‌شود تا خاک و گرده‌های باقی‌مانده از بین برود.

در نهایت، سیگنال الکتریکی به پنل نهایی ارسال می‌شود تا مشخص شود که همه رنگ‌ها و اشکال با دقت روی صفحه نمایش داده می‌شوند.

نگاهی دقیق به فرایند ماژول

فرایند ماژول بعد از فرایند فیلتر رنگ TFT و فرایند سلولی رخ می‌دهد. این مرحله شامل مونتاژ و سر هم کردن اجزایی ماند صفحه قطبنده، محرک IC (مدار یکپارچه)، بورد مدار چاپی (PBC)، نور پشت و قاب رویی است.

پنل‌هایی که فرایند سلولی را کامل کرده‎اند بسته‌بندی و به محل پردازش ماژول ارسال می‌شوند.

پنل‌های که وارد فرایند ماژول می‌شوند، اول از همه، با آب تمیز و کاغذی که از موارد ارگانیک ساخته شده پاک می‌شوند تا بقایای فرایند سلولی از آن شسته شود. سپس، سطوح پنل‌ها با برسی نرم تمیز و با هوا خشک می‌شوند تا برای مرحله بعد آماده شوند.

در مطلب بعد، با چگونگی نصب صفحه قطبنده همراه با باشید.

۰ نظر

دیدگاهی ارسال نشده است!

نظر دهید