۱۴ آبان ۱۳۹۳

فرایند تولید TFT-LCD (بخش پنجم)

در چهار بخش پیشین فرایند تولید TFT-LCD در مورد تولید TFT، فیلتر کردن رنگ، سلول، ماژول توضیحاتی ارائه کردیم. اکنون می‌خواهیم شما را با فرایند بورد مدار چاپی (PCB) آشنا کنیم.

فرایند بورد مدار چاپی

اکنون نگاهی به عملکرد بورد مدار چاپی یا (Printed Circuit Board) خواهیم انداخت. بورد مدار چاپی یا به اختصار PCB به تراشه محرک امکان انتقال سیگنال‌های خارجی به فیلم داخلی را می‌دهد. PCB نقش دریافت‌ و ارسال سیگنال‌های خارجی به تراشه محرک داخل فیلم درونی را بازی می‌کند.

در فرایند TAB، ما در ابتدا یک نوار چسب (ACF یا پنل هادی آنیستروپیک) روی سطح PCB به کار می‌بریم. وقتی اطمینان حاصل کردیم که فیلم‌ها در جای مناسب خود روی PCB هستند، گرما و فشار زیادی را وارد می‌کنیم تا مطمئن شویم ACF به PCB چسبیده است.

از آنجا که بین بورد TFT و فیلتر رنگ رطوبت انباشته می‌شود، شکاف لبه فیلتر رنگ با سیلیکون پر می‌شود. بعد از اینکه پنل برای عملکرد مناسبش مورد آزمایش قرار گرفت، وارد فرایند بعدی می‌شود.

فرایند مونتاژ یا سرهم کردن

به این دلیل که پنل‌های TFT-LCD نمی‌توانند از خودشان نور تولید کنند، نیاز به نصب واحد نوردهی پشت دارند تا این کار را برای آنها انجام دهد. بیایید نگاهی به اجزای سازنده واحد نوردهی پشت بیندازیم.

نوردهی پشت شامل یک ورقه بازتابنده می‌شود که نور را در جهت پنل راهنمای نور منعکس کند؛ لامپ در جایی که نور تولید می‌شود مونتاژ می‌گردد؛ پخش‌کننده یا منتشرکننده نور که در اصل نور را به طور یکنواخت روی سطح بازتابنده پخش کند؛ یک پخش‌کننده دیگر؛ پنل راهنما که ورقه‌ها را به همدیگر متصل و ثابت می‌کند و آنها را در برابر ضربه‌های بیرونی محافظت می‌کند.

پنلی که فرایند PCB را پشت سر گذاشته است بورد مونتاژشده نامیده می‌شود. ما این بورد مونتاژشده را روی واحدنوردهی پشت سوار می‌کنیم و PCB را تا می‌کنیم. لایه رویی برای ثابت نگه داشتن پنل سر جای خود قرار می‌گیرد و واحد نوردهی نیز برای محافظت در برابر ضربات بیرونی نیز در جای خود ثابت می‌شود. پس از اتصال فیلم برای محافظت از صفحه در برابر پنل و مونتاژ یک لایه محافظ برای PCB، سرانجام ماژول TFT-LCD ایجاد می‌شود.

فرایند تکامل و بررسی نهایی

ماژول TFT-LCD هنوز باید یک سری از فرایندهای تأیید و بازبینی را برای اطمینان از کیفیت پشت سر بگذارد. از همین رو، فرایند تکامل و بررسی نهایی آغاز می‌شود. در ابتدا، صفحه‌نمایش باید از نظر عملکرد مناسب بررسی شود. سپس، وارد فرایند تکامل می‌شود که در آن سیگنال‌های الکتریکی برای مدت زمان مشخصی تحت شرایط دمای بسیار بالا دریافت می‌شود. این فرایند به کریستال‌های مایع امکان می‌دهد تا ثابت شوند و قابلیت اطمینان محصول را افزایش دهند. در نهایت، بعد از چندین مرحله بررسی، محصول از نظر کیفیت بالاخره تضمین می‌شود.

بعد از بررسی نهایی ماژول، ما یک بررسی دیداری نیز انجام می‌دهیم تا مطمئن شویم که خطوط نوردهی پشت به خوبی به هم متصل شده‌اند و لایه رویی به درستی مونتاژ شده است. پس از یک بررسی نهایی دیگر برای اطمینان از کیفیت عالی، محصول نهایی در ماده محافظ الکترواستاتیک پیچیده می‌شود و برای تحویل به مشتریان سراسر دنیا در جعبه قرار می‌گیرد.

۰ نظر

دیدگاهی ارسال نشده است!

نظر دهید