۰۹ آبان ۱۳۹۳

فرایند تولید TFT-LCD (بخش چهارم)

در سه بخش پیشین فرایند تولید TFT-LCD در مورد فرایند تولید TFT، فیلتر کردن رنگ، سلول، ماژول توضیحاتی ارائه کردیم. اکنون می‌خواهیم به شما بگوییم که صفحات قطبنده چگونه به پنل متصل می‌شوند و چگونه تصاویر در تلویزیون و مانیتور نقش می‌بندند.

اتصال صفحه قطبنده

این فرایند شامل اتصال صفحات قطبنده به هر دو طرف پنل‌هایی می‌شود که در مرحله قبل تمیز شده‌اند. یک صفحه قطبنده لایه نازکی است که اجازه عبور نور از طریق صفحات افقی و عمودی را می‌دهد. حذف فیلم محافظ روی صفحه قطبنده بخش چسبنده را در معرض قرار می‌دهد تا بتواند با استفاده از یک غلتک به یک طرف پنل متصل شود.

صفحه‌ای که به یک طرف پنل چسبید به طور افقی متمایل می‌شود در حالی که صفحه دیگری که به طرف دیگر چسبیده است به شکل عمودی جهت می‌گیرد تا اینکه نوری که تابیده می‌شود نتواند از صفحه دیگری که در آن طرف است عبور کند. در اینجا سؤالی پیش می‌آید: اگر نور نتواند از پنل عبور کند، پس چگونه تصاویر روی صفحه تولید می‌شوند؟ برای حفظ الگوی خاص صفحه قطبنده در طرف دیگر، نور بازتابیده نمی‌تواند از طرف مقابل عبور کند. پس، وقتی نور نمی‌تواند عبور کند، چگونه می‌توانیم ویدئوها را روی پنل ببینیم؟

کریستال مایع در بورد TFT در این میان نقش اساسی را بازی می‌کند. اول از همه، نور از پشت از طریق صفحه قطبنده عبور می‌کند و به بورد TFT می‌رسد. در اینجا طبق چیدمان کریستال‌های مایع، که خودشان را در واکنش به دریافت سیگنال‌های الکتریکی جهت داده‌اند، جهت نور تغییر می‌کند. تصاویر رنگی که ما روی تلویزیون و مانیتور می‌بینیم زمانی ایجاد می‌شوند که نور از پیکسل‌‌های قرمز، سبز و آبی و لایه دیگر صفحه قطبنده در جهت‌های مختلف عبور می‌کند.

فرایند پیوند خودکار با نوار چسب

فرایند پیوند خودکار با نوار چسب شامل نصب یک تراشه محرک در فیلم داخلی است. این فیلم نقش یک پل برای تبادل سیگنال بین پنل‌ها را بازی می‌کند. حالا بیایید این فیلم را با پنل‌ها ترکیب کنیم.

در ابتدا، از یک دوربین برای بررسی موقعیت قرارگیری پنل استفاده می‌شود. اگر ما سرتاسر پنل را بادقت نگاه کنیم، خواهیم دید که بورد TFT بزرگ‌تر از فیلتر رنگ است. در فضای دیگری که اطراف لبه‌های بورد TFT کنار گذاشته شده است، ما نوار چسبنده‌ای را اعمال کردیم. درون این نوار چسب یک رسانا گنجانده شده است که امکان می‌دهد سیگنال‌های الکتریکی درون تراشه محرک و پنل برقرار شود.

درست مانند بالا، ما یک رشته فیلم را به طول خاصی بریدیم و هر تکه را، در زمانی که دمای بالا و فشار اعمال می‌شود، سر جای خود قرار دادیم؛ متوجه شدیم که پنل‌ها به خوبی به یکدیگر چسبیده‌اند.

در آخرین بخش از این مطلب، با فرایند بورد مدار چاپی (PCB) آشنا خواهید شد. با ما همراه باشید.

۰ نظر

دیدگاهی ارسال نشده است!

نظر دهید