۲۰ آبان ۱۳۹۳

اوج نمایشگر OLED پلاستیکی در آینده‌ای نزدیک

OLED پلاستیکی نوعی OLED (دیودهای ارگانیک ساطع‌کننده نور) است که از لایه پلاستیکی تشکیل شده است. اما آیا تا کنون با خودتان فکر کرده‌اید که چرا باید از نوع پلاستیکی OLED استفاده کرد و شیشه را کنار گذاشت و اصلاً این فناوری چقدر دوام می‌آورد؟ خب، امروز، می‌خواهیم به شما بگوییم که دلیل استفاده از OLED پلاستیکی چیست و افق‌های پیش رو برای این فناوری جدید، که فعلاً تنها در ساعت هوشمند ال‌جی G Watch R به کار رفته، چگونه است.

چرا OLED پلاستیکی؟

1-      در مقایسه با نمایشگرهای کنونی که در بازار موجود است، OLED پلاستیکی ساختار ساده‌ای دارد. همان طور که در نمودار پایین می‌بینید، LCD لایه‌های بسیاری روی بورد دارد اما ساختار OLED خیلی ساده است.

2-      نمایشگرهای شیشه‌ای سرانجامی جز شکستن ندارند، اما OLED پلاستیکی بر پایه فیلم است و انعطافی دارد که تا زوایه‌ای خاص انحنا پیدا می‌کند و به راحتی نمی‌شکند.

3-      در مقایسه با LCD و دیگر نمایشگرهای OLED شیشه‌ای، نمایشگر OLED پلاستیکی باریک‌تر و سبک‌تر است.

 

آینده نمایشگر OLED پلاستیکی

از آنجا که نمایشگر OLED پلاستیکی می‌تواند در نمایشگرهای منحنی به کار رود که تا انحنای خاصی خم می‌شوند، می‌تواند به روش‌های متفاوتی در محصولاتی شامل محصولات الکترونیک، مانند موبایل، مانیتور و تلویزیون و همین طور خودرو، دستگاه‌های پوشیدنی و آیتم‌هایی در طراحی داخلی، استفاده شود.

علاوه بر طراحی، OLED پلاستیکی از جنبه قابلیت حمل و دوام نیز ارزشمند است. بنابراین، این طور به نظر می‌رسد که OLED پلاستیکی نقش مهمی در زندگی روزانه افراد در آینده بازی خواهد کرد.

پتانسیل OLED پلاستیکی بسیار نویدبخش است. شرکت LG Display انرژی و منابع خود را وقف پاسخ سریع به بازار روبه‌رشد سریع و تقاضای مشتریان می‌کند تا OLED پلاستیکی را برای ارائه به بازار به عنوان فناوری مهم در کاربرد OLED تولید کند.

۰ نظر

دیدگاهی ارسال نشده است!

نظر دهید