۱۵ آبان ۱۳۹۳

ثبت بهترین تصاویر در شب با تلفن همراه

 

شب‌نشینی‌ها دوستانه، میهمانی‌های تولد، جشن‌های فارغ‌التحصیلی یا ازدواج اغلب شب‌ها برگزار می‌شود. چنین موقعیت‌هایی خوراک عکاسی هستند. همه ما برای برخی از این دورهمی‌ها که یک بار بیشتر در زندگی افراد اتفاق نمی‌افتند کلی تدارک می‌بینیم و با لباسی آراسته شرکت می‌کنیم. حالا تصور کنید اگر این میهمانی‌ها بدون گرفتن عکس خاتمه پیدا کند و شما به منزل برگردید، چه اتفاقی می‌افتد؟ خیلی زود خاطره شرکت در این مجالس رنگ می‌بازد و گرد و غبار فراموشی می‌گیرد. شاید حضور خود را در میهمانی یادتان نرود اما قطعا حضور دوستان خود در آن را فراموش خواهید کرد. پس، چه بهتر که همیشه از دوربین تلفن همراه خود به بهترین نحو استفاده کنید؛ البته قبل از آن چند فوت و فن را برای تصویربرداری در شب باید یاد بگیرید تا بهترین آثار هنری را در کارنامه خود ثبت کنید.

از فلاش تلفن استفاده نکنید

هیچ تصویر خوبی را نمی‌توانید با فلاش دوربین ثبت کنید. در عوض، سعی کنید سوژه را به محیطی با نور بهتر انتقال دهید.

صاف بایستید

وقتی نور کم باشد، سرعت شاتر دوربین کندتر می‌شود تا نور کافی را به تصویر بتاباند. اگر در زمانی که شاتر باز است تکان بخورید، تصویر شما مات می‌شود. بنابراین، صاف بایستید و جم نخورید تا تصویر ثبت شود.

از سه‌پایه استفاده کنید

سه‌پایه فقط برای افراد مسن نیست که دست‌های لرزان دارند و نمی‌توانند ثابت بایستند. می‌توانید با خرید یک سه‌پایه مخصوص تلفن همراه مانند GorillaPod تصاویری ثبت کنید که مثل صخره ثابت هستند و در زمانی که شاتر باید بیشتر نوردهی شود بدون تکان باشد.

از یک برنامه کاربردی مناسب برای عکاسی استفاده کنید

برنامه‌های کاربردی پیش‌فرض در تلفن همراه ممکن است خوب باشند اما گوشی‌های هوشمند قادر هستند که حالت‌های مختلفی برای عکاسی ارائه دهند. حتی می‌توانید خودتان سرعت شاتر و دیافراگم را تنظیم کنید. عالی است! حالا می‌توانید از فشفشه‌بازی و آتش‌بازی عکس بگیرید.

ثبت تصاویر شگفت‌انگیز از آتش‌بازی

قرار نیست شما با دوربین تلفن همراه خود و به طور دستی تصاویر جالبی از یک آتش‌بازی شگفت‌انگیز بگیرید. در عوض، به این نکات توجه کنید: گوشی را روی سه‌پایه قرار دهید، مدت زمان نوردهی را طولانی کنید و مطمئن باشید که در زمان ثبت تصویر بسته نمی‌شود. با این کار و زمان نوردهی طولانی می‌توانید تصاویر باورنکردنی بگیرید که نور به همه جای آن می‌تابد. پس از آن، قاب در اختیار شماست تا با دیگران به اشتراک گذارید.

با نور رنگ کنید

فلاش گوشی شما ممکن است مطابق با استانداردهای یک فرد حرفه‌ای نباشد اما به این معنی نیست که شما باید کاملاً نوردهی را کنار بگذارید. می‌توانید یک چراغ قوه (مثل چراغ‌های LED) داشته باشید و برای نوردهی به سوژه استفاده کنید. شما نیاز به یک همکار یا یک دوربین مانند ال‌جی G3 دارید که شمارنده خودکار دارد. شما می‌توانید نتایج خیلی خوبی کسب کنید.

زوم را به حال خود بگذارید

بزرگنمایی در یک گوشی هوشمند فقط لبه‌های تصویر را می‌برد و چیزی که باقی مانده را خیلی بزرگ می‌کند. این امر باعث کاهش کیفیت تصویر می‌شود و اگر شما در شب عکس می‌گیرید باید بگوییم که کیفیت تصویر تحت تأثیر قرار می‌گیرد. با گوشی خود طوری رفتار کنید که انگار لنز ثابت دارد و نما را به همان شیوه قدیمی ثبت می‌کند.

پیشنهاد ما برای عکاسی از میهمانی‌ها و آتش‌بازی‌های شبانه گوشی هوشمند ال‌جی G3 است. این محصول مجهز به حسگر 13 مگاپیکسل و پردازنده چهارهسته‌ای برای بیشترین قدرت در عکاسی است. بقیه کارها پای خودتان است!

۲ نظر

رضا ۱۹ آبان ۱۳۹۳ پاسخ

سلام
لطفاً این قسمت رو واضح تر توضیح بدید ممنون:

“”مدت زمان نوردهی را طولانی کنید و مطمئن باشید که در زمان ثبت تصویر بسته نمی‌شود.””

رضا ۳ آذر ۱۳۹۳ پاسخ

هیچ کس نظری نداره!؟

نظر دهید