۱۰ آبان ۱۳۹۳

ساخت باریک‌ترین پنل FHD LCD با لبه 0.7 میلی‌متر برای گوشی‌های هوشمند توسط شرکت LG Display

شرکت LG Display، پیشگام جهانی در فناوری‌های ابتکار در نمایشگر، اعلام کرد که پنل 5.3 اینچ Full HD LCD را برای گوشی‌های هوشمند و با باریک‌ترین لبه 0.7 میلی‌متر در دنیا تولید کرده است. با این فناوری پیشرفته، LG Display به پیشگامی در بازار نمایشگرهای باکیفیت در اندازه بزرگ برای دستگاه‌های همراه ادامه می‌دهد.

بیونگ-کو کیم، نایب رئیس و مدیر گروه آی.تی/موبایل در LG Display، گفت: «با افزایش گرایش برای گوشی‌های هوشمند با صفحه‌نمایش بزرگ تقاضای مشتریان برای نمایشگرهایی با لبه باریک نیز در حال افزایش است زیرا کاربران می‌توانند از حداکثر فضای صفحه لذت ببرند و در عین حال از طراحی و گرفتن عالی در دست بهره‌مند شوند. این محصول مبتکرانه مزایای بسیاری دارد که از لبه باریک 0.7 میلی‍‌متر و کیفیت تصویری با وضوح بالا تا طراحی باریک و راهکارهای لمسی متفاوت است. شرکت LG Display به ادامه پیشگامی در بازار روبه‌رشد صفحه‌نمایش‌هایی با صفحه بزرگ ادامه خواهد داد تا انتظارات مشتریان و کاربران را با ارتقای کیفیت دستگاه‌هایش برآورده کند.»

برای رسیدن به پهنای لبه 0.7 میلی‌متری در سمت چپ و راست پنل، که باریک‌تر از ضخامت 0.8 میلی‌‌متری در یک کارت اعتباری است، LG Display از فناوری پردازش ماژول “Neo Edge” و اولین فناوری AIT (لمس پیشرفته درون‌سلولی) استفاده کرده است.

فناوریNeo Edge  شرکت LG Display از نوار چسنده به جای نوار دورو استفاده می‌کند تا فضای کلی و لبه‌های بورد مدار و واحد نوردهی پشت پنل را متصل و کاملاً مهروموم کند. از آنجا که پنل پلاستیک راهنما برای اتصال به پنل و واحد نوردهی پشت وجود ندارد، فناوری Neo Edge به دستیابی به باریک‌ترین پهنای لبه کمک می‌کند و در همان حال نیز نشت نور را مسدود می‌کند و ضدآب و ضد گردوغبار است.

مهروموم با چسب از اصطکاکی که گاهی اوقات در لبه پنل‌های شیشه‌ای که نوار دو رو دارند پیش می‌آید، جلوگیری می‌کند و به میزان زیادی دوام پنل را با وجود لبه باریک بهتر می‌کند زیرا با سخت شدن ماده چسبنده قابلیت کشسانی افزایش پیدا می‌کند.

فناوری AIT این شرکت که انحصاراً توسط LG Display ساخته شده است، نیاز به فضای لبه را کاهش می‌دهد زیرا پنل لمسی درون ماژول LCD گنجانده شده است. این فناوری طراحی باریک و لمس بی‌نظیری را امکان‌پذیر می‌کند و در همان حال نیز در هزینه صرفه‌جویی می‌کند زیرا دیگر به وجود فرایند جداگانه برای عملکردهای لمسی نیازی نیست.

شرکت LG Display تولید انبوه این محصول را دو ماه نوامبر آغاز و در ابتدا برای مشتریان چینی تأمین می‌کند؛ یعنی جایی که تقاضا برای گوشی‌های هوشمند با صفحه‌نمایش‌های بزرگ زیاد است. علاوه بر این، ترویج جهانی آن نیز فعالانه انجام خواهد شد.

۰ نظر

دیدگاهی ارسال نشده است!

نظر دهید