۱۹ آبان ۱۳۹۳

پیشرفت جدید در فناوری نمایشگر: OLED پلاستیکی، محصول LG Display

ال‌جی G Watch R، که توجه جهانیان را به خود جلب کرده است، یک محصول جدید است که نه تنها طراحی مدور خلاقانه‌ای دارد بلکه از فناوری نمایشگر OLED پلاستیکی (دیودهای ارگانیک ساطع‌کننده نور) برخوردار است. مردم در تعجب هستند که آیا دلیل خاصی برای استفاده از لایه پلاستیکی برای نمایشگر به جای شیشه وجود دارد یا نه. امروز، می‌خواهیم با هم کشف کنیم که OLED پلاستیکی (P-OLED) چیست.

OLED پلاستیکی چیست؟

OLED پلاستیکی نوعی OLED است که از لایه پلاستیکی تشکیل شده است. در این نوع OLED، 4 فناوری اصلی و خیلی خاص به کار رفته است:

1-      پلاستیک نه شیشه

شرکت LG Display این باور رایج را که پلاستیک نمی‌تواند دمای بالا را تحمل کند با چالش روبه‌رو کرده است و لایه پلاستیکی (PI یا پلی‌مید) را تولید کرده که در دمای بالا پایدار می‌ماند و ثبات شیمیایی دارد. علاوه بر این، به دلیل ایجاد فرایند پوشش‌دهی فرمت بزرگ PI، ساخت فیلم PI ممکن شده است. همین امر، منجر به ایجاد فناوری منحنی کردن پلاستیک و فناوری‌ای می‌شود که حباب‌های غیرضروری و ضایعات خارجی را حذف کند.

2-      فناوری LTPS (پلی‌سیلیکون با دمای پایین) TFT (تراتزیستور فیلم باریک)

یکی از قابلیت‌های مهم POLED این است که می‌تواند لبه باریک داشته باشد زیرا فناوری حرکت سریع الکترون ادغام اجزای مختلف را امکان‌پذیر می‌کند.

3-      فناوری کپسوله کردن منعطف برای محافظت از اجزای OLED

با این فناوری می‌توان فیلم غیر ارگانیکی ساخت که از فیلم ارگانیک و آب و همین طور مواد زاید و بیگانه جلوگیری می‌کند. OLED پلاستیکی  ثبات اجزای OLED را تضمین می‌کند.

4-      حذف شیشه حامل با استفاده از لیزر و چسبندگی فیلم صفحه پشت

سطح نمایشگر نسبتاً پاک و تمیز است زیرا با فناوری همسانی منبع لیزر (Laser Source Uniformity)، فناوری پیشگیری از مواد بیگانه و فناوری فیلم صفحه پشت پنل مسطح (flat-panel Back Plate Film) و فناوری لایه‌لایه کردن فیلم (Film Lamination) از نفوذ مواد خارجی به سطح پیشگیری می‌شود.

۱ نظر

محمدرضا بیات ۲۰ آبان ۱۳۹۳ پاسخ

very good compane LGsmart اصولا با پیشرفت تکنولوژی در جهان متعاقبا ضعف ها و کاستی های خویش را به دنبال خواهد داشت که امید وارم در هنگام ارتقاع به هر سیستم های تکنولوژی اسمارت تا حدودی پیشبینی کمبودها و کاستی های آنهم در حین ارتقاع لحاض گردد. من میپسندم عالیه در جای خودش ابتکاری نو وتحسین بر انگیز بشمار می آید .

نظر دهید