۱۰ آذر ۱۳۹۳

سلفی قدمتی دیرینه دارد

بچه‌های دهه 80 و شمایی که بعد از این سال به دنیا آمده‌اید خوب توجه کنید! بنشینید و گوش کنید! برخلاف باور عمومی، نسل شما پدیده سلفی را کشف نکرده است. می‌خواهید باور کنید، می‌خواهید باور نکنید! اما این ماجرا به سال‌ها قبل از تولد شما باز می‌گردد. حدود 400 سال قبل…!

 

از سال 1600 شروع می‌کنیم

رمابرانت، نقاش رنسانس، اولین شیفته سلفی بود که بیش از 90 تصویر از خودش را با نقاشی ثبت کرده بود.

 

سال 1839

به سرعت تاریخ را ورق می‌زنیم و به اتاق پشتی یک فروشگاه در فیلادلفیا می‌رسیم و رابرت کورنلیوس، شیمیدان آماتور و عاشق عکاسی، مواجه می‌شویم. او دوربین خود را نصب کرد، لنزها را باز کرد و دوید تا جلوی دوربین بنشیند و تصویر خود را ثبت کند.


سال 1966

باز آلدرین اولین پرتره از خود را در جهان ثبت کرد که مربوط به سفر فضایی Gemini 12 او بود.

سال 2002

به آن سوی دنیا پر می‌کشیم، به استرالیا. آنها دوست دارند کلمات را کوتاه کنند و وقتی ناتان هوپ اولین عکس از لب آسیب‌دیده خود را در یک وب‌سایت علمی برای مشاوره پست کرد، از ثبت سلفی خود عذرخواهی کرد. این اولین باری بود که واژه “سلفی” به کار رفت.

 

سال 2013

در این سال بود که دیگر سلفی از کنترل خارج شد. سلفی‌های زیادی ثبت شدند و دلیل گرایش به آن، ارسال تصاویر از خود در رسانه‌های اجتماعی بود.

سال 2014

بخواهید یا نخواهید، دیگر سلفی عادی شده است و بخشی از توصیف شخص از خود به سبک مدرن است. اما بچه‌ها… مراقبت اشتراک‌گذاری بیش از اندازه آنها باشید…. به شما هشدار می‌دهیم!

 

ال‌جی G3: متخصص ثبت سلفی

قابلیت Gesture Shutter در ال‌جی G3 همانی است که خیلی‌ها برای ثبت سلفی به دنبالش هستند. خیلی راحت، دست خود را بالا ببرید و مشت کنید. دوربین جلو آماده بودن شما را تشخیص می‌دهد و طی 3 ثانیه تصویر شما را ثبت می‌کند. به این معنی که شما می‌توانید به طور کامل در تصویر باشید و دیگر لازم نیست بازوی شما نیز در این تصویر نقشی ایفا کند.

این قابلیت امکان افزوده‌ای برای تنظیمات نور ملایم است که لبه‌های صفحه را روشن می‌کند تا نوری ملایم و بدون اغراق را به روی صورت بتاباند. اگر ثبت سلفی را دوست دارید، که البته رک بگوییم همه ما دوست داریم، به شما توصیه می‌کنیم ال‌جی G3 را که بهترین گوشی هوشمند برای ثبت سلفی است خریداری کنید.

۰ نظر

دیدگاهی ارسال نشده است!

نظر دهید