۲۵ آذر ۱۳۹۳

استفاده از فناوری QUANTUM DOT در مجموعه تلویزیون‌های 4K Ultra HD ال‌جی در سال 2015

انتخاب بیشتر برای تجربه مشاهده پیشرفته‌تر در خانه

 

سئول، 16 دسامبر 2014- ال‌جی الکترونیکس (ال‌جی) از تلویزیون جدید 4K Ultra HD خود با فناوری QUANTUM DOT یا نقطه کوانتومی پرده‌برداری خواهد کرد. این تلویزیون به عنوان جزء جدیدی از مجموعه گسترش‌یافته تلویزیون‌های ال‌جی در نمایشگاه بین‌المللی CES 2015 ، از 6 تا 9 ژانویه، در لاس‌وگاس به نمایش درخواهد آمد. تلویزیون‌های 4K Ultra HD ال‌جی با فناوری نقطه کوانتومی پالت رنگ وسیع‌تر و اشباع رنگ بهتری نسبت به تلویزیون‌های LCD ارائه می‌دهند و برای تکمیل دیگر تلویزیون‌های Ultra HD ال‌جی و تلویزیون‌های OLED در دسترس خواهند بود.

فناوری نقطه کوانتومی ال‌جی وسعت رنگ بسیار گسترده‌ای را به نمایش می‌گذارد و برای تماشای محتوای 4K ایده‌آل است. این فناوری با بهره‌گیری از کریستال‌های نانو، در ابعادی که بین 2 تا 10 نانومتر متغیر هستند، عمل می‌کند. هر نقطه رنگ متفاوتی را بر حسب ابعاد خود منتشر می‌کند. با افزودن یک فیلم به نقاط کوانتومی در مقابل نوردهی پشت LCD، نرخ بازتولید رنگ تصویر و روشنایی کلی به طرز قابل ملاحظه‌ای بهبود می‌یابد.

از آنجا که این نقاط در ابعاد نانو رنگ‌های خارق‌العاده و زنده‌ای منتشر می‌کنند، فناوری نقاط کوانتومی می‌تواند قابلیت‌های چشمگیر کنونی در نمایشگرهای 4K ULTRA HD In-Plane Switching (IPS) ال‌جی را افزایش دهد. با افزودن فیلم نقطه کوانتوم، نرخ بازتولید رنگ در پنل‌های IPS ال‌جی که دقت رنگ بالا و زوایای دید بسیار وسیعی ارائه می‌دهد، نسبت به تلویزیون‌های LCD/LED متداول، بیش از 30 درصد افزایش می‌یابد.

تلویزیون‌های 4K Ultra HD ال‌جی با فناوری نقطه کوانتومی از فناوری‌ای استفاده می‌کنند که با هدف دوستی با محیط زیست طراحی شده است زیرا هیچ کادمیوم یا مواد سنگین سمی دیگری ندارد.

این-کیو لی، نایب رئیس و مدیر بخش تلویزیون و مانیتور در شرکت سرگرمی‌های خانگی ال‌جی الکترونیکس، گفت: «قابلیت‌های بازتولید رنگ زنده و شفاف در فناوری نقطه کوانتومی باعث می‌شود تلویزیون‌های LCD ال‌جی از نظر کیفیت تصویر به سطح جدیدی ارتقا پیدا کنند. افزودن فناوری نقطه کوانتومی به مجموعه تلویزیون Ultra HD ما، تحت مجموعه تلویزیون‌های OLED ما قرار می‌گیرد که برنده جایزه شده‌اند. این امر ال‌جی را به یک تولیدکننده پیشگام در خلق مبتکرانه‌ترین و متنوع‌ترین فناوری‌های تلویزیون در این صنعت مبدل می‌کند.»

بازدیدکنندگان از غرفه ال‌جی در CES 2015 (مرکز همایش‌ لاس‌وگاس، سالن مرکزی، شماره 8204) از 6 تا 9 ژانویه فرصت دارند تا تلویزیون‌های شگفت‌انگیز 4K Ultra HD ال‌جی را با چشمان خود ببینند.

۰ نظر

دیدگاهی ارسال نشده است!

نظر دهید