۱۱ آذر ۱۳۹۳

انعکاس نقشه مغز بشر در تلویزیون OLED ال‌جی

شرکت LG Display تلویزیون 55 اینچ منحنی OLED را برای نمایش یک ویدئوی هنری در نمایشگاه Hybrid Highlights  -سوئیس و کره، نمایشگاهی در موزه هنر دانشگاه ملی سئول، آماده می‌کند. این نمایشگاه که بر نمایش کاربرد فناوری دیجیتال در هنر و علم تمرکز دارد به مدت 60 روز از 8 اکتبر تا 7 دسامبر برگزار می‌شود. اکنون می‌خواهیم گزارشی از پیوند بین هنر و علم از طریق تلویزیون OLED را در این نمایشگاه ببینیم.

محل طلاقی هنر، بشر و علم با تلویزیون OLED

هدف اصلی از علم و هنر فهم بشر و محیط پیرامون آن است. این نمایشگاه آثار هنری را نمایش می‌دهد که عناصری نامعقول و اتفاقی دارند. با چنین اجزایی، نمایشگاه فراتر از محیط محدود می‌رود و در نهایت مردم را به دنیای جدیدی هدایت می‌کند.

آینده‌ای که در گذشته تصورش را می‌کردیم به طرز غیرمنتظرانه‌ای در حال نزدیک شدن است. این نمایشگاه یک همکاری مشترک بین شرکت LG Display و موزه هنر در دانشگاه ملی سئول است و نه تنها بر نمایش نمونه‌هایی از پدیده‌های فراانسانی تمرکز دارد بلکه بر استفاده بشر از فناوری علم و تفسیر متفاوت از بدن انسان، فضا و محیط متمرکز است.

پیوند تلویزیون OLED شرکت ال‌جی و آثار هنری در این نمایشگاه در نوع خود در کشور کره اولین نمونه به شمار می‌رود. این امر بدین دلیل امکان‌پذیر شد که تلویزیون OLED تنها نمایشگری بود که می‌توانست جزییات دقیق رنگ‌ها و حسی که آثار هنری بیان می‌کنند را به نمایش گذارد.

توصیف مغز انسان در تلویزیون OLED ال‌جی

در این نمایشگاه، تیم پروژه مغز انسان در لوزان سوئیس نقشه‌هایی از مغز انسان را با کمک تلویزیون OLED شرکت LG Display نمایش دادند. پروژه مغز انسان آینده کمیسیون اروپا و پرچمدار فناوری‌های نوظهور است که قرار است به سطحی چندگانه و مشترک از درک ساختار و عملکرد مغز از طریق تولید و استفاده از فناوری‌های اطلاع‌رسانی و ارتباطی (ICT) دست پیدا کند.

این فناوری‌ها همکاری و اشتراک اطلاعات در حوزه وسیع، بازسازی مجدد مغز در مقیاس‌های متفاوت بیولوژیک، تحلیل متحد از اطلاعات بالینی برای نقشه بیماری‌های مغز و ساخت سیستم‌های محاسباتی با الهام از مغز انسان را عملی می‌کند.

نظر یکی از شرکت‌کنندگان در پروژه مغز انسان این چنین بود که با دامنه کنتراست بی‌عیب‌ونقص در تلویزیون OLED ال‌جی، تنوع رنگ در آثار هنری و جزییات ظریف و پیچیده برجسته بودند و پیام آنها به زیبایی و با دقت به نمایش درآمده بود.

تجلی نمودار هولوکینِتیزم با تلویزیون OLED

در این نمایشگاه، شرکت LG Display نمودار K-soul و هولوکینِتیزم روبِن نونِز را از طریق تلویزیون OLED به نمایش درآورد. دایناگرام‌های K-soul اولین نمونه از نقاشی هولوکینِتیک نوری زنده در تاریخ هنر هستند. صفحه‌نمایش الکترونیک به عنوان یک بوم با فناوری پیشرفته کار می‌کند که همه حرکات قلم‌مو ضبط و در بوم ادغام می‌شود و در نهایت هنرمند می‌تواند نقاشی بکشد و اثر هنری خود را مستقیماً با نور خلق کند.

شرکت LG Display با توصیف این نمودار یا دیاگرام در نمایشگر OLED که فراتر از حدومرزهای علم و هنر است توجه مخاطبان را به خود جلب کرد. بازدیدکنندگان نه تنها یک اثر هنری ویدئویی رنگی را با رنگ‌های کامل تلویزیون OLED مشاهده می‌کردند بلکه از هر زوایه‌ای از مشاهده آثار هنری، به دلیل زاویه دید یکپارچه در این تلویزیون منحنی لذت می‌بردند.

علاوه بر این، بازدیدکنندگان از نمایشگاه می‌توانند ویدئوی معرفی هولوکینتیزم توسط روبن نونز را در تلویزیون OLED تماشا کنند. روبن نونز رشته هنر جنبشی یا Kinetic Art را از طریق هولوگرافیک ایجاد و واژه هولوکینِتیکس را ابداع کرد. بازدیدکنندگان می‌توانند از طریق تلویزیون OLED دریابند که چطور این کار مهم و حیاتی تغییر پیدا کرده است و او چگونه با دیگر هنرمندان تعامل برقرار می‌کند و ایده‌ها را به اشتراک می‌گذارد.

۱ نظر

سعید ۱۲ آذر ۱۳۹۳ پاسخ

سلام خواهشن یه نفر جواب بده راهنمایی کنید بنده رو به خدا ثواب داره
من یه تلویزیون ۳D 42LM6200 دارم که وایفای داخلی نداره میخوام براش دانگل وایفای بگیرم آیا میشه بصورت بیسیم فیلم وتصویر تبلت(LG GPAD 8.3) رو روی تلویزیون بدون سیم تماشا کرد فقط با WIFI یعنی اینترنت نخواد

نظر دهید