۱۲ آذر ۱۳۹۳

انعکاس نقشه مغز بشر در تلویزیون OLED منحنی ال‌جی: مصاحبه با سئونگ-هویی کیم

دکتر سئونگ-هویی کیم، مدیر موزه هنر در دانشگاه ملی سئول: «نمایش پیوند بین علم و هنر از طریق تلویزیون OLED منحنی ال‌جی  پاسخ‌های مثبتی از جانب مخاطبان کسب کرد.»

طبق اظهارات دکتر سئونگ-هویی کیم، او مضمون نمایشگاه را با هدف نمایش پیوند بین علم و هنر به مخاطبان عام طراحی کرد و طبق گفته‌های وی، با نمایش این ویدئوی هنری در تلویزیون OLED پاسخ‌های مثبتی را از جانب مخاطبان دریافت شده است.

سوال اول: چه چیزی منجر به برنامه‌ریزی برای همکاری با LG Display شد؟

مضمون این نمایشگاه پیوند بین علم و هنر بود و به صورت مشترک توسط دانشگاه زوریخ سوئیس و دانشگاه ملی سئول برنامه‌ریزی و سازماندهی شده است. برای این نمایشگاه، 40 دانشمند از دو کشور با همکاری هم گستره وسیعی از آثار هنری را به مخاطبان نمایش دادند؛ مانند پیوند بین هنر و بیوتکنولوژی، هنر و فناوری، و هنر و علوم پزشکی. فضای نمایشگاه هم به گونه‌ای طراحی شد که مشابه یک آزمایشگاه علمی باشد تا خلاقیت مخاطب را تحریک کند. از آنجا که پیوند بین بشریت و هنر در دوره رنسانس شناخته شد، پس مشاهده افق‌های جدیدی در مورد این موضوع نیز می‌توانست جالب باشد.

علاوه بر این، اثر هنری تیم پروژه مغز انسان، با نمایش نورون‌های مغز، نقشه مغز انسان را نشان می‌دهد اما هیچ دستگاه پیشرفته‌ای نمی‌توانست این کار را عملی کند. تا اینکه پی بردیم تلویزیون OLED شرکت LG Display همان چیزی که ما قصد داریم خلق کنیم را نمایش می‌دهد و به شیوه مؤثری تصاویر سه‌بعدی و رنگ‌های نورون‌ها را نمایش داد. ما تصمیم داریم به همکاری با چنین شرکت‌هایی در آینده ادامه دهیم.

سوال دوم: پاسخ مخاطبان به این نمایشگاه چیست و نظرشان در مورد تلویزیون OLED چه بود؟

پاسخ مخاطبان بسیار خوب بود. این نمایشگاه از تلویزیون 55 اینچ OLED منحنی ال‌جی برای نمایش تنوعی از آثار هنری دورگه استفاده کرد، مخصوصاً یکی از سه اثر هنری اصلی، ویدئوی هنریِ لوزان سوئیس به نام “پروژه مغز انسان” بود. این آثار قطعاً توجه مخاطب را به مدت طولانی به خود جلب می‌کرد. زیرا کیفیت باورنکردنی تصاویر باعث می‌شود ویدئوها زنده و سه‌بعدی به نظر برسند و کاربران باید حس کنند که آنها در حال تماشای نورون‌های واقعی در مغز هستند.

سؤال سوم: برای بازدیدکنندگان از این نمایشگاه چه توصیه‌ای دارید؟

من بر این باورم که موزه هنر در دانشگاه ملی سئول یکی از موزه‌های هنر دانشگاهی در کره است که بهترین قابلیت‌های برنامه‌ریزی در نمایش را دارد. علاوه بر این، سالن نمایشگاه موزه هنر توسط یک آرشیتکت مشهور در سطح جهانی به نام رِم کولهاس طراحی شده است و این سازه حس و خلاقیت بازدیدکنندگان را از همان بدو ورود به سالن و قدم زدن در محیط اطراف تحریک می‌کند.

بازدیدکنندگان معمولاً پرسپکتیوها یا زاویه دید خاص خودشان را در مورد نمایشگاه دارند. با این حال، مهم‌ترین چیز این است که قبل از ترک کردن نمایشگاه، چیز جدیدی را حس یا تجربه کنید. برای این کار، شما باید کلیشه‌ها یا تصور قالب خود را کنار بگذارید. سپس، ایده‌های مبتکرانه در طی این فرایند به منثه ظهور خواهند نشست. لطفاً هنگام بازدید از نمایشگاه موزه هنر ذهن خود را آزاد کنید و آن را در آرامش بگذارید؛ من امیدوارم که افکار و احساسات بسیاری به ذهن و روح شما نفوذ کند.

این نمایشگاه تا هفتم دسامبر ادامه خواهد داشت.

۰ نظر

دیدگاهی ارسال نشده است!

نظر دهید