۲۹ آذر ۱۳۹۳

شست‌وشوی آسان لباس‌ها: نکاتی برای دسته‌بندی و تا کردن لباس‌ها

شست‌وشوی لباس‌ها یکی از سخت‌ترین کارهای منزل است که کمتر کسی علاقه به انجام آن دارد. خیلی از خانم‌ها هم اصلاً رغبت نمی‌کنند طرف لباس‌های چرک بروند و با اکراه تمام این کار را انجام می‌دهند. علاوه بر این، شست‌وشوی لباس زمان زیادی را به خود اختصاص می‌دهد. دو عامل برای وقت‌گیر بودن این کار دسته‌بندی و تا کردن آنهاست. نکاتی که در ادامه ذکر می‌شود می‌تواند به میزان زیادی در زمان شست‌وشوی لباس‌ها صرفه‌جویی کند و به شما اوقات فراغت بیشتری برای لذت بردن از فعالیت‌های دیگر بدهد.

1-      استفاده از چندین سبد لباسشویی: اول از همه، با استفاده از چند سبد در طول هفته لباس‌ها را دسته‌بندی کنید. سپس، در روز شست‌وشو لباس‌های آماده و طبقه‌بندی شده را درون ماشین لباسشویی بریزید.

2-      دسته‌بندی طبق رنگ، جنس پارچه و میزان کثیفی: هنگام دسته‌بندی لباس‌ها حواستان به رنگ، جنس لباس و میزان کثیفی باشد. یقیناً، لباس‌های ظریف خود را با لباس‌های جین گل‌آلود نمی‌شویید. برخی لباس‌ها خوب با هم شسته نمی‌شوند؛ مثل پلی‌استر و نخی. زیرا پارچه‌هایی که الیاف مصنوعی دارند کرک و رنگ را به خود جذب می‌کنند.

3-      پیش شست‌وشو: وقتی یک سری لباس را در ماشین لباسشویی می‌ریزید، حتماً از دسته‌بندی آنها اطمینان حاصل کنید و به دنبال لکه‌ها باشید. با محصولات مناسب لکه‌ها را قبل از شست‌وشو پاک کنید. حتماً جیب‌ها را خالی کنید، کمربند را از شلوار و کراوات را از پیراهن جدا کنید.

4-      نچلانید تا چروک نشوند: بیشتر لباس‌های مدرن طوری طراحی شده‌اند که بدون چروک باشند. با این حال، بیشتر افراد با مشکل چروک شدن لباس‌های خیس مواجه می‌شوند. اگر زمانی که لباس‌ها هنوز نم‌دار است آنها را خوب بتکانید، دیگر نیازی به نگرانی در مورد چروک شدن و اتو کردن آنها نخواهید داشت.

5-      فوراً لباس‌ها را تا و آویزان کنید: وقتی لباس‌ها را از خشک‌کن بیرون آوردید، هنوز به اندازه کافی گرم هستند که بتوانید با صاف کردن، تا کردن و آویزان کردن آنها چروک‌ها را برطرف کنید. اگر یادتان رفت و لباس‌ها در دستگاه‌ خشکشویی ماندند، اتو و میز اتو را آماده کنید.

۰ نظر

دیدگاهی ارسال نشده است!

نظر دهید