۲۳ آذر ۱۳۹۳

مقایسه: روند عمده LCD در برابر نسل آینده OLED

اگر به فروشگاه لوازم الکترونیک خانگی برای خرید تلویزیون سر زده باشید، احتمالاً واژه‌های LCD و OLED به گوشتان خورده است. در حال حاضر LCD (نمایشگر کریستال مایع) گرایش اصلی در بازار امروز تلویزیون است در حالی که OLED (دیود ارگانیک ساطع‌کننده نور) به عنوان نسل بعدی نمایشگر معرفی می‌شود و امکان رشد بی‌حد و مرزی دارد. امروز، می‌خواهیم جزییاتی در مورد نمایشگر LCD، بهترین نمایشگر کنونی و OLED، نهایت نمایشگر در آینده، با شما به اشتراک بگذاریم.

15 سال گردآوری دانش: LCD در برابر OLED، نسل آینده نمایشگر

در طی 15 سال گذشته، شرکت LG Display پیشگام در پیشرفت فناوری LCD بوده است و به عنوان شرکت برتر ساخت نمایشگر در جهان با رتبه یک شناخته شده است. بازار نمایشگر اکنون با LCD فرمانروایی می‌شود اما در حال آماده کردن خود و باز کردن راه برای جانشینش، OLED، است. تفاوت عمده بین LCD و OLED در حضور BLU (واحد نوردهی پشت) است.

رایج‌ترین نوع LCD از نوع AMTFT-LCD است. (AMTFT سرواژه Active-Matrix Thin Film Transistor است.) به زبان ساده، تراکم نور با جهت کریستال‌های مایع بین دو صفحه قطبنده در جایی که نور پشت تابیده می‌شود تنظیم می‌شود. بر خلاف این، OLED از دیودهای ارگانیکی که خودشان نور می‌دهند، مانند کربن، هیدروژن، فسفر و سولفور، تشکیل شده است.

 در جدول زیر، می‌توانید پیشرفت فناوری تلویزیون LCD در 15 سال اخیر را در برابر OLED ببینید و میزان نسبت کنتراست، زاویه دید، سرعت پاسخدهی و ضخامت را مقایسه کنید.

۱ نظر

حسین ۲۴ آذر ۱۳۹۳ پاسخ

بنام خدا
با سلام :
هر چند OLED بیشترین ریزش قیمت را در یکسال گذشته داشته و درحالیکه EA9800 در سال گذشته ۲۷ میلیون قیمت داشت امسال مدل EA9700 که نیم میلیمتر ضخیم تر و فاقد بلندگوهای پیزو الکتریک اسن به قیمت ۱۲.۵ میلیون تومان عرضه میشود اما بازهم دو و نیم برابر تلوزیونهای LCDبا نور پس زمینه LED با امکانات مابه قیمت دارد بنا بر این فعلا مهمترین چالش برای بازاریابی این محصول قیمت بالای ن می باشد باید دید تا یکسال آینده به چه میزان قیمت این دو فن آوری بهم نزدیک خواهند شد .
موفق باشید .

نظر دهید