۱۸ آذر ۱۳۹۳

گلدکیدز: دنیای جدیدی به روی استعدادهای بکر ایران

 

دنیای زیبای کودکان و نوجوانان با حمایت مادی و معنوی گلدکیدز (کانون طلایی نخبگان ایران) به فضای متفاوتی تبدیل خواهد شد. طرح استعدادیابی و حمایت از بهترین‌ها در رشته‌های مختلف، برنامه بدیع و نو در راستای حمایت از کودکان مستعد 6 تا 16 سال است. گلدکیدز با بهره‌گیری از علومی نظیر روانشناسی و جامعه شناسی به دقت برنامه‌ریزی شده و پرورش استعدادهای بالقوه منتخبین و هدایت قابلیت‌ها را در کنار توجه دائم به آموزش‌هایی مد نظر دارد که آینده شخصی و اجتماعی نسل طلایی ایران را تضمین می نماید.

مسیری برای شناسایی استعدادهای بکر ایران‌زمین

انسان موجودی پیچیده و چند بعدی است که برای موفقیت باید در تمام ابعاد زندگی به صورت هماهنگ رشد کند. رشد انسان ارتباط مستقیم با میزان بهره مندی از هوش دارد؛ اما امروزه تمرکز رواشناسان تنها متوجه IQ یا هوش شناختی نیست، بلکه انسان به عنوان موجودی برخوردار از انواع هوش شناخته شده است: هوش هیجانی (یا توانایی ارتباط با دیگران)، هوش کلامی (یا استعداد و توانایی در استفاده از کلام)، هوش حرکتی (یا استعداد ذاتی در یادگیری حرکات جدید و کنترل بدن) و همچنین هوش موسیقیایی، هوش جهت یابی، هوش ریاضی و غیره.

واقعیت این است که ابعاد متفاوت هوش مشخص کننده انسان‌هایی است که می‌توانند در یکی از زمینه‌ها استعداد سرشاری داشته باشند و در عرصه‌های دیگر افرادی دارای هوش معمولی محسوب شوند.

گلدکیدز دنیای جدیدی را به روی استعدادهای بکر ایران می‌گشاید. این پروژه شروع حرکت کودکان و نوجوانان در مسیر پیشرفت تا رسیدن به نهایت شکوفایی است. گلدکیدز نام انتخاب شده برای نسل طلایی ایران زمین است؛ و به معنای شروع حرکت منتخبان در راهی کاملاً برنامه‌ریزی شده در جهت پرورش استعدادهای بالقوه آنان است.

فیلم معرفی گلدکیدز شما را با ابعاد مختلف این پروژه بهتر آشنا می‌کند.

معرفی پروژه مسئولیت اجتماعی گلدکیدز

گلدکیدز در تلاش است در قالب برنامه‌ای با چشم‌انداز بلند مدت، کودکان و نوجوانان رده سنی 6 تا 16 سال را که دارای استعدادهای خاص هستند از طریق مسیرهای مختلف شناسایی و انتخاب کند. پس از فرآیند انتخاب، آموزش‌های متنوع در راستای شکوفائی و حرکت استعدادها در مسیر تعالی، هدف بعدی این پروژه مسئولیت اجتماعی است. منتخبان با روش‌های گوناگون مورد ارزیابی‌های علمی و دقیق قرار می‌گیرند تا قابلیت‌های شخصی و اجتماعی آنان به درستی مشخص شود. سپس، در فرآیند پرورش این استعدادها به سمت بلوغ و شکوفایی هدایت می‌شوند تا به جایگاه اجتماعی درخور دست یابند.

گروه هدف این پروژه استعدادهای ممتازی هستند که در قالب «کانون طلایی نخبگان ایران» نقشی ویژه در آینده‌سازی جامعه به عهده خواهند داشت. البته برای دست‌یابی به این مهم ابتدا جامعه هدف را باید شناخت، اهداف پروژه را به اطلاعشان رساند و در قالب برنامه‌های منسجم، قهرمان پروری را به عنوان هدف اصلی در نظر داشت.

اما، شناخت جامعه هدف، شناخت انسان است. درک انسان و مراحل رشد به ما کمک خواهد کرد تا قهرمان بسازیم- قهرمانانی که در حقیقت کودکان و نوجوانان امروز هستند. باید عزت‌ نفس، اعتماد به نفس و هویت‌یابی را آنچنان در آنان پایه‌ریزی کنیم تا نسلی مثبت‌اندیش و خوش‌بین باشند، قهرمان بودن در زندگی را پذیرفته و توانایی‌های برجسته خود را به ایران و جهان معرفی کنند.

«کانون طلایی نخبگان ایران» در برگیرنده انسان‌های سالمی است که از زنده بودن لذت می‌برند، به دیگران عشق می دهند و منبع الهام‌آفرینی هستند تا به ما بیاموزند می‌توانیم همه با هم برای زندگی بهتر پیش برویم.

۲ نظر

امیر ۲۰ آذر ۱۳۹۳ پاسخ

در اهواز هم وجود داره؟

پیمان ۱۰ دی ۱۳۹۳ پاسخ

با سلام چکونه میشه یک کودک را به این مرکز معرفی کرد؟

نظر دهید