۲۶ آذر ۱۳۹۳

OLED مجهز به زاویه دید وسیع و فناوری انعطاف‌پذیر

OLED می‌تواند زاویه دید 160 درجه را تشخیص دهد و کیفیت تصاویر یکسانی را بدون اعوجاج رنگ در سرتاسر صفحه‌نمایش، از بالا، پایین، چپ و راست ارائه دهد. علاوه بر این، بهتر است محصولاتی مانند نمایشگرهای منعطف و خم‌شدنی ایجاد شوند که شکل خاصی نداشته باشند و نور متساعد کنند زیرا فناوری OLED از اجزای ارگانیک ساخته شده است. OLED به دلیل خاصیت نوردهی از خود بازتولید رنگ کاملی را بدون نشت رنگ ایجاد می‌کند. این قابلیت برخلاف تلویزیون‌های LCD است که در زمان به کار رفتن در نمایشگرهای منحنی بزرگ احتمال نشت رنگ در آنها بسیار بالا است.

به چنین دلایلی، OLED فناوری برتر برای نمایشگرهای منحنی محسوب می‌شود. شرکت LG Display با استفاده از خواص OLED به تازگی موفق به ساخت همزمان اولین نمایشگر منعطف و نمایشگر فرانما در دنیا شده است. نمایشگر 18 اینچ OLED منعطف بزرگترین نمایشگر از نوع خود در دنیا است و از وضوح یک میلیون پیکسل HD (810×1200) و انحنای 30R برخوردار است. این نوآوری به عنوان گامی قدرتمند در جهت ساخت نمایشگر فرانمای منعطف در ابعاد بزرگ محسوب می‌شود.

OLED فرانما که همان اندازه و وضوح نمایشگر منعطف را دارد محصول فناوری ساختار فرانمای پیکسل شرکت LG Display است که قدرت فرانمایی آن بیش از 30 درصد است. این یک پیشرفت قابل ملاحظه نسبت به نمایشگر فرانمای LCD کنونی است که میزان فرانمایی آن کمتر از 20 درصد است.

مشخصه‌های LCD و OLED از یکدیگر تمایز داده می‌شوند و OLED نمایشگر نسل بعدی است. شرکت LG Display باکیفیت‌ترین محصولات LCD را از طریق توسعه متوالی و پیشرفت‌های فناوری در 15 سال گذشته به نمایش گذاشته است. این شرکت، در حال حاضر، با نمایشگر OLED، نسل آینده نمایشگر، خود را برای بالا بردن قدرت فناوری‌اش تا سطح جدیدی آماده می‌کند.

۰ نظر

دیدگاهی ارسال نشده است!

نظر دهید