۱۱ دی ۱۳۹۳

فناوری سیم‌کشی مسی LG Display برای نمایشگر بزرگ با وضوح بالا

با اینکه امروز به آسانی می‌توان تلویزیونی با صفحه‌نمایش بزرگ و وضوح بالا پیدا کرد اما موانع فنی زیادی وجود دارد که از همان زمان تولید بر این محصولات تأثیر می‌گذارد. فناوری سیم‌کشی مسی شرکت LG Display نقشی بزرگ در ساخت تلویزیون‌هایی با صفحه‌نمایش بزرگ با وضوح بالا ایفا می‌کند. امروز، می‌خواهیم در مورد فناوری سیم‌کشی مسی به شما توضیحاتی ارائه دهیم.

چرا نمایشگر به سیم‌کشی مسی نیاز دارد؟

تا اواسط سال‌های 2000، بیشتر الکترودهای پنل TFT-LCD از آلومینیوم ساخته می‌شدند. اما با بزرگتر شدن نمایشگرها نیاز به الکترودهای فلزی به وجود آمد که مقاومت کمتری نسبت به آلومینیوم داشتند. بنابراین، مس (Cu) ماده‌ای بود که مورد توجه قرار گرفت. مس رسانایی الکتریکی بیشتری نسبت به آلومینیوم دارد و از همین رو اگر سیم باریک‌تر شود، هیچ تغییر و اعوجاجی در سیگنال‌های الکتریکی به وجود نمی‌آید. بدین ترتیب، سیگنال‌ها می‎‌توانند در محیطی بسیار پایدار ارسال شوند. در نتیجه، بهبود در سرعت پاسخگویی، روشنایی و عوامل دیگر ممکن می‌شود. علاوه بر این، مزیت دیگر این است که به مواد و فرایندهای تولید، که در طی تولید پنل‌های تلویزیون بزرگ افزوده می‌شوند تا کمبود رسانایی الکتریکی را جبران کنند، دیگر نیازی نیست.

در واقع، تولید نمایشگری با وضوح بالا با موادی که در اصل استفاده می‌شد، مانند آلومینیوم، امکان‌پذیر است. اما، برای ایجاد یک UHD با مواد کنونی، پهنای الکترودها و تعداد درایور IC باید افزوده شود تا محصولات رقابتی شوند. بنابراین، صنعت نمایشگر زمان زیادی را صرف ایجاد روشی برای اعمال الکترودهای مسی در پنل‌های نمایشگر کرده است.

فناوری سیم‌کشی مسی شرکت LG Display

از سال 1998، شرکت LG Display  در تحقیق و توسعه برای سیم‌کشی مسی حدود 5 سال سرمایه‌گذاری کرد و با موفقیت اولین محصول دنیا که از سیم‌کشی مسی بهره می‌برد را در سال 2003 تولید کرد. در سال 2006، شرکت LG Display الکترودهای مسی را برای اولین بار در ساخت به کار برد و این فناوری هم اکنون در بیشتر محصولات LG Display استفاده می‌شود.

تا سال 2010، هیچ شرکت دیگری وجود نداشت که پنل‌هایی با الکترودهای مسی تولید کند. به این معنی که LG Display در استفاده از فناوری سیم‌کشی مسی 5 سال جلوتر از سایر رقبا بود. به تازگی شرکت‌های نمایشگر تایوانی و چینی شروع به استفاده از الکترودهای مسی در ساخت پنل‌های UHD کرده‌اند یا تصمیم دارندکه این کار را انجام دهند.

این مقاله در مورد سیم‌کشی مسی بود که فناوری اصلی برای ساخت نمایشگرهای بزرگ با وضوح بالا به شما می‌رود. شرکت LG Display نه تنها در فناوری سیم‌کشی مسی پیشگام است، بلکه در حوزه‌های جدیدی که صنعت هنوز وارد آن نشده است، مانند پنل IPS و نمایشگر OLED، نیز صدرنشین است.

۱ نظر

مصطفی ۱۱ دی ۱۳۹۳ پاسخ

تلویزیون LG 49UB8500 به بازار میاد؟

نظر دهید