۱۵ دی ۱۳۹۳

گلدکیدز؛ محصول جدید ال‌جی و گلدیران برای آموزش، حمایت و استعدادیابی کودکان

ال‌جی از گلدکیدز (کانون طلائی نخبگان ایران) به عنوان یکی از برنامه‌های مسئولیت اجتماعیش رونمایی کرد.
ال‌جی و گلدیران از گسترده‌ترین پروژه‌های مسئولیت اجتماعیشان که گلدکیدز نام دارد رونمایی کردند. گلدکیدز بر روی پرورش و استعدادیابی کودکان نخبه ایرانی متمرکز است و از حدود دو سال پیش آغاز به کار کرده است، اما یکشنبه 14 دی‌ماه در سالن شماره سه پردیس ملّت در همایشی به صورت رسمی به رسانه‌ها معرفی شد. در این برنامه میهمانانی از مجلس شورای اسلامی، شورای شهر و فدراسیون‌های ورزشی و سایر نهادها حضورداشتند.
شرکت ال‌جی الکترونیکس به طور فعال و با تعهد طولانی مدت برای حل مشکلات اجتماعی سرتاسر جهان مشارکت می‌کند. برای نمونه، از سال 2009، شرکت ال‌جی با مشارکت برنامه جهانی غذای سازمان ملل  (WFP)و مؤسسه بین‌المللی واکسن (IVI) ، برنامه LG Hope Series را در کشورهای در حال توسعه شروع کرده است. همچنین، از سال 2012 برنامه LG Hope Screen تلاش می‌کند تا میزان آگاهی‌های عمومی در مورد مشکلات جهانی نظیر فقر و محافظت از محیط زیست را افزایش دهد. به علاوه، به منظور آموزش کودکان، ال‌جی برنامه Life Green Class را ارائه کرده است. تاکنون این برنامه به 3/1 میلیون دانش‌آموز از سرتاسر دنیا سر زده است. به منظور ساخت زیرساختی قدرتمند، ال‌جی الکترونیکس برنامه‌های زیاد دیگری در زمینه مسئولیت‌های اجتماعی در دنیا دارد. اما گلدکیدز یکی از برنامه‌های موفق مسئولیت اجتماعی ال‌جی و گلدیران در ایران است.
دنیای زیبای کودکان و نوجوانان با حمایت مادی و معنوی گلدکیدز (کانون طلایی نخبگان ایران) به فضای متفاوتی تبدیل خواهد شد. طرح استعدادیابی و حمایت از بهترین ها در رشته های مختلف، برنامه ای بدیع و نو در راستای حمایت از کودکان مستعد 6 تا 16 سال است. گلدکیدز با بهره‌گیری از علومی نظیر روانشناسی و جامعه شناسی به دقت برنامه‌ریزی شده و پرورش استعدادهای بالقوه منتخبین و هدایت قابلیت‌ها را در کنار توجه دائم به آموزش‌هایی مد نظر دارد که آینده شخصی و اجتماعی نسل طلایی ایران را تضمین می‌نماید.
“اگر چه ال‌جی در کره تأسیس شده است، اما ما احساس می‌کنیم که شهروندی ایرانی هستیم و شهروندانِ خوب می‌دانند که آنها در برابر اجتماعشان مسئولند”. این جمله را کریس جانگ مدیرعامل ال‌جی در ایران در همایش گلدکیدز در سخنرانیش گفت و اضافه کرد: “ال‌جی و گلدیران رویائی دارند. ما باید مراقب اجتماعمان باشیم و از اعضای آن حمایت کنیم تا شهروندانی مستقل شوند. با همکاری نزدیک گلدیران، شرکت ال‌جی الکترونیکس یکی از پیشگامان عرصه مسئولیت اجتماعی (CSR) در ایران شده است. برای نمونه اهدای کیف مدرسه، اتوبوس انتقال خون و خیلی از مثال‌های دیگر از جمله فعالیت‌های CSR شرکت ال‌جی در ایران است”.
فاطمه دانشور، کارآفرین و عضو شورای شهر تهران و بنیانگذار مؤسسه نیکوکاری مهرآفرین، در سخنرانی‌اش می‌گوید: “در کمیسیون مسئولیت اجتماعی که در اتاق بازرگانی تشکیل شده است موارد مختلف مسئولیت اجتماعی در شرکت‌های ایرانی بررسی شد اما در این بررسی به موردی برخورد نکردیم که نمونه واقعی CSR باشند”. خانم دانشور در ادامه اضافه کرد: “گلدکیدز که با همکاری ال‌جی و گلدیران از یک سو و مؤسسه مهرآفرین از سوی دیگر ایجاد شده است نمونه واقعی پروژه مسئولیت اجتماعی در ایران می‌تواند باشد.”
همچنین، حسین تنهایی قائم مقام گلدیران در سخنرانی‌اش در همایش گلدکیدز می‌گوید: “امروزه تعداد کارکنان مستقیم گلدیران چندهزار نفر است و به جایی رسیده‌ایم که دیگر مسائل اقتصادی در اولویت ما نیست و این جایگاه را به لطف مردم داریم. بنابراین، خود را در برابر همین مردم مسئول می‌دانیم و نیاز به خدمت را در وجودمان حس می‌کنیم”. آقای تنهایی در مورد پروژه گلدکیدز می‌گوید: اگر کودکان نخبه دچار انحراف شوند مقابله جامعه با آنها بسیار سختتر خواهد بود بنابراین این پروژه پنجره‌ای بر آینده روشن بر روی کودکان با استعداد گشوده. ال‌جی، گلدیران و مهرآفرین با هدفی مشترک بر آنند که به جای کمک مالی به این کودکان ماهیگیری بیاموزند”.
در این مراسم پیام سفیر کره‌جنوبی توسط قائم مقام سفیر قرائت شد: “ال‌جی یکی از مهمترین شرکت‌های کره‌جنوبی و برآمده از اقتصاد موفق این کشور است. همچنین سرمایه‌گذاری بر روی کودکان بهترین نوع سرمایه‌گذاریست زیرا نسل‌های بعدی هستند که کشور را می‌سازند. بنابراین هرچه سطح آموزش بالاتر رود آینده‌ای روشنتر در انتظار جامعه است”.
آقای نکو نماینده مجلس شورای اسلامی در نطقش در همایش گلدکیدز گفت: “امروزه شرکت‌های بزرگ نیکوکار شده‌اند و به اقتصاد در کنار کار خیر فکر می‌کنند. همچنین ما در برابر کودکانی که استعدادی دارند و راهی برای پیشرفت ندارند مسئولیت داریم”.
در پایان مراسم مدعوین همایش از نمایشگاه آثار کودکان گلدکیدز بازدید کردند که بسیار مورد توجه قرار گرفت.
در روز یکشنبه چهاردهم دی‌ماه در سالن شماره سه پردیس ملت همگان شاهد معرفی پروژه مسئولیت اجتماعی شرکت ال‌جی به نام گلدکیدز بودند که بیانگر عزم راسخ شرکت ال‌جی برای کمک به داشتن زندگی اجتماعی بهتر است.

۰ نظر

دیدگاهی ارسال نشده است!

نظر دهید