۱۸ بهمن ۱۳۹۳

انتخاب تنظیمات آب در ماشین لباسشویی ال‌جی

انتخاب تنظیمات دمای مناسب آب در ماشین لباسشویی ال‌جی مهم است زیرا باید اطمینان حاصل کنیم که دمای آب طوری انتخاب شده است که لباس‌های شما را تمیز می‌کند و لکه‌ها را از بین می‌برد.

شما باید از تنظیمات مناسب دمای آب برای انواع مختلف لکه استفاده کنید. در غیر این صورت، لکه‌ها از بین نمی‌روند و با خشک شدن لباس لکه‌ها ثابت و پاک کردن آنها سخت‌تر یا غیر ممکن می‌شود.

قبل از بارگذاری لباس‌ها در ماشین لباسشویی ال‌جی، زمانی را به دسته‌بندی لباس‌ها اختصاص دهید و آنها را به سفید، روشن و تیره تقسیم کنید. لباس‌های سنگین‌تر مانند جین، حوله و سویت‌شرت را باید جداگانه بشویید. علاوه بر این، لباس‌های کثیف‌تر را نیز دسته‌بندی کنید. چرب‌ها، کثیف‌ها و لکه‌دارها را از لباس‌هایی که کمتر کثیف هستند جدا کنید.

1-       تنظیمات آب داغ: از آب داغ برای شست‌وشوی لباس‌های سفید استفاده کنید تا همان طور روشن بمانند؛ برای لباس‌های خیلی کثیف، روغنی یا چرب نیز از همان دما استفاده کنید. آب داغ برای کشتن میکروب‌ها نیز توصیه می‌شود؛ مثل وقتی که ملحفه‌هایی را می‌شویید که فرد مریض، سرماخورده یا مبتلا به آنفولانزا رویش انداخته است.

2-       تنظیمات آب گرم: آب گرم برای شست‌وشوی بیشتر لباس‌ها مناسب است و به کاهش چروک کمک می‌کند. از این تنظیمات برای لباس‌های غیر ظریف و با رنگ روشن که رنگ پس نمی‌دهند استفاده می‌شود.

3-       تنظیمات آب سرد: آب سرد برای لباس‌های ظریف، بافتنی، لباس‌های تیره و لباس‌هایی که با زود آب می‌روند استفاده می‌شود. لباس‌های کم‌چرک را نیز می‌توان با آب سرد شست. از آب سرد برای از بین بردن لکه چای، قهوه، خون و آبمیوه‌هایی مثل آب آلبالو یا گیلاس که قرمز هستند استفاده می‌شود.

از هر تنظیماتی که برای شست‌وشوی لباس‌ها استفاده می‌کنید، یادتان باشد که از آب سرد برای آب‌کشی استفاده کنید تا قبض برق شما کمتر شود.

۶ نظر

رومینا ۱۵ آذر ۱۳۹۸ پاسخ

سلام
من لباس شویی هشت کیلویی دارم اب داغ نمیکنه باید چجوری تنظیمش کنم

علي ۲۴ دی ۱۳۹۸ پاسخ

سلام لباسشویی ٨ کیلویی داریم آب گرم نمیکنه چطور تنظیم کنیم ؟

حسین ۲۵ دی ۱۳۹۸ پاسخ

تمام ماشین های لباسشوئی در تمام برنامه های شستشو نیاز به اب گرم دارند که یا از طریق لوله اب گرم و یا المنت حرارتی نصب شده در داخل مخزن شستشو دمای اب مورد نیاز را تامین می کنند در برخی از ماشین های لباسشوئی دکمه Bio وجود دارد که با فشردن ان لباس در دمای ۹۵ درجه سانتیگراد شسته و میکروب زدائی می گردد بنا بر این اگر لباسشوئی شما دارای ورودی اب گرم نبوده و فقط دارای ورودی اب سرد یا به عبارت بهتر تک شیر است ممکن است المنت حرارتی ان سوخته باشد و باید تعویض گردد .

صفا ۱۹ اسفند ۱۳۹۹ پاسخ

سلام من لباسشویی ال جی مدل direct drive 7kg
دارم ولی می‌زارم روی حالت cold بازم آبش بنظر داغ میاد باید چکار کنم مرسی

فاطمه ۲۴ دی ۱۴۰۱ پاسخ

من یه ماشین لباسشویی ال جی ۷ کیلویی دارم وقتی که درجه اب رو تنظیم میکنم و استارت رو میزنم علامت درجه اب از صفحه میره و دمای اب به برنامه خودکار برمیگردد

ترکمانی ۱۷ بهمن ۱۴۰۱ پاسخ

من ماشین لباسشویی ال‌جی ۸ کیلویی دارم میخوام از آب گرم ۹۵ درجه برای میکروب کشی استفاده کنم چه دکمه‌ای را بزنم

نظر دهید