۱۶ بهمن ۱۳۹۳

Art Slim؛ یعنی تلویزیونی به باریکی یک تلفن هوشمند

روزی روزگاری بود که ما باید برای تلویزیون در خانه‌های خود جا باز می‌کردیم. مجبور بودیم کل دکوراسیون خانه را تغییر دهیم تا تلویزیونی به حجم و ضخامت تلویزیون‌های قدیم را در اتاق نشیمن خود جای دهیم.

سخت‌افزار بزرگ و حجیم بودند و مردم باید هنگام نقل مکان به خانه جدید این نکته را هم در نظر می‌گرفتند که تلویزیون را کجا باید بگذارند. اما تلویزیون‌های امروز متفاوت هستند. تلویزیون‌ها حجم کمتری دارند و برای مطابقت با سبک‌های مختلف زندگی و محیط باریک‌تر شده‌اند. تلویزیون LCD شرکت LG Display با طراحی Art Slim یکی از این تلویزیون‌های پیشرفته و جمع و جور است.

تلویزیون 55 اینچ 10.4 کیلوگرم وزن دارد و مدل 65 اینچ 16.2 کیلوگرم. البته ما در مورد تلویزیون LCD (نمایشگر کریستال مایع) صحبت می‌کنیم که فناوری Art Slim دارد. در حالی که یک تلویزیون LCD معمولی 55 اینچ 30 میلی‌متر ضخامت دارد، به سختی می‌توان باور کرد که تلویزیون چقدر سبک شده است. آن هم وقتی متوجه می‌شوید که نمایشگرهای قدیمی 7.5 یا 8.2 میلی‌متر ضخامت دارد عقلانی به نظر می‌رسد.

طراحی باریک: پرده‌ها برافراشته می‌شود تا رقابت بر سر فناوری جدید آغاز شود

در گذشته، رقابت در بازار LCD با جنگ میان تلویزیون‌های 42، 40، 47 و 46 اینچ آغاز شد. سپس، این رقابت به استانداردهای IPS در برابر VA و OLED و پس از آن به فناوری سه‌بعدی FPR در برابر SG سرایت پیدا کرد. اخیراً این رقابت بر سر ضخامت لبه است و با فناوری حداقل باریکی لبه رقابت حسابی داغ شده است.

با فناوری پنل LCD رقابتی، شرکت‌ها کامل‌تر شده و شرکت‌های چینی به بازار وارد شدند و موانع ورود به بازار را کم کردند. دیگر پیشگامی در بازار تلویزیون LCD منحصر به شرکت خاصی نمی‌شد. اما شرکت LG Display با به نمایش گذاشتن مجموعه پنل‌های فوق سبک و فوق باریک Art Slim و فناوری OLED محصول جدیدی برای رقابت تولید کرد.

یانگ کی هوانگ، معاون اجرایی بخش تلویزیون شرکت LG Display، گفت: «تمرکز رقابت در بازار نمایشگر از سوال در مورد اینکه “کیفیت تصویر  تلویزیون چقدر خوب است؟” به “تلویزیون چقدر با فضا همخوانی دارد؟” تغییر کرده است.»

۰ نظر

دیدگاهی ارسال نشده است!

نظر دهید