۰۶ اسفند ۱۳۹۳

بزرگترین تلویزیون با صفحه‌نمایش منحنی

این تلویزیون با قطر بیش از دو و نیم متر یک نمایشگر منحنی 5K ULTRA HD دارد. غیر از این، دیگر چه می‌خواهید؟

بعضی‌ها می‌گویند: «اندازه مهم نیست. چیزی که تماشا می‌کنید مهم است. هیچ کس به تلویزیون بزرگتر از 32 اینچ نیاز ندارد زیرا این برای من خوب است و چون برای من خوب است پس برای همه هم باید خوب باشد.»

خب، باید بگوییم ما نظر این “بعضی‌ها” را کاملاً تکذیب و رد می‌کنیم زیرا تلویزیون‌های بزرگ و غول‌پیکر واقعاً عالی و هیجان‌انگیز هستند. ال‌جی هم این را می‌داند.

به همین دلیل است که وقتی به فروشگاه بزرگ لوازم صوتی و تصویری پا می‌گذارید با دیدن تلویزیون منحنی 105 اینچ Ultra HD ال‌جی تلوتلو می‌خورید و از شگفتی دهانتان باز می‌ماند. این تلویزیون تقریباً بیش از دو و نیم متر قطر دارد.

تلویزیون 105UC9 ال‌جی تنها یک تلویزیون بزرگ در اتاق نشیمن شما نیست. بلکه نسبت تصویر 21:9، که وسیع‌تر از استاندارد 16:9 در منزل شماست، به این معنی است که شما می‌توانید فیلم‌ها را بدون نوار مشکی بالا و پایین تصویر تماشا کنید؛ درست همان طور که در تصاویر می‌بینید.

این تلویزیون نمایشگری با 11 میلیون پیکسل 5K دارد که عرض وسیعی معادل وضوح 5120×2160 پیکسل ارائه می‌دهد. (تلویزیون‌های Ultra HD عرضی برابر با 3480×2160 پیکسل دارند.) صفحه‌نمایش منحنی IPS رنگ‌های جسورانه و زنده، کنتراست شگفت‌انگیز و جزییات خیره‌کننده را تقریباً از هر زاویه دید میسر می‌کند.

 البته، احتمال دارد شما این تلویزیون را با یک سیستم صوتی هیولا راه‌اندازی می‌کنید اما اگر بلندگوهای بیشتری نمی‌خواهید، هنوز هم سیستم صدای 7.2 کانال، 150 وات با طراحی هارمان/کاردون صدایی فوق‌العاده قدرتمند را در فضای خانه منتشر می‌کند.

سیستم + webOS Smart TV نیز در این تلویزیون دنیایی از محتوا را از طریق کنترل جادویی Magic Remote ال‌جی در اختیار شما قرار می‌دهد. فقط کافیست اشاره کنید، انتخاب کنید و در نمایشگر سینمایی خود به کار ببرید.

۱ نظر

حسین ۷ اسفند ۱۳۹۳ پاسخ

بنام خدا
با سلام :
اولا : منابع فیلم های سینما اسکوپ دیجیتال با نسبت ۹ به ۲۱ بسیار کم و با کیفیت ۵K با ۱۱ میلیون پیکسل نایاب است
دوما : این تلوزیون برای تماشای فیلم های استاندارد با نسبت ۳ به ۴ و یا واید استاندارد با نسبت ۹ به ۱۶ مناسب نیست زیرا در دوسمت صفحه نمایش نوارهای مشکی عمودی ایجاد و عملا بخشی از این صفحه نمایش قابل استفاده نیست
سوما : با قیمت سیصد میلیون تومانی این تلوزیون امکان خرید اولترا اچ دی ۷۷ اینچ ال جی با فن آوری OLED وجود دارد که هم منابع تصویری آن در بازار بیشتر است و هم با استاندارد های پخش تلوزیونی موجود هم خوانی بیشتری دارد . از نظر مساحت صفحه نمایش هم چندان تفاوتی با این مدل ندارد زیرا در محاسبه اینچ صفحه نمایش قطر صفحه نمایش محاسبه می گردد نه مساحت آن و هرچقدر تفاوت نسبت طول و عرض بیشتر باشد در قطر مساوی مساحت صفحه نمایش کمتر است .
البته ناگفته نما ند این نوع تلوزیون برای مصارف خاص که نیازبه نمایش جزئیات دقیق در گالریها و … باشد مناسب و هدف از ساخت این قیل محصولات کانسپت یا مفهومی بیشتر از جنبه سود آوری نشان دادن توان فن آوری ساخت شرکت سازنده محصول می باشد هر چند ممکن است با ارائه آن بازارهای جدیدی فراتر از حد انتظار برای آن محصول ایجاد گردد بطور مثال برای رقیب ال جی یعنی سامسونگ پیش بینی موفقیت تجاری EA9800 ال جی امکان پذیر نبود اما علی رغم قیمت بالای این محصول استقبال جهانی از آن باعث کاهش قیمت آن به یک سوم قیمت در عرض دو سال و عرضه نمونه های مشابه ( و البته ارزانتر ) و ایجاد انگیزه لازم برای ریسک بالاتر برای تولید نمونه های بزرگتر و در نهایت ایجاد خطوط جدید تلوزیونهای OLED توسط ال جی و درنهایت بدیل شدن ال جی به پرچمدار صنعت تولید تلوزیونهای OLED شد بنحوی که دور از ذهن نیست بسیاری از پیش کسوتان صنعت تولید تلوزیون بمنظور رقابتی شدن قیمت محصولات نهایی از پنل های تولیدی LG Display در تولوزیونهای OLED سایز بالای خود استفاده کنند شاید همانگونه که استقبال بازار جهانی از گوشیهایAppel باعث عدم امکان پاسخگوئی LG Display به تامین صفحات نمایش مورد نیاز برای تولید این گوشی شد و بناچار بخشی از نیاز توسط شرکتهای ژاپنی مانند شارپ و JAPAN Display تامین شد این بار مشکل در تامین صفحات نمایش تلوزیونهای OLED رخ دهد انهم بدون امکان تامین جایگزین
موفق باشید .

نظر دهید