۲۶ اسفند ۱۳۹۳

ال‌جی: ساعت‌های هوشمند، در وهله اول، ابزار مد هستند بعد یک گجت

در نمایشگاه فناوری پوشیدنی که در لندن برگزار شد، رئیس بخش توسعه کسب‌وکار ال‌جی، جاستین جانگ‌سوپ لی، در مورد ساعت‌های هوشمند، استقبال کاربران و فروش آنها صحبت کرد.

به گفته آقای لی، ساعت‌های هوشمند باید بیشتر ابزاری برای نمایش فشن یا مد باشند تا یک گجت. حداقل اینکه از آنها می‌توان به عنوان یک لوازم جانبی برای گوشی‌های هوشمند نام برد.

لی این گونه توضیح داد: «این نوعی تغییر رویه تفکر است که یک ساعت بیشتر جنبه مد داشته باشد تا یک ابزار کاربردی. چالش اینجاست که باید دستگاه‌های هوشمند با دنیای ساعت همراستا شوند. وقتی از یک دستگاه کاربردی به یک دستگاه تجملی و تزیینی تغییر کاربری می‌دهیم، اوضاع بسیار متفاوت خواهد شد. وقتی به ساعت هوشمند جایگاه یک ابزار تجملی داده می‌شود، پیامی که از بازاریابی دریافت می‌شود بسیار ساده خواهد بود.»

وی در ادامه راهبرد ال‌جی در بازاریابی ساعت‌های هوشمند Watch Urbane ال‌جی را مشابه با رویکردی دانست که اپل در مورد ساعت هوشمندش اتخاذ کرده است.

وی افزود: «اپل با استفاده از برند Vogue در بازاریابی این محصول خود در مسیر صحیح گام برمی‌دارد و ساعت هوشمندش را به ابزار مد مبدل می‌کند. راهبرد ال‌جی نیز در همین راستا خواهد بود.»

به عقیده وی، سازندگان جدید این محصولات در سال‌های اول عرضه با رکود فروش و مشکلات زیادی مواجه خواهند بود.

لی گفت: «هنوز تعداد دستگاه‌های پوشیدنی که به فروش رفته است زیاد نیست؛ چیزی در حدود 20 میلیون ساعت هوشمند. یعنی تنها 0.04 درصد از ضریب نفوذ و یک درصد از بخش مبتکر. عبور از این شکاف در گام بعدی قرار دارد. موانع فنی زیادی وجود دارد. عمر باتری هنوز به گوشی‌های هوشمند نزدیک است و اندازه نمایشگر خیلی کوچک است. ورود اطلاعات، به جز از طریق صدا، تقریباً غیرممکن است و هنوز هم آن را به چشم یک لوازم جانبی برای تلفن هوشمند می‌بینند.»

۴ نظر

محمد ۲۷ اسفند ۱۳۹۳ پاسخ

با سلام به ادمین عزیز
تبلت G Pad 8.0 LTE کی وارد بازار ایران می شود؟

ال جی ۲۷ اسفند ۱۳۹۳ پاسخ

سلام
فعلا نسخه ۳G وارد شده و زمان دقیقی اعلام نکردند

پیمان ۲۷ اسفند ۱۳۹۳ پاسخ

طراحی فوق العاده و متفاوتی از دیگر رقبا داره

آریا ۱ فروردین ۱۳۹۴ پاسخ

با سلام و تبریک سال نو

ساعت هوشمند الجی وارد ایران شده؟
قیمنتش چنده؟

نظر دهید