۱۶ اسفند ۱۳۹۳

تأیید تلاش‌های ال‌جی در کاهش انتشار دی‌اکسید کربن توسط سازمان ملل

ال‌جی؛ اولین برند در صنعت که اعتبار CER را برای پروژه یخچال‌های پربازده خود کسب کرد

ال‌جی الکترونیکس (ال‌جی) به عنوان اولین برند دنیا در صنعت لوازم خانگی موفق به دریافت اعتبار Certified Emission Reduction یا CER برای کاهش انتشار مواد مضر شد. این اعتبار از پروژه CDM یا Development Mechanism توسط UNFCCC (کنوانسیون سازمان ملل متحد در مورد تغییرات اقلیمی) نشأت گرفته است.

پروژه CDM، که در توافقنامه کیوتو پایه‌گذاری شده است، به پروژه‌های کاهش انتشار در کشورهای در حال توسعه با تأییدیه CER جایزه می‌دهد؛ هر تأییدیه معادل یک تن دی‌اکسیدکربن است. این مکانیکسم مشارکتی به کشور یا بخش خصوصی امکان می‌دهد تا اهداف توافقنامه کیوتو را برآورده کند و در همان حال نیز کشورهای در حال توسعه بتوانند از طریق سرمایه‌گذاری‌های دوستدار محیط زیست در ساخت پایدار شرکت کنند.

ال‌جی تأییدیه CER را برای یخچال‌هایش با بالاترین بازده انرژی در بازار هند کسب کرده است. به پروژه یخچال تأییدیه CER اعطا شد که معادل میزان مصرف کاهش‌یافته انرژی است. ال‌جی، تقریباً هفت هزار تن در اوایل این ماه اعتبار CER کسب کرده است. انتظار می‌رود 5.8 میلیون تن دی‌اکسیدکربن برای پروژه یخچال طی 10 سال آینده کاهش پیدا کند. پیش‌بینی می‎شود اعتبارهایی که از طریق این تلاش‌ها کسب می‌شود بالغ بر 3.1 میلیون یورو (3.4 میلیون دلار) درآمد اضافی ایجاد می‌کند که بخشی از آن برای کمک به زنان و کودکان فقیر هند اعطا می‌شود.

چونگ-هاک لی، معاون اجرایی و رئیس بخش تلاش‌های مسئولیت اجتماعی مشترک ال‌جی، گفت: «ما بسیار خوشحالیم که می‌توانیم با راهکارها و محصولات مبتکرانه خود فعالانه به چالش‌های زیست‌محیطی روز  پاسخ دهیم. ال‌جی در مسئولیت خود برای کره زمین بسیار جدی عمل می‌کند و به عنوان شرکت پیشگام در عرصه لوازم خانگی به کار با UNFCCC متعهد است.»

۰ نظر

دیدگاهی ارسال نشده است!

نظر دهید