۰۵ اسفند ۱۳۹۳

گوشی‌های هوشمند در اشکال جدید به این زودی‌ها رواج پیدا نخواهند کرد

گوشی‌های هوشمند در آینده نزدیک چه شکل و شمایلی پیدا می‌کنند؟ خیلی با چیزی که الان هستند فرق نخواهند کرد.

این نظر کِن هانگ، مدیر ارتباطات مشترک ال‌جی، بود. وی گفت: «من فکر نمی‌کنم در حال حاضر بتوانیم از نظر شکل ظاهری کاری فراتر از این انجام دهیم.»

هانگ به نکته خوبی اشاره کرد. به نظر او، هر سازنده گوشی هوشمند در ساخت محصول به قطعاتی محدود می‌شود که باید از جانب تأمین‌کنندگان قطعات تهیه شود و برای تولید در دسترس قرار گیرد. وی افزود: «طراحی تلفن‌های همراه محدود به فناوری تأمین‌کنندگان تجهیزات می‌شود بنابراین، ما فقط می‌توانیم چیزی تولید کنیم که آنها خلق می‌کنند و حتی خیلی هم نمی‌توان از G Flex 2 فراتر رفت.» او انتظار ندارد که امسال از نظر طراحی گوشی هوشمند ابتکارات زیادی عرضه شود؛ مگر اینکه چند رنگ جدید اضافه شود. به گفت وی، در دو تا سه سال آینده، شاهد تولید تلفن همراهی خواهیم بود که تا درجه‌ای بیشتر خم می‌شود.

کن هانگ گفت: «من نمایشگرهای فرانما یا شفاف را دیده‌ام. نمایشگرهای منعطف را هم دیده‌ام و مطمئن هستم که آنها می‌توانند روزی یک نمونه از این تلفن‌های همراه خوب را بسازند. البته این فناوری در حال حاضر زیست‌پذیر نیست… ما الزاماًٌ اجباری برای تولید چیزی جدید نداریم. ما می‌خواهیم چیزی جدید مانند OLED خلق کنیم؛ کافیست به تمامی هزینه‌هایی که بدون حتی یک سفارش، برای OLED، سرمایه‌گذاری کردیم بیندازید. ما باید این خطرها را بپذیریم و به عنوان شرکتی بزرگ چنین سرمایه‌گذاری‌هایی انجام دهیم.»

فناوری کنونی به ال‌جی این فرصت را نمی‌دهد که گوشی هوشمندی با شکل جدید را به تولید انبوه برساند؛ آن هم به تعدادی که برای زیست‌پذیر و ماندنی کردن آن در بازار لازم باشد. اما همان طور که هانگ اشاره کرد، ال‌جی یک شرکت بزرگ است که عملکردهای گوناگونی دارد. او گفت: «احتمال دارد ما محصول جذابی را قبل از هر کس دیگر عرضه کنیم.»

۲ نظر

amirali ۵ اسفند ۱۳۹۳ پاسخ

سلام
این اندروید ۵ بالاخره کی واسه جی ۲ میاد؟

MaKenZi ۱۶ اسفند ۱۳۹۳ پاسخ

درود

در کره عرضه شده، اما در ایران باید کماکان منتظر باشیم

نظر دهید