۲۴ فروردین ۱۳۹۴

راهنمای خرید جارو برقی

جاروبرقی امروزه به یکی از مهمترین و اصلی‌ترین وسایل برقی تبدیل شده است که تقریباً در هر خانه‌ای وجود دارد. در این مطلب قصد داریم تا شما را با نکاتی در مورد خرید یک جاروبرقی مناسب آشنا کنیم.

انتخاب با توجه به نیاز

با توجه به نیاز خود اقدام به خرید جاروبرقی کنید. در بازار تعداد مختلفی جارو برقی با ظرفیت‌های مختلف وجود دارند که هر کدام از آنها برای مکان‌های خاص طراحی شده اند. پس سعی کنید تا با راهنمایی فروشنده نوع مناسبی از جاروبرقی را انتخاب کنید.

قدرت مکش

بسیاری از خریداران در هنگام خرید جاروبرقی بیشتر به میزان توان موتور جاروبرقی توجه می‌کنند. بسیاری تصور می کنند که قدرت مکش جاروبرقی با توان موتور در اتباط مستقیم است. اما فراموش نکنید که توان مکش پارامتری جدا است که در دفترچه‌های راهنمای تمامی جاروبرقی ها موجود است.

 وزن جاروبرقی

کاربران اصلی جاروهای برقی در منازل بانوان هستند که به صورت طبیعی نسبت به آقایان از توانایی جسمی کمتری برخوردار هستند. به همین دلیل فاکتور وزن در انتخاب یک جاروبرقی مناسب بسیار مهم است. جاروبرقی‌ها با وزنی در حدود ۴ کیلو برای استفاده‌های خانگی بسیار مناسب هستند.

در دسترس بودن قطعات و خدمات پس از فروش

در خرید جاروبرقی‌های خارجی، باید توجه کنید که لوازم برقی با هر درجه از کیفیت نهایتا به سرویس و یا تعویض قطعات نیاز پیدا می‌کنند. در صورتی که وسیله برقی شما در تعمیرگاه‌های غیرمجاز تعمیر شده یا قطعات غیر فابریک بر روی آنها وصل شوند از کیفیت آنها کاسته خواهد شد.

صدای جاروبرقی

جاروبرقی یکی از پرصداترین وسایل برقی در منازل است که گاهی صدای آن آزاردهنده می‌شود. در هنگام خرید بایستی با توجه به دفترچه راهنمای جاروبرقی و میزان صدای تولیدی آن که بر حسب ” دسی بل” است جاروی مناسبی را انتخاب کنید.

 مانور پذیری

زمانی که شما مشغول کار با جاروبرقی هستید بایستی پس از تمیز کردن هر نقطه از منزل به نقطه دیگری بروید و بتوانید به راحتی جارو را حرکت بدهید. پس تحرک جارو نیز مسئله مهمی است.

 ظرفیت مناسب کیسه

توجه کنید که ظرفیت کیسه جاروبرقی شما بایستی متناسب با نیاز شما باشد. به طور مثال اگر شما ساکن یک آپارتمان کوچک هستید به یک جاروبرقی با کیسه‌ای کوچک‌تر نسبت یک خانواده با یک خانه چند طبقه نیاز دارید.

۳ نظر

www.yeknam.com ۶ مرداد ۱۳۹۵ پاسخ

مطلب خوبی بود و امیدوارم از این مطالب بزم بنویسید

جاروبرقی صنعتی ۲۰ مرداد ۱۳۹۸ پاسخ

با سلام و تشکر بابت مطلب بسیار خوبتان. یک سوال از خدممتون داشتم:
آیا LG جاروبرقی های صنعتی هم تولید می کند؟

حسین ۲۰ مرداد ۱۳۹۸ پاسخ

خیر معمولا جارو برقی های صنعتی بدلیل تعداد کم تقاضا بصورت کارگاهی تولید می گردند .

نظر دهید