۲۹ فروردین ۱۳۹۴

راهنمای خرید داک‌سیستم- قسمت دوم

در مطلب پیش، نکاتی در مورد خرید داک‌سیستم و جایگاه آن و قابلیت شارژ و پخش گفتیم. اگر تصمیم به خرید یک داک‌سیستم دارید، ادامه این مطلب را بخوانید.

بی‌سیم بودن

یکی از بهترین ویژگی‌های داک‌ها این است که برخی از آنها «بی‌سیم» هستند. یعنی لازم نیست گوشی در تمام مدت روی پایه باشد. می‌توانید حتی هنگامی که گوشی در دستان خودتان است، موسیقی پخش کنید. البته برای این منظور باید به دنبال داکی باشید که از فناوری‌های بلوتوث و وای‌-فای پشتیبانی می‌کنند.

بلوتوث گزینه بسیار خوبی است زیرا هر وسیله‌ای که این فناوری را داشته باشد می‌تواند با داک جفت شود و از داک به عنوان بلندگوی موسیقی بهره بگیرد. البته، اتصال وای‌فای چند مرحله دارد. اما پس از اتصال می‌توانید همه دستگاه‌های NAS را به شبکه خانگی خود وصل کنید.

پشتیبانی از کابل USB

برخی از داک‌ها سوکت 3.5 میلی‌متری صدا دارند. این سوکت به کاربر امکان می‌دهد تا موزیک‌پلیرهای قدیمی را که قابلیت اتصال بی‌سیم ندارند یا لپ‌تاپ‌ها را به داک وصل و از ویژگی‌های آن بهره بگیرد. با کمک کابل یواس‌بی می‌توانید موسیقی‌های دلخواه خود را از طریق داک پخش کنید.

کلیدهای کنترلی

هنگام خرید داک‌سیستم، به کلیدهای کنترلی روی صفحه آن توجه داشته باشید: اینکه اندازه و جای آنها مناسب باشد، لمسی باشند یا واکنش‌پذیری و سرعت پاسخ‌گویی مناسبی داشته باشند. آیا داک ریموت کنترل دارد و آیا استفاده از این کنترل آسان و به اصطلاح کاربرپسند است؟ مدل‌هایی که کنترل ندارند باید احتمالا برنامه‌های کاربردی رایگان و قابل دانلود برای کنترل موسیقی از طریق گوشی موبایل داشته باشند.

باتری همراه

همه تصورمان از داک این است که حتما باید به دیواری، جایی وصل باشد. اما نمونه‌هایی در بازار هستند که همراه هستند. این داک‌ها را می‌توانید در هر گوشه و کناری که می‌خواهید استفاده کنید. در ضمن، باید سبک و قابل حمل باشند تا بتوان آنها را جابه‌جا کرد.

مجهز به رادیو

این را به یاد داشته باشید برخی از داک‌ها می‌توانند نقش رادیو را نیز ایفا کنند. این داک‌سیستم‌ها رادیو اف‌ام دارند و می‌تواند برنامه‌های مورد علاقه خود را روی امواج مختلف رادیو گوش کنید.

تست صدا

هنگام خرید داک‌سیستم در همان فروشگاه صدای آن را تست کنید تا بم یا زیاد از حد زیر نباشد. در صورت امکان از فروشنده درخواست کنید تا نمونه‌ای را برایتان آزمایش کند که دست‌کم دوساعت کار کرده باشد.

۰ نظر

دیدگاهی ارسال نشده است!

نظر دهید