۳۰ فروردین ۱۳۹۴

چگونه یک عکس سلفی عالی بگیریم؟ (قسمت دوم)

در مطالب پیشین، گفتیم که انتخاب نور، زاویه و زمینه مناسب در ثبت سلفی بسیار اهمیت دارد. اکنون، به نکات دیگری توجه کنید که به شما در ثبت بهترین تصاویر از خودتان کمک می‌کند.

ژست بگیرید

پس از اینکه همه زمینه‌های لازم برای برداشتن سلفی را اماده کردید، نوبت ژست گرفتن است؛ می‌خواهید عکس شما خنده‌دار، طنز، هنری، زیبا، جذاب یا معمولی باشد! گوشی‌هایی همانند ال‌جی G2 گزینه عکاسی پیاپی دارند که کاربر می‌تواند 20 عکس پشت سر هم بردارد تا از میان آنها بهترین را انتخاب کند. به یاد داشته باشید: هر چقدر حالت صورت شما طبیعی‌تر باشد، عکس‌های زیباتری خواهید داشت. پس طبیعی بخندید تا زیبایی لبخندتان در عکس‌ها منعکس شوند.

فوکوس کنید

هیچ‌کس دوست ندارد سلفی‌هایی که بر می‌دارد تار باشد. بنابراین، از آنجا که صورت کاربر مهم‌ترین بخش برای فوکوس کردن است، باید مطمئن شوید که فوکوس خودکار موبایل دقیقا روی چه نقطه‌ای قفل می‌کند. برای اطمینان، دوبار روی نمایشگر ضربه بزنید تا تنظیمات لازم به دلخواه خودتان انجام شود.

ال‌جی G2، لرزش‌گیر نوری داخلی نیز دارد. به این مفهوم که دیگر لازم نیست نگران لرزش دست خود باشید زیرا دوربین تا اندازه زیادی آن را از بین می‌برد و عکس‌ها با کمترین نویز برداشته می‌شوند. این گزینه به‌ویژه هنگام شب و در فضاهای تاریک بسیار کاربرد دارد.

توجه به زمان

برای برداشتن عکس، چند گزینه برای کاربر وجود دارد. از جمله باید به کلید فیزیکی شاتر، شاتر لمسی روی نمایشگر و همچنین تایمر. تایمر بهترین گزینه برای سلفی است زیرا دیگر لازم نیست با یک دست گوشی را بگیرید و عکس‌ها همه یک‌شکل وبا یک ژست مشابه برداشته شوند. وقتی دوربین را روی تایمر تنظیم کنید، هر دو دست شما آزاد است و هر ژستی دوست دارید، می‌گیرید. البته اگر خیلی دوست دارید خودتان شاتر را بچکانید، می‌توانید از گوشی‌هایی همانند ال‌جی G2 که طراحی خلاقانه‌ای دارند و کلید همه‌کاره‌ای در عقب دارند، استفاده کنید.

 برنامه‌های کاربردی پس از سلفی

اکنون دیگر سلفی برداشته‌اید اما کارتان تمام نشده است. باید عکس خود را ویرایش کنید. فضاهای اضافه را کراپ و از فیلترهای مناسب استفاده کنید. برای این منظور، برنامه‌های کاربردی متنوعی وجود دارد که فقط با یک کلیک عکس را به بهترین شکل ویرایش می‌کنند. به طور مثال، اینستاگرام یکی از محبوب‌ترین و رایج‌ترین برنامه‌های کاربردی است که کاربرن زیادی در سراسر دنیا استفاده می‌کنند. این نرم‌افزار، 20 فیلتر متنوع، انواع قاب و امکانات به اشتراک‌گذاری متفاوت را در اختیار کاربر قرار می‌هد که فقط چند ثانیه کوتاه طول می‌کشد تا عکس به بهترین شکل ممکن، ویرایش شود. اپلیکیشن‌هایی همانند Snapseed برای اندروید یا Pixlr Express کمی پیشرفته‌تر هستند و تنظیمات بیشتری همانند نور، رنگ و اشباع رنگ‌ها ا نیز در اختیار کاربر قرار می‌دهند.

۰ نظر

دیدگاهی ارسال نشده است!

نظر دهید