۱۳ اردیبهشت ۱۳۹۴

ایجاد «تأثیر شگفت‌انگیز» در نمایشگرهای ال‌جی به کمک مواد خلاقانه

نمایشگرهای شفاف و انعطاف‌پذیر، هزینه و مقرون به‌صرفه بودن انرژی و فناوری هولوگرام فقط در سایه مواد اولیه قوی و مناسب امکان‌پذیر هستند. شاید کاربران در حال حاضر انتظار داشته باشند نمایشگرهای آینده که مواد نانو و میکرو را کنار گذاشته و به کوانتوم روی آورده‌اند، از نظر الگوی تکنولوژی تغییر کند؛ که این کار فقط به‌ واسطه سوئیچ از مکانیک کلاسیک به مکانیک کوانتوم انجام‌پذیر است.

صرف‌نظر از نوآوری در فناوری‌های جدید، هزینه مناسب یکی از مهم‌ترین فاکتورهای فروش محصولات جدید خواهد بود. «تأثیر شگفت‌انگیز» زمانی مورد استقبال و اقبال قرار خواهد گرفت که همه ملاک‌های مورد نظر کاربر را داشته باشد؛ از جمله آنها، به هزینه و قیمت باید اشاره کرد.

با اینکه مواد سازنده نمایشگرهای آینده بسیار متنوع خواهند بود، اما مواد سازنده یک نمایشگر باید ساده‌سازی شود و برای نمونه می‌توان به صفحه نمایش‌های OLED اشاره کرد. در حالی‌که ال‌سی‌دی به نمایشگر، فیلتر رنگ و نور زمینه نیاز دارند، OLED فقط به صفحه انتشار نور OLED نیاز دارد. به همین دلیل، تحقیقات در زمینه OLED نه تنها به صنعت تولید نمایشگر که به کمپانی‌های پتروشیمی همانند BASF، Sumitomo Chemical و Idemitsu Kosan نیز مرتبط است.

نوآوری در صنعت تولید نمایشگر در آینده ادامه خواهد داشت و شرکت‌های بیشتری در این حوزه فعالیت خواهند کرد.

۰ نظر

دیدگاهی ارسال نشده است!

نظر دهید