۰۹ اردیبهشت ۱۳۹۴

راهنمای خرید یک سیستم سینمای خانگی- قسمت دوم

 در مطالب پیشین، نکاتی در مورد خرید یک سیستم سینمای خانگی چندمنظوره گفتیم. اکنون نکات دیگری را در این مطلب خواهید خواند که به شما در خرید این محصول کمک خواهد کرد.

بی‌سیم بودن

اگر دنبال سیستم سینمای خانگی چندمنظوره بی‌سیم (وایرلس) باشید، از دست سیم و کابل‌هایی که فضای اطراف دستگاه را شلوغ می‌کنند و به زیبایی دکوراسیون نیز لطمه می‌زنند، خلاص خواهید شد. سیستم‌های صوتی چندمنظوره نمونه‌هایی دارند که بلندگوهای عقبی آنها، بی‌سیم است. این گزینه‌های این مزیت را دارند که خیلی راحت می‌توانید بلندگوی عقبی را از بدنه اصلی دستگاه دور کنید و در هر نقطه‌ای دوست دارید، قرار دهید.

داشتن پخش‌کننده بلو-ری

 پیش از خرید سیستم سینمای خانگی چندمنظوره، یادتان باشد که دستگاه پخش‌کننده بلو-ری در خود داشته باشد. این پلیرها از همه فرمت‌های تصویری و صوتی از دالبی دیجیتال گرفته تا DTS-HD Master پشتیبانی می‌کنند. این را نیز در نظر داشته باشید که اگر سیستم قابلیت پخش تصاویر سه‌بعدی را دارد، باید در جعبه آن عینک‌های سه‌بعدی نیز وجود داشته باشد. اگر می‌خواهید تا چند سال دیگر دستگاه جدیدی نخرید، خوب است نمونه‌هایی را انتخاب کنید که از  فرمت 4K Ultra HD نیز پشتیبانی می‌کنند.

امکانات هوشمند

اگر سیستم پخش‌کننده بلو-ری داخلی دستگاه به‌روز و جدید باشد (که باید باشد)، کاربر می‌تواند همه امکانات تلویزیون‌های هوشمند را در تلویزیون معمولی خود داشته باشد. به این نکته نیز توجه داشته باشید که آیا دستگاه به صورت بی‌سیم یا باسیم به اینترنت وصل می‌شود. این مسأله برای پخش و اجرای موسیقی و ویدئوهای موردعلاقه کاربر مهم است. این دستگاه باید توان اجرای برنامه‌هایی همانند یوتیوب، بی‌بی‌سی پلیر یا نت‌فیلیکس را داشته باشد. همچنین پشتیبانی از پلیکیشن‌های رسانه‌ای و مرورگرهای وب نیز از دیگر مواردی هستند که باید به آنها توجه داشته باشید.

 اجرای محتوا

اگر قرار است از گوشی‌هوشمند یا تبلت خود برای پخش محتویات رسانه‌ای استفاده کنید، بهتر است سیستم سینمای خانگی چندمنظوره شما اتصالاتی همانند DLNA یا بلوتوث داشته باشد. برخی از دستگاه‌ها حتی از فناوری NFC نیز پشتیبانی می‌کنند. این فناوری امکان اتصال و ارتباط با سرعت بسیار بالا را برای کارب مهیا می‌کند.

سوکت 3.5 میلی‌متری صدا، HDMI، پورت نوری نیز از دیگر مواردی هستند که خوب است سیستم سینمای خانگی چندمنظوره داشته باشد؛ به این ترتیب حتی می‌توانید کنسول بازی را نیز به آن وصل و با صدای بلند و باکیفیت، بازی کنید و لذت ببرید.

۰ نظر

دیدگاهی ارسال نشده است!

نظر دهید