۰۴ اردیبهشت ۱۳۹۴

راهنمای خرید یک سیستم سینمای خانگی- قسمت اول

یکی از بهترین گزینه‌های خرید برای سیستم صوتی و تصویری خانه، سیستم‌ سینمای خانگی چندمنظوره است که در یک باکس واحد، چندین نیاز متفاوت کاربر را برآورده می‌کند. با خرید این نوع سیستم‌ها، یک پکیچ کامل بلندگوهای 5 به یک کاناله و  پخش‌کننده بلو-ری  به طور یک‌جا دارید. تنها کاری که باید انجام دهید این است تا آن را به تلویزیون وصل و از امکاناتش استفاده کنید.

شاید برخی کاربران دوست داشته باشند انواع متنوعی از وسایل را خریداری کنند و تصور کنند این‌گونه سیستم صوتی و تصویری کامل‌تری دارند، اما این روزها همه چیز در حال کمینه‌گرایی و جمع‌وجور شدن است؛ بنابراین سیستم‌های صوتی فراگیر که چندمنظوره هستند، گزینه‌های بسیار بهتر و مناسب‌تری برای انتخاب به‌شمار می‌روند.

با خرید یک سیستم سینمای خانگی چندمنظوره، هزینه‌های خود را نیز تا اندازه زیادی کاهش می‌دهید. برای انتخاب مدل و گزینه مناسب‌تر باید مواردی را بدانید که در ادامه برایتان توضیح داده‌ایم.

یک باکس چه مواردی در خود دارد؟

سیستم سینمای خانگی چندمنظوره یک بلندگوی مرکزی، دو بلندگوی جلو و عقب (که می‌توانند کوتاه یا بلند باشند) و یک ساب‌ووفر دارند. در کنار آن پخش‌کننده بلو-ری با همه امکانات به‌روز و جدید نیز وجود دارد. در آخر هم بدنه اصلی است که تقویت‌کننده صدا، اتصالات و برق اصلی دستگاه در آنجا تعبیه شده‌اند.

نصب آسان

یکی از مزیت‌های سیستم سینمای خانگی چندمنظوره این است که همه وسایل و موارد لازم برای نصب، در جعبه آنها وجود دارد؛ از کابل‌هایی که برای نصب بلندگوها نیاز دارید گرفته تا همه دستورات و ابزار لازم برای سوار کردن اجزای دستگاه. برخی از نمونه‌ها حتی برای به صفر رساندن خطای کاربر، سیم و کابل‌ها را با رنگ‌های مختلف تفکیک کرده‌اند که فقط با یک نگاه می‌توان تشخیص داد، هر کدام برای چه بخشی هستند.

تنوع رنگ و اندازه

سیستم‌های صوتی فراگیر در انواع شکل و اندازه و رنگ‌ها طراحی و تولید می‌شوند، از شکل کلاسیک و سنتی گرفته تا شکل‌های مدرن. اما بیشتر آنها روی نازکی و جمع‌وجور بودن تأکید بسیاری دارند. جمع‌وجور بودن بدنه این دستگاه‌ها این مزیت را دارد که فضای زیادی اشغال نمی‌کنند و همین موجب می‌شود کاربران بیشتری به آن توجه نشان دهند.

بسیار مهم و ارزشمند است که وقتی محصولی خریداری می‌کنید و به خانه می‌آورید، با فضای موردنظر تطابق داشته باشد و جای زیادی اشغال نکند. این تیپ وسایل برای همه  اتاق‌های خانه مناسب هستند. بلندگوهای این دستگاه در اندازه‌های کوچک یا بلند و باریک یا تلفیقی از هر دو هستند.

۰ نظر

دیدگاهی ارسال نشده است!

نظر دهید