۲۶ خرداد ۱۳۹۴

حل معضلات محیطی با +M

خبر تازه‌ای نیست که تغییرات شرایط جوی و کمبود منابع انرژی به معضلی بزرگ در سرتاسر جهان مبدل شده است. برای برطرف کردن چنین مشکلاتی، شرکت LG Display از طریق تحقیق و توسعه و ایجاد فناوری‌ها و محصولاتی با راندمان انرژی بالا تمام تلاش خود را در جهت ذخیره انرژی و حفاظت از محیط زیست انجام می‌دهد. فناوری +M که در پنل‌های تلویزیون UHD به کار می‌رود یکی از این نمونه‌هاست. این بار می‌خواهیم با شما در مورد مکانیسم و تأثیر فناوری +M حرف بزنیم.

وضوح بهتر و کاهش مصرف انرژی؛ هر دو در یکی!

فناوری +M فناوری سبزی است که با افزودن عنصر سفید به ساختار کنونی پیکسل RGB (قرمز، سبز و آبی) مصرف انرژی را کم می‌کند. یعنی چه؟ برای ایجاد رنگ سفید در صفحه‌نمایش، شیوه RGB کنونی میزان انرژی زیادی مصرف می‌کند؛ درست مثل سه رنگ اصلی قرمز ، سبز و آبی. که همه اینها باید با هم ترکیب شوند. خوشبختانه ما با افزودن عنصر سفید، که از فیلتر شفافی برای عبور دادن نور استفاده می‌کند، بر این مشکل فائق آمدیم.

با اضافه شدن فناوری +M انتقال نور تا 60 درصد در مقایسه با پنل‌های RGB بهبود پیدا می‌کند و نتیجه صفحه‌نمایشی خواهد بود که رنگ‌های بهتری دارد. با افزوده شدن الگوریتم بازیابی رنگ خالص، یک پنل +M به همان میزان وضوح پنل RGB دست می‌یابد منتها با مصرف انرژی کمتر.

همان میزان وضوح پنل RGB اما با مصرف انرژی کمتر

با اینکه به میزان قابل توجهی مصرف انرژی نسبت به پنل‌های RGB کم می‌شود اما سطح وضوح بسیار مشابه پنل‌های RGB معمول خواهد بود؛ به طوری که تفاوت آنها با چشم غیرمسلح مشخص نمی‌شود. بر اساس سنجش‌هایی که با استفاده از محتوای استاندارد ویدئو برای اندازه‌گیری مصرف انرژی به کار می‌رود، پنل +M برای آن تصاویر که رنگ‌های خنثای بیشتری دارند بسیار مفید است. وقتی صفحه‌نمایش در حالت روشناییِ زیاد باشد، فناوری +M واقعاً می‌درخشد.

همان طور که می‌بینید، صفحه‌نمایش +M بسیار روشن‌تر از صفحه‌نمایش RGB معمولی با همان میزان مصرف انرژی است. کیفیت برتر وضوح تأییدیه وضوح Vesa را از چهارمین مؤسسه تحقیقاتی چین و مؤسسه پیشگام Intertek به طور رسمی دریافت کرده است. در CES 2014، پنل +M نیز در کنار پنل RGB به نمایش درآمد و بازخوردهای مثبتی را دریافت کرد.

شرکت LG Display تصمیم دارد بازار UHD را با محوریت محصولات +M گسترش دهد. تولید انبوه ابعاد 42، 49 و 55 اینچ از مدل‌های UHD از ماه مارس سال گذشته آغاز شده است. استفاده از فناوری سبز +M که ساخته شرکت LG Display است و نیز تولید انبوه آن، خبر خوبی از نظر افزایش اهمیت فناوری کاهش مصرف انرژی در جهان امروز است. لطفاً از +M حمایت کنید تا بیشتر متحول شود و در دیگر تلویزیون‌ها به کار رود.

۰ نظر

دیدگاهی ارسال نشده است!

نظر دهید