۰۹ خرداد ۱۳۹۴

واقع‌گرایی و رنگ طبیعی LCD WCG

منظور از گاموت رنگ مجموعه رنگ‌هایی است که یک صفحه‌نمایش می‌تواند نمایش دهد. در اصل، گاموت رنگ وسیع‌تر رنگ‌های بیشتری را بیان می‌کند و هر چه رنگ‌های بیشتری نمایش داده شوند تصویر واقعی‌تر خواهد بود. بنابراین، گاموت رنگ به عنوان شاخصی برای بازتولید تصاویر با کیفیت بالا به کار می‌رود. اما برای افزایش گاموت رنگ چه کاری می‌توان انجام داد؟

پاسخ این سؤال در فناوری‌های متنوع WCG (گاموت رنگ وسیع) نهفته است. با این فناوری‌ها می‌توان گاموت رنگ را افزایش داد.

 

تلاش‌های گوناگون برای افزایش گاموت رنگ

روش‌های زیادی برای افزایش گاموت رنگ با فناوری WCG وجود دارد. اولین روش تغییر فیلتر رنگ است. این روش شامل کنترل پهنای فیلتر رنگ یا تغییر تمرکز RGB، ترکیب نسبت و نوع رنگ برای ایجاد گاموت رنگ وسیع‌تر است. روش دوم تغییر بسته LED به بسته‌ای با رنگ‌های بیشتر است تا رنگ‌های بیشتری را از طریق کنترل واحد نوردهی پشت نمایش دهد. روش سوم نصب فیلم نقطه کوانتومی فلورسنت به واحد نوردهی پشت برای افزایش گاموت رنگ است.

ال‌جی الکترونیکس تلویزیون Wide Color LED (با رنگ وسیع) و تلویزیون Quantum Dot  با فیلم نقطه کوانتوم خود را CES و کنفرانس محصولات جدید در سال 2015 به نمایش گذاشت. هر دو محصول به عنوان نمایشگرهایی که گاموت رنگ بالاتر و رنگ‌های طبیعی‌تری نسبت به محصولات دیگر بازار دارند می‌درخشیدند. تلویزیون Wide Color LED برای عملکرد خارق‌العاده خود مورد توجه عموم قرار گرفت.

 

فناوری WCG شرکت LG Display با بازده و کارایی بالا

شرکت LG Display مدام در تلاش است تا عملکرد محصولات خود را بهبود ببخشد و در نهایت رضایت مشتری را بیشتر جلب کند. محصولات این شرکت می‌توانند به عنوان محصولاتی در نظر گرفته شوند که تصویر طبیعی و بدون اعوجاج را حتی با افزوده شدن گاموت رنگ ارائه می‌دهند و از کارایی بالا و قیمت معقول از نظر مشتریان برخوردارند. شرکت LG Display از روش کنترل رنگ بالا برای استفاده از فیلم نقطه کوانتوم بهره‌مند است تا گاموت رنگ را برای ایجاد عملکرد بهتر و محصولاتی با قیمتی مناسب‌تر بهتر کند.

از طرف دیگر روش اصلاح بسته LED بازتولید رنگ بیشتر را ممکن می‌کند و در همان حال نیز نتایجی ایجاد می‌کند که شبیه به نتایج استفاده از روش نقطه کوانتوم هستند. شرکت LG Display به اعمال فناوری‌های گوناگون ادامه می‌دهد و محصولاتی با بازده و کارایی بالا تولید می‌کند.

در این مطلب، در مورد تلاش‌های LG Display با فناوری متنوع WCG برای تولید رنگ‌های طبیعی‌تر صحبت کردیم.

۰ نظر

دیدگاهی ارسال نشده است!

نظر دهید