۱۷ خرداد ۱۳۹۴

8K ؛ نسل جدید وضوح بالا

از زمانی که مهندسان ژاپنی برای اولین بار وضوح بالا را در کنفرانس بین‌المللی مهندسان تلویزیون در سال 1981 به نمایش گذاشتند، تقاضا برای محتوا با وضوح بالا روز به روز بیشتر شد. گرایش به نمایشگرهایی که وضوح بالا دارند با تلویزیون‌های Full HD آغاز شده و در خانه‌ها رواج پیدا کرده است. پنل‌هایی با کیفیت QHD یا Quad High Definition نیز در گوشی‌های هوشمند به کار رفته‌اند. این نمایشگرها صفحه‌نمایش‌هایی در ابعاد کف دست کاربر دارند. محتوا با کیفیت بالا می‌تواند تصاویر واقعی و حس طبیعی‌تر از غوطه‌ور شدن ایجاد کند. این محتوا اکنون به سمت 4k پیش رفته‌اند و تمرکز بر این است که در آینده به وضوح فوق با کیفیت 8k تبدیل شوند.

دنیا به سمت 8k پیش می‌رود

خیلی سخت نیست که صدای فریاد برای تصاویر بزرگتر و واضح‌تر را از هر جای دنیا بشنویم. وقتی بی.بی.سی بازی‌های المپیک 2012 را پخش می‌کرد گفت: «از آنجا که وضوح 8k بالاترین وضوحی است که چشم بشر قدر به دیدن آن است، در نهایت بحث وضوح به اینجا خاتمه می‌یابد و پیش‌بینی می‌شود که تصاویر 8K در نهایت بازار را به تصاحب خود درآورند.»

واضح است که ژاپن در حال برنامه‌ریزی برای اجرای پخش آزمایشی 8K SHV است و تصمیم دارد فوراً سرویس UHD را بازسازی کند. اپل اعلام کرده است که می‌خواهد iMac 8K با نمایشگری فوق واضح را اواخر امسال معرفی کند. کره جنوبی قرار است یک سرویس 8K در بازی‌های المپیک زمستانی 2018 ارائه دهد. شرکت LG Display نیز عصر 8K را با پرده‌برداری از تلویزیون 98 اینچ 8K Color Prime Ultra HD در CES 2015 آغاز کرد.

۰ نظر

دیدگاهی ارسال نشده است!

نظر دهید