۱۵ تیر ۱۳۹۴

پنل‌های LCD سبک‌تر و باریک‌تر LG Display با فناوری AIT برای نوت‌بوک‌ها

سئول، کره- 6 جولای 2015- شرکت LG Display، مبتکر پیشگام جهانی در فناوری نمایشگر، امروز اعلام کرد که تولید انبوه پنل‌های AIT یا لمس درون‌سلولی پیشرفته را برای کامپیوترهای نوت‌بوک آغاز می‌کند. با این فناوری، در نیمه دوم امسال، شاهد نوت‌بوک‌های بسیار باریک‌تر و سبک‌تری خواهیم بود.

پنل جدید Full HD LCD از قابلیت لمس درون‌سلولی پیشرفته برخوردار است که به طور انحصاری توسط شرکت LG Display ساخته شده. فناوری AIT فناوری لمس درون‌سلولی پیشرفته است که از حسگر لمسی درون پنل LCD بهره‌مند شده و جایگزین نوع add-on است که در پنل لمسی روی LCD قرار می‌گیرد.

پنل‌های مجهز به فناوری AIT قبلاً در گوشی‌های هوشمندی نظیر ال‌جی G4 معرفی شده‌اند. این اولین باری است که فناوری AIT در دستگاه‌های بزرگتری نظیر کامپیوترهای نوت‌بوک به کار می‌رود.

در این فناوری فضای لازم برای عملکرد لمسی قاب شیشه‌ای حذف می‌شود و نتیجه آن کاهش ضخامت پنل تا یک میلی‌متر (تقریباً 25 درصد) و وزن تا 200 گرم (تقریباً 35 درصد) در مقایسه با پنل‌های لمسی 15.6 اینچ با وضوح Full HD است. این پنل تصویر روشن‌تر و واضح‌تری را ایجاد می‌کند زیرا در آن هیچ گونه انعکاس نور یا از دست دادن نور که توسط قاب شیشه‌ای ایجاد می‌شد وجود ندارد. همچنین، این پنل از پاسخگویی لمسی بی‌نظیر و کالیبراسیون دقیق در محل لمس برخوردار است؛ حتی زمانی که قطرات آب روی صفحه ریخته شده باشد.

در پاسخ به بازخورد مشتاقانه مشتریان برای پنل LCD فوق باریک برای کامپیوترهای نوت‌بوک، شرکت LG Display در حال حاضر با تولید پنل‌های 15.6 و 14 اینچ برای چندین برند جهانی نوت‌بوک پی.سی موافقت کرده است. این شرکت در حال انجام مباحثات فعال با مشتریان برای تولید پنل‌هایی در ابعاد مختلف است.

انتظارات برای پنل‌های کامپیوتر نوت‌بوک جدید محصول LG Display رو به افزایش است زیرا این صنعت با گسترش محصولات لمسی در حال پیشرفت است؛ مخصوصاً اینکه در نیمه دوم امسال سیستم‌عامل ویندوز 10 با کاربرد لمسی بهینه عرضه می‌شود.

شرکت LG Display در حال کار بر روی پنل‌های AIT برای کاربرد قلم لمسی است. فناوری قلم لمسی یا Pen Touch برای مشتریانی طراحی شده که از کامپیوترهای دوکاره‌ با ترکیبی از تبلت و لپ‌تاپ استفاده می‌کنند. در این حالت، مشتری در حالی که محصول را به دست می‌گیرد، با قلم روی آن می‌نویسد.

آقای بیونگ-کو کیم، نایب رئیس و مسئول گروه توسعه آی.تی/موبایل در شرکت LG Display، گفت: «فناوری AIT بهینه‌ترین و بهترین راهکار برای پیشگامی در بازار کامپیوترهای نوت‌بوک لمسی است زیرا پاسخگویی لمس عالی دارد و از طراحی فوق باریک و سبک بهره‌مند شده است.» وی افزود: «شرکت LG Display به تولید محصولاتی که بهترین تجربه کاربری را ارائه می‌دهند ادامه خواهد داد؛ پنل‌های QHD با وضوح بالا و محصولاتی با قابلیت قلم لمسی از آن جمله‌اند.»

به گزارش IDC، مرکز تحقیقاتی بازار، 10 درصد از کامپیوترهای نوت‌بوک جهان در سال 2014 از قابلیت لمسی برخوردار هستند و این بازار تا سال 2016 تا 20 درصد رشد خواهد کرد و در سال 2019 به 30 درصد می‌رسد.

۰ نظر

دیدگاهی ارسال نشده است!

نظر دهید