۱۸ تیر ۱۳۹۴

90 درصد از بازار جهانی OLED در دست ال‌جی

انتظار می‌رود امسال 400 هزار دستگاه تلویزیون OLED به فروش برسد و ال‌جی الکترونیکس با سهم 90 درصدیِ بازار پیشگام جهانی در بازار تلویزیون OLED خواهد بود.

بر اساس اطلاعاتی که مؤسسه ترویج اطلاعات و فناوری ارتباطات در 5 جولای ارائه کرد و گزارش شرکت تحقیقات بازار DisplaySearch را نقل می‌کرد، در سه ماهه اول امسال، به طور کل، 35 هزار و 200 دستگاه تلویزیون OLED در سراسر دنیا به فروش رسید؛ یعنی 7 برابر بیشتر از سه ماهه اول سال 2014 که تنها 4600 دستگاه از این مدل فروخته شده بود.

در مقایسه با حجم فروش تلویزیون در سراسر دنیا، تعداد تلویزیون‌های OLED که فروخته شده‌اند هنوز اندک و ناچیز است. با این حال، بازار تلویزیون OLED رشد سریعی دارد و نشان می‌دهد که این تلویزیون‌ها از محصولات مرغوب بازار هستند.

مؤسسه تحقیقاتی DisplaySearch پیش‌بینی می‌کند که حجم فروش تلویزیون‌های OLED از 400 هزار دستگاه در سال 2015 به 7 میلیون در سال 2019 برسد.

ال‌جی پیشگام در تلویزیون OLED است و در سه ماهه اول امسال توانست 31 هزار و 200 تلویزیون بفروشد. این ارقام نشان می‌دهد که با کسب 89 درصد از سهم بازار ال‌جی جایگاه اول را به خود اختصاص داده است.

سامسونگ یا سازندگان ژاپنی مانند سونی هنوز وارد بازار OLED نشده‌اند اما شرکت‌های چینی هم اکنون راه ال‌جی را پیش گرفته‌اند.

۲ نظر

نیما ۱۸ تیر ۱۳۹۴ پاسخ

سلام من جی ۳ دارم و قسمت بالایی قابش ترک خورده باید په کار کنم؟
ممنون از پاسختون

حسین ۲۰ تیر ۱۳۹۴ پاسخ

بنام خدا
با سلام :
سامسونگ دو سال پیش وارد این بازار شد با یک مدل و تیراژ محدود بعلت قیمت بالا و فروش پائین عطای آن را ه لقایش بخشید شرکتهای چینی تولید کننده تلوزیونهای OLED هم پنل خود را از شرکت LG Dispaly خریداری می کنند شرکت های ژاپنی هم می دانند ریسک اقتصادی ورود به این بازار خیلی بالاست و به دنبال تولید نسل های جدید تلوزیونهای LCD با نور پس زمینه LED با کنتراست بالاتر و قاب باریکتر و رنگهای زنده تر و سرعت پاسخگوئی بالای پیکسل ها هستند پاناسونیک از فن آوری IPS ALFA که شباهت زیادی به پنل های +IPS ال جی دارد استفاده می کند و سونی هم مثل همیشه فن آوری انحصاری خود را دارد هر چند این دو شرکت سابقه تامسن برخی از قطعات مانند پنل اولین تلوزیون ۴K غول پیکر ۸۴ اینچی سونی از طرف کمپانی ال جی را دارند احتمالا تا کشف مواد جایگزینی که تولید دیودهای ارگانیک را با قیمت پائین تر امکان پذیر کند و یا شاید اختراع فن آوری جایگزین و ارزان قیمت دیگر به تاخیر اندازد در حال حاضر الجی سرمایه گذاری سنگینی روی این فن آوری زده و اگر بتواند سایر تولید کنندگان بزرگ را در خرید پنل از این شرکت متقاعد و خطوط تولید این شرکت به ظرفیت تولید کامل برسند می توان احتمال افت تا سی درصدی قیمت پنل این تلوزیونها و استقبال گسترده از این فن آوری را تا ۵ سال آینده پیش بینی کرد .
موفق باشید .

نظر دهید