۱۷ مرداد ۱۳۹۴

اتومات کردن ال‌جی G4 با استفاده از تنظیمات هوشمند

وقتی قابلیت‌های یک گوشی هوشمند را ارزیابی می‌کنید، شاید تنها توجه شما به مشخصه‌های سخت‌افزاری مانند وضوح تصویر، سرعت پردازنده، حافظه و چنین گزینه‌هایی باشد، اما خوب است بدانید که نرم‌افزاری که در گوشی اجرا می‌شود نیز خودش نقشی اساسی در سهولت استفاده از گوشی هوشمند را دارد. این نرم‌افزارها هستند که منجر به موفقیت یا شکست یک گوشی هوشمند می‌شوند. به همین دلیل است که گوشی‌های اندروید پر از افزونه و برنامه‌های کاربردی هستند. برخی از این نرم‌افزارها خیلی خوب هستند. ال‌جی G4 قابلیتی به نام تنظیمات هوشمند یاSmart Setting دارد که به شما امکان می‌دهد چند مورد از تنظیمات را در دستگاه خود به صورت خودکار یا اتومات انجام دهید. در ادامه به شما خواهیم گفت چطور.

تنظیمات هوشمند چیست؟

تنظیمات هوشمند در G4 ال‌جی می‌تواند تغییرات خودکار در تنظیمات بر حسب موقعیت کاربر انجام دهد. با این کار، می‌توان برنامه خاصی را در هنگام اتصال بی‌سیم یا با سیم به هدفون به اجرا درآورد. تمام این قابلیت‌ها به صورت پیش‌فرض غیرفعال هستند اما ما به شما یاد می‌دهیم که چطور آنها را فعال کنید. قبل از همه چیز، ابتدا اطمینان حاصل کنید که همه سرویس‌های مکان‌یاب در ال‌جی G4 فعال هستند. زیرا بسیاری از امکانات تنظیمات هوشمند بر حسب مکان‌یابی است و لازم است که این قابلیت‌ها حتماً فعال باشند. نوار کشویی اعلان‌ها را باز کنید و ببینید که قابلیت موقعیت یا Location روشن باشد. وقتی روشن شد، به مرحله بعد می‌رویم.

راهنمای پیکره‌بندی تنظیمات هوشمند

عجله نکنید! بعد از روشن کردن و اجرای تمام خدمات موقعیت‌یابی، چندین تنظیمات دیگر موقعیت‌یابی نیز باید اعمال شود. به قسمت Settings > General > Location بروید و مطمئن شوید که گزینه My place یا “مکان من” فعال است. این به ال‌جی G4 شما امکان می‌دهد که بداند خانه شما کجاست. اکنون گوشی شما به صورت اتومات می‌تواند موقعیت خانه شما را بر اساس تاریخچه مکانی تشخیص دهد اما این فرایند چندین روز طول خواهد کشید. قطعاً شما این همه زمان برای صرف کردن ندارید. درست است؟ برای اینکه مکان خانه خود را به صورت دستی وارد کنید، بر روی گزینه My place در منوی تنظیمات موقعیت ضربه بزنید (نه روی آیکون بالا). با این کار، می‌توانید بر اساس چیزی که در حساب گوگل خود ذخیره دارید مکانی را انتخاب کنید اما باید موقعیت مکانی کنونی خود را به عنوان خانه انتخاب کنید. فقط فراموش نکنید که گزینه Save در گوشه‌ی پایین صفحه را بزنید.

خب، حالا وقت آن رسیده که تنظیمات هوشمند در ال‌جی G4 را بر حسب کاری که می‌خواهید انجام دهد اعمال کنید. به قسمت Settings > General > Smart Settings بروید و فهرست تنظیمات موجود برای اتومات کردن را ببینید. شما باید به گوشی خود امکان دهید که بین پروفایل‌های صدا تغییراتی بدهد زیرا در فضای بیرون از خانه لازم می‌شود. وای-فای و بلوتوث هم به همین شیوه می‌تواند روشن یا خاموش شود. در انتهای فهرست نیز زمان اتصال هدست را می‌بینید. هر کدام از این تنظیمات با ضربه بر روی آنها قابل تغییر است. هر کدام را که فکر کردید مفید است فعال کنید.

۰ نظر

دیدگاهی ارسال نشده است!

نظر دهید