۱۹ مرداد ۱۳۹۴

ال‌جی آپدیت امنیتی ماهیانه برای اندروید عرضه خواهد کرد

 پس از لو رفتن باگ‌های امنیتی وحشتناک اندروید، ال‌جی اعلام کرد قصد دارد به صورت ماهیانه آپدیت امنیتی ویژه‌ای را برای حمایت از گوشی‌های هوشمند اندروید خود منتشر کند.

ال‌جی سومین شرکتی است که در دو روز گذشته تعهد خود به چنین برنامه امنیتی را اعلام کرده است.

وایرد به نقل از منابعی در ال‌جی گزارش داده این شرکت طبق یک برنامه ماهیانه معین آپدیت‌های لازم امنیتی را برای گوشی‌های هوشمندش عرضه خواهد کرد.

 البته، در ابتدا قرار است این آپدیت‌ها تنها از طریق اپراتورهای موبایل در اختیار کاربران قرار گرفته و بر روی تلفن‌های آنها نصب شود.

اما به نظر می‌رسد که مشکل جای دیگری باشد. این سیستم عامل به جای اینکه در آزمایشگاه‌های گوگل آماده شده و به بازار عرضه شود، تمامی شرکت‌های موبایلی در آن دست دارند و هر یک نسخه خود را از این سیستم عامل ارائه می‌کنند. می‌توان گفت که اکنون صدها نسخه مختلف از اندروید وجود دارد که هر کدام کدهای خاصی را درون خود دارند که شاید به درستی تست نشده باشند و محصول نهایی گوگل یک نرم‌افزار تک نسخه‌ای نیست که بتوان به راحتی مشکلات امنیتی بین المللی آن را به سرعت حل و فصل کرد. پس، این گونه عرضه آپدیت‌های امنیتی همه‌گیر بسیار سخت‌تر خواهد بود.

به همین دلیل، باگ Stagefright که به تازگی کشف شده می‌تواند بسیار خطرناک باشد. زیرا بیش از ۹۵۰ میلیون ابزار وجود دارند که هر یک ساز خود را می‌زنند و امکان ارائه یک وصله هم اندازه برای این رخنه امنیتی در تمامی تلفن‌های اندرویدی وجود ندارد. اما به نظر می‌رسد با این برنامه ماهیانه، در صورتی که عرضه آن به شکلی گسترده‌تر صورت گیرد و دیگر موبایل‌سازها هم آن را جدی بگیرند، مشکلات امنیتی اندروید کمتر شده و سریع‌تر حل خواهند گردید.

۰ نظر

دیدگاهی ارسال نشده است!

نظر دهید