۰۵ مرداد ۱۳۹۴

دیگر آماتور نباشید!

ال‌جی G4: چرا آماتور باشید در حالی که می‌توانید یک حرفه‌ای تمام‌عیار باشید؟

در سال‌های اخیر، کار بسیاری از ما با استفاده از تنظیمات پیش‌فرض در ثبت عکس خیلی راحت شده است. خیلی از دوربین‌های جدید مانند دوربین ال‌جی G4 به کاربران این فرصت را می‍‌دهد که با تنظیمات بازی کنند و کیفیت تصاویر را دستخوش تغییر نمایند. اگر درک و فهم عبارت‌های تخصصی مانند دریچه دیافراگم، سرعت شاتر و ISO شما را نگران کرده است، یک نفس عمیق بکشید و آرامش خود را حفظ کنید. راحت است. به شما چند نکته آموزش می‌دهیم تا بتوانید از پس ثبت تصاویر بربیایید.

 

در ال‌جی G4، سه حالت برای دوربین وجود دارد: ساده یا Simple، پایه یا Basic و دستی یا Manual. اگر تصمیم دارید نوردهی تصویر خود را کنترل کنید، باید از حالت Manual استفاده نمایید. شما می‌توانید هر کدام از این متغیرها را در حالت خودکار یا Auto قرار دهید و فقط امکاناتی که می‌خواهید را تحت کنترل داشته باشید.

وقتی تنظیماتی مانند ISO، سرعت شاتر و دیافراگم را تغییر می‌دهید، صحنه‌ای که از دریچه دوربین می‌بینید ممکن است روشن‌تر یا تاریک‌تر باشد تا به شما بگوید تصویری که می‌خواهید ثبت کنید به خوبی نوردهی می‌شود.

نوردهی یا Exposure

این قابلیت به میزان نور ثبت شده اطلاق می‌گردد و از 3 مشخصه دیگر تشکیل شده است:

سرعت شاتر+ISO+دیافراگم

در اینجا به شما نشان می‌دهیم که چطور نوردهی را تنظیم سرعت شاتر تصحیح کنید.

 

سرعت شاتر

تنظیمات را تغییر دهید تا نماهای پرسرعت را فریز نموده یا برای ثبت حرکات، سرعت شاتر را طولانی‌تر کنید. بدین روش می‌توانید جلوه‌های مختلف با تنظیم سرعت شاتر به دست آوردید.

نکته: وقتی سرعت شاتر را تنظیم می‌کنید، لازم است ISO را نیز برای نوردهی خوب تنظیم کنید. معمولاً هر چه سرعت شاتر بیشتر باشد، ISO بالاتر است.

ISO

با استفاده از این قابلیت شما می‌توانید میزان حساسیت حسگر دوربین را برای بسیاری از شرایط نور کنترل کنید.

 

دیافراگم

دیافراگم دریچه نوری که به حسگر دوربین می‌رسد را کنترل می‌کند. هر چه این دریچه بزرگتر باشد، نور بیشتری وارد می‌شود.

هر چه شماره f/ کوچک باشد، دریچه دیافراگم بزرگتر است.

۱ نظر

مهدی ۵ مرداد ۱۳۹۴ پاسخ

سلام
رابط کاربری جدید ال جی کی برای G3 میاد؟

نظر دهید