۱۲ مرداد ۱۳۹۴

نگاهی نزدیک به تغییرات ریز در رابط کاربری UX 4.0 در ال‌جی G4

پرچمدار جدید ال‌جی، G4، تلفن همراهی برای معرفی جدیدترین پوسته اندروید، LG UX 4.0، شد.

این پوسته بر اساس اندروید 5.0 آب‌نبات چوبی است و کمی هم از امکانات Material Design را با خود به همراه دارد. فارغ از ظاهر جدید پلت‌فرم موبایلی گوگل، LG UX 4.0 امکانات و قابلیت‌های بسیار مفید و شگفت‌انگیزی دارد. اما آیا می‌دانید این پوسته نسبت به مدل قبلی، UX 3.0، در سال گذشته چه تغییراتی داشته و در چه مواردی بدون تغییر باقی مانده است؟ با ما همراه باشید.

تغییرات ریز و ظریف

تفاوت قابل توجهی بین LG UX 4.0 و مدل قبلی نیست. همان صفحه قفل آشنا و همان لمس‌های کششی یکسان. مشتاقان ال‌جی با این حال و هوا آشنایی کامل دارند.

آرایش صفحه اصلی همان آرایش قدیمی را دارد؛ با این تفاوت که در این یکی ابزارک اعلان هوشمند یا Smart Notice افزوده شده و بهبود پیدا کرده است. در این ابزارک نه تنها اطلاعات آب و هوا وجود دارد بلکه قابلیت‌های دیگری نیز دیده می‌شود و بر اساس زمانی از روز به شما پیشنهاداتی ارائه می‌دهد. مثلاً اگر هوا بارانی باشد، به شما پیشنهاد می‌کند که برای بیرون رفتن چتر با خود بردارید یا اگر برنامه‌هایی دارید که فضای زیادی اشغال می‌کنند، با کمک این قابلیت برنامه‌ها بسته می‌شوند.

نوار جست‌وجوی گوگل و چندین برنامه کاربردی بومی آرایش صفحه اصلی را کامل می‌کنند. با لمس کششی به سمت راست بولتین هوشمند اجرا می‌شود که شامل برنامه بدنسازی و سلامت LG Health، تقویم، QuickRemote، موسیقی، تنظیمات هوشمند و نکات هوشمند است.

همه اینها را می‌توان خاموش یا روشن کرد. چیزهای بیشتر را می‌توان از SmartWorld ال‌جی دانلود کرد. قابلیت تنظیمات هوشمند یا Smart Settings بسیار جالب است زیرا به شما امکان می‌دهد چندین کار برای انجام وظیفه را انجام دهید. مثلاً LG UX 4.0 به شما امکان می‌دهد همه صداها را با رسیدن به خانه خاموش کنید یا وقتی هدفون را متصل کردید برنامه موسیقی شروع به کار کند. برخی امکانات هم هستند که ال‌جی آنها را هوشمندتر و کاربرپسندتر کرده است.

سایه‌بان تنظیمات سریع /اعلان‌ها کمی تحول پیدا کرده است. در LG UX 3.0 یک پس‌زمینه فرانما داشتیم اما در UX 4.0 سایه خاکستری تیره دارد. آیکون‌ها در این قسمت هیچ تغییری نکرده‌اند اما نیمه شفاف نیست. در عوض بیشتر مات و کدر شده است.

۰ نظر

دیدگاهی ارسال نشده است!

نظر دهید